چاپ مطلب چاپ مطلب

آمادگی افتتاح ۲۴ واحد صنعتی و معدنی در استان گیلان به مناسبت هفته دولت

همای گیلان: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت تعداد ۲۴ طرح صنعتی، معدنی و تجاری برای افتتاح رسمی در مناطق مختلف استان آماده گردیده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر افزود: این طرحها عمدتاً در زمینه تولید محصولات سلولزی، فلزی، غذایی، پلاستیکی و معدنی می باشند که در شهرستانهای مختلف استان برای افتتاح توسط مسئولان ذیربط در نظر گرفته شده است.

کریم توکل نیا تصریح کرد: این تعداد طرح به نمایندگی از طرحهای متعدد به بهره برداری رسیده در استان برای افتتاح طی مراسم رسمی در هفته دولت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای احداث کارخانجات مذکور بالغ بر ۶۹۶ میلیارد تومان  سرمایه گذاری صورت گرفته و با راه اندازی آنها برای ۷۵۳ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی همچنین گفت: از هفته دولت سال ۹۴ تا هفته دولت سالجاری تعداد ۱۹۷ واحد صنعتی در استان گیلان به بهره برداری رسیده است که نسبت به مدت مشابه قبلی یعنی بازه زمانی هفته دولت ۹۳ تا ۹۴ از نظر تعداد با رشد حدود ۲۰ درصد مواجه بوده است.

توکل نیا افزود: در طی مدت زمان مذکور همچنین بر اساس پروانه های بهره برداری صادره به میزان ۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان صورت گرفته که نسبت به دوره مشابه قبلی ۸۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد اشتغال مستقیم ایجاده شده در بخش صنعت گیلان در فاصله هفته دولت  سال ۹۴ تا هفته دولت سالجاری نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد و گفت: در طی دوره مذکور ۳ هزار و ۴۸۰ فرصت شغلی بصورت مستقیم در بخش صنعت استان ایجاد شده است.

14380610577

About سردبیر

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …