چاپ مطلب چاپ مطلب

ظریف، دکّانِ کاسبان و دلالان تحریم را، کلا پلمب کرده و درب آن را کاهگل گرفته / محسن حبیبی، مدیرسایت هفت شهر نیوز

همای گیلان: تازه ترین تنش و جنجال بر سر برجام و مواضع وزیر خارجه جایی ایجاد شد که ظریف برای پاسخگویی به سوالات یک نماینده حاضر شد اما مجبور شد به اظهارات خارج از عرف وی واکنش نشان دهد، نماینده ای که مواضعش در قبال ظریف و مذاکرات هسته ای و برجام از روز هم روشن تر است اگر تصویب برجام ملت و دولت ایران را مهمترین و اصلی ترین اقدام دولت طی سالهای گذشته بدانیم، دکتر ظریف، هم و به تبعِ این مهمترین اقدام صورت گرفته در دولت یازدهم برجسته ترین وزیر کابینه ی دولت روحانی در عرصه ی اقدام و عمل بوده است.


مسلما، در میان هیات دولت تدبیر و امید، نقش دکتر محمد جواد ظریف هم بعنوان وزیر امور خارجه و هم به عنوان رئیس مستقیم هیات مذاکره کنندگان ایران در مذاکرات طولانی و فرسایشی برجام در مسدود کردن این سود کلان( اما نامشروع و از ثروت آحاد ملت ایران) کاسبان، و بازگرداندن آن به خزانه ی دولت با رفع تحریم ها نقشی بسیار پر رنگ بوده است آنچنان که بسیاری از مردم، واژه ی برجام را هم ارز و معادل با نام دکتر محمد جواد ظریف می دانند و همین امر، باعثِ محبوبیت فوق العاده ی دکتر ظریف در میان مردم هم شده است
اینکه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت چندباره ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای و وزیر امور خارجه هنوز عده ای تماما مواضع و اقدامات ظریف را در چند روز گذشته در فضای مجازی زیر سوال می برند جای تعجب دارد، اینکه هنوز عده ای به دنبال به چالش کشیدن وزیری هستند که کارنامه کاری مثبت و قابل توجه ای در چند دهه اخیر دارد و تلاش می کنند وی را با عناوین نامناسبی خطاب کننده تنها نشانگر این است که مخالفان دولت حاضر هستند با توسل به هر چیزی حتی اظهارات و اقدامات نادرست به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند و مانع از ادامه فعالیت و کار این دولت شوند
ظریف، دکّانِ کاسبان و دلالان تحریم را، کلا پلمب کرده و درب آن را کاهگل گرفته می توان دشمنی با ظریف را، خصومت با توسعه کشورلقب داد و تعابیر استنتاج شده ی منطقی منتجِ از نتایج برجام، گزارش اخیر صندوق بین المللی پول، نیز، مهر تاییدی بود بر تاثیر برجامِ دکتر ظریف، بر تک رقمی کردن نرخ تورم در کشور و رشد چهار و نیم درصدیِ تولید ناخالص ملّی ، فلذا آنها که به تمسخر و کینه توزی با ظریف می پردازند را می توان کینه توزانِ با رشد تولید ناخالص ملی! یا مخالفان ِ جدی ِ کاهش نرخ تورم در کشور دانست.
با این حال، به نظر می رسد برخی که این روزها به شدت به حاشیه رفته اند، با علم کامل نسبت به سخنان ظریف، قصد این دارند که با تاختن بر او به بهانه های واهی قدری مطرح شوند و شهرت هر چند اندک سابق خود را با فدا کردن مصالح ملی، از این راه باز یابند. هر چند دورنمای این اتفاقات نشان می دهد که این جنجال های بی مورد همچون برخی انتقادات دلواپسان داخلی و خارجی کم اهمیت و گذرا است و نباید آن را باعث نگرانی دانست.

//محسن حبیبی، مدیرسایت هفت شهر نیوز

About سردبیر

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …