چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان در کنفرانس خبری :شهروندان منتظر اقدامات خوب در امور شهری باشند

همای گیلان : شهردار لاهیجان در کنفرانس خبری گفت : بنده طی این مدت در لاهیجان اولین باری بوده است که در کنفرانس خبری شرکت کرده ام نه باب اینکه خبر نداشتیم بلکه شما اخبار ما را خوب پوشش می دادید.

SAM_0157

رضا کحالی با بیان اینکه ابراهیم مهربان نعمت بزرگی برای شورای شهر است افزود : یکی از صفات خوب ایشان این است که در سازمانها تهران نام آشنا هستند و موجب می شود تا مشکلات ، حل شود.

 وی در پاسخ سوال خبرنگار همای گیلان اظهار داشت : اینکه گفته می شود میزان کارکرد شهرداری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است یک تفکر اشتباه است و بنده آن را نقض می کنم زیرا مسلماً در ۶ ماه دوم کارها زیر بنای انجام می دهیم و در نیمه اول سال است که به دلیل شرایط مناسب جوی کارها نمود پیدا می کنند ضمن آنکه همین امروز ما در ۱۴ نقطه لاهیجان به کار کردن مشغول بودیم.

شهردار لاهیجان از دیگر اقدامات مهم شهرداری را لوله گذاری ، ساخت دوپل مالک اشتر و سردار جنگل نام برد.

کحالی به سوال دیگر خبرنگاری همای گیلان که آقای شهردار گفته می شود شما به دلیل بدهکاری شهرداری تمایل به کار کردن در شهرداری لاهیجان ندارد اظهار داشت : کل بدهکار یهای شهرداری با خرید ساختمان جدید شهرداری به ۸ میلیارد نمی رسد و کسانی که میزان بدهکاری این شهرداری را رقم نجومی عنوان می کنند باید ثابت نمایند هر چند همه شهرداری عموماً بدهکارند

وی اضافه کرد:عموماً یکسری انفاقات همچون محکومیت شهرداری توسط دادگاه منجر به غرامت می شود و این عامل در میزان بدهی های شهرداری موثر است هر چند بد نیست بدانید ما از سال ۹۰ تا ۹۲ نزدیک به ۳۰ میلیارد غرامت پرداخت نموده ایم و این امر بالانس بودجه را بهم می زند .

شهردار لاهیجان اذعان داشت : این شهرداری اولین شهرداری است که دارای حسابدار مستقل است همچنین این شهرداری قادر به خرید ۲۵ هزار متر مربع ملک برای شهردار شده است و طی مدت فعالیت اینجانب ۶۰ میلیارد پروژه زیر بنای انجام داده ایم.

کحالی خاطر نشان کرد : یکسری کارها درمعرض دید مردم نیست اما بسیار قابل ارزش است که نمونه آن اخذ رای به نفع شهرداری لاهیجان در بحث کمربندی نمونه ای از آن است که این کار از صدها پروژه عمران با ارزش تر است.

وی یادآور شد : همه اعضای شورا و هم شهرداری در تلاش هستند تا تکلیف جزیره را مشخص شود که انشاءا… بزودی حل خواهد شد.

 شهردار لاهیجان عنوان کرد : من تا زمانی که احساس کنم به درد این شهر می خورم و دارای انگیزه  هستم و از کار کردن خسته نمی شوم وشورا بخواهد به کار در این شهر ادامه خواهم داد اما اگر تصور کنم که کسی بهتر از من می تواند کار کند سکان را به ایشان خواهم سپرد.

کحالی بیان داشت : بودجه سال ۸۹ ، ۹ میلیارد تومان بود این رقم در سال ۹۰ ، ۱۷ میلیون تومان و در سال ۹۲ به ۳۰ میلیون رسیده است ضمن آنکه بودجه سال ۹۳ با ۵ میلیون افزایش نسبت به سال قبل به ۳۵ میلیارد رسیده است .

وی در مورد پل مالک اشتر گفت : پل مالک اشتر به مناقصه و پیمانکار آن هم مشخص  گشته است حتی تجهیز کارگاه هم شد اما پیمانکار قرارداد را شکست و جریمه آن را پرداخت کرد که الان در شرف بستن قرارداد با پیمانکار جدید هستیم.

شهردار لاهیجان تأکید کرد : مردم لاهیجان دارای فرهنگ غنی هستند و نیاز به نصب چراغ راهنما نیست آمار کم تصادفات در لاهیجان گواهی همین مسئله است امااگر شورای ترافیک به من اجازه بدهد چراغهای راهنما از قبل خریداری شده نصب خواهد شد.

وی در زمینه درآمد پایدار گفت : درآمد پایدار یعنی ممیز کردن شهر با ساخت پارک و هتل درآمد پایدار حاصل نمی شود بلکه باید شهر را ممیزی نماییم که امیدوارم این کار را هم هر چه سریعتر انجام دهیم.

شهردار لاهیجان بیان داشت : هر آدمی که بتواند شغل ایجاد نماید به آن سرمایه گذار گفته می شد ضمن آنکه در این شهر سرمایه گذاران زیادی وجود دارد که قرار است سرمایه گذاری نمایند وهم اکنون یک سرمایه گذار در این شهر تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان مقرر است سرمایه گذار کند.

کحالی در مورد آرامستان شهر اظهار داشت : شورای اسلامی شهر و شهرداری درصدد است تا زمین برای آرامستان را خریداری نمایند البته این زمین فقط اختصاص به قبور مردگان نیست بلکه در آن تفرجگاه و احداث پارک هم دیده شده است.

SAM_0156 SAM_0152  SAM_0158 SAM_0151

About

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت …