چاپ مطلب چاپ مطلب

نامه ای به دونالد ترامپ /فرشید رفوگران وکیل مدافع ایرانی/ما جز پزشک و وکیل و مهندس و … به آمریکایتان صادر نکردیم اماجز تهدید و تحدید و تحریم و جنگ و کودتا و جاسوسی، چیزی عایدمان نشده است

اختصاصی همای گیلان:فرشید رفوگران وکیل مدافع ایران  ۴۶ ساله ساکن شیراز،دارای مدرک دکتراحقوق از بلفورد آمریکا ودانشجوی ترم آخر دکتری از دانشگاه علامه طباطبایی نامه ای بسیار زیبا برای سایت ما فرستاده ،ودر آن به چگونگی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور،تمدن چندین هزارساله ایران وارانی ،جنایت ها آمریکا وتفاوت در نوع نگاه دوکشورپرداخته است که با هم عین مقاله وی را می خوانیم:

 

از :
فرشید رفوگران وکیل مدافع ایرانی

به :
دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکایی

سلام ؛

بی مقدمه، امیدوارم این نامه بتواند پس از ترجمه دقیق و بازگردان سلیس و روان به دستتان برسد. به دستان لطیفی که ظاهراً هنری جز شمارش پول و نگارش سفسطه و امضاء اوامر ستمگرانه ندارد.

آقای رییس‌جمهور ؛ بزرگترین سرمایه بشر، اخلاق و ادب است فلذا بسیار متاسفم که اخبار واصله از کشورتان، نشان می‌دهد که شهروندان گرامی ایالات متحده آمریکا در تشخیص و انتخاب رئیسی خلیق و فرمانروایی مودب، دچار اشتباهی تاریخی و ویرانگر شده اند و آرزو میکنم بتوانند بگونه ای مناسب و قانونمند، جبران مافات کنند.

بین ما وشما دوفاصله جغرافیایی وفرهنگی است

بین ما و شما، دو فاصله عمیق و طولانی وجود دارد. یکی فاصله جغرافیاییِ بیش از ده هزار کیلومتر، که البته چندان مهم و مدِّ نظر نیست و دیگری فاصله ی فرهنگی و تاریخی، به بلندای ده هزار سال تمدن و فرهنگ درخشان و کهن و البته پر فراز و نشیبِ ایران زمین، که مهم و اساسی است.

بله ۱۰۰۰۰، عددی است که هرگز نمیتواند در کتب تاریخی و احساس محدود و ذهن بسته ی امثال جنابعالی، نگارش و درک و لمس شود. اشتباه نکنید، هرگز نمیخواهم پشتوانه قویم و قدیمِ تمدنِ کهن خود و مردم سرزمینم را به رُختان کشیده و در قبال رفتار قلدرمآبانه و ستیزه جویانه شما، همچون افراد ضعیف و زبون، به داشته های محض باستانی بنازم و یا برای فرار از واقعیات، به گذشته های پرافتخار دور و نزدیک متمسک شوم. خیر، اصلاً چنین نیست و خیلی بیشتر و بهتر از شما، وضعیت نابسامان امروزیِ میهن خسته ام را درک میکنم و این را هم به خوبی میدانم که توان نظامی و هنر جنگ افروزی و خوی قدرت طلبی و قدرت نمایی و تجارب جنایت و آدمکشی همفکران و همدستان شما، به چه میزان است. اما شاید لازم باشد شما هم بدانید که طرفتان کیست و مرام و مسلکش چیست؟!

ایران ؛ یعنی مرکزیت اخلاق و هنر و ادب و عشق و عرفان……

ایران ؛ یعنی محل تبلور شجاعت و حرّیت و انسانیت و انصاف…..

ایران ؛ یعنی خاستگاه غیرت و حمیّت و انسجام و وحدت……

ایران ؛ یعنی نقطه تلاقی و اختلاط معنویت و زندگی مادی……

ایران ؛ یعنی ترجمان شکیبایی، بردباری، پایداری و استقامت……

ایران ؛ یعنی نخستین مهدِ مقدسِ تمدنِ کهن و نوین بشری….

و بالاخره ایران ؛ یعنی دوستدار و یارِ مهربان زمان، زمین و ساکنان آن……

آقای ترامپ ؛ یقیناً بهتر از هرکس میدانید که موُلِدِ تروریسم افراطی کجاست و مُوَلِّدِ آن کیست و چیست؟!

ایران زادگاه طالبان و القاعده و بوکوحرام و داعش و موجودات مشابه آنها نبوده است
ایران ما، صادر کننده ی تسلیحات جنگی و هسته ای و شیمیایی و میکربی به آمریکا نبوده است. ایران زادگاه طالبان و القاعده و بوکوحرام و داعش و موجودات مشابه آنها نبوده است. اما متاسفانه و برعکس، محل ورود و درگیری، آسیب رسانی و حملات گاه و بی گاه تروریسم پرورش یافته دامان غرب، شده است. ما جز پزشک و وکیل و مهندس و هنرمند و بازرگان و دانشمند و صاحبان کتاب و دفتر و اندیشه و قلم و فرهنگ و هنر و ادب به آمریکایتان صادر نکردیم و ناجوانمردانه از سوی شما و امثال شما، جز تهدید و تحدید و تحریم و جنگ و کودتا و جاسوسی، چیزی عایدمان نشده است. بنابراین مطمئن باشید که فرافکنی غیرمنصفانه شما کارساز نخواهد شد و هرگز نمیتوانید روز را شب و شب را روز جلوه دهید. تلاش ناپسند شما برای انصراف اذهان جهانیان از شناخت دقیق مبانی و منابع تروریسم و زادگاه و پایگاه های آن، موفق نخواهد شد و هرگز خورشید حقیقت اسیر ابرهای تیره و گذران نمیشود. تا کی میتوانید به مدد نفت سیاه و طلای زرد، چهره تیره و تار و مُلَوَّن حکام پلید و مرتجع و نادان و دست نشانده ی منطقه و فرامنطقه ای را موجّه و معتبر و مبرّا، نشان دهید؟!

آقای رئیس جمهور ؛ لطفاً این را بفهمید و درک کنید که از همینک مسوول اصلی و بازنده نهایی جنگ افروزی و خیمه شب بازی اخیر، شخص شما هستید و دود متصاعد از آتش ستمتان، ابتداءً به چشمان خود و همدستان و همفکرانتان خواهد رفت. کاری نکنید که بیش از این منفور و شرمنده تاریخ و ملت آمریکا و مردم جهان بشوید. اگرچه گفتگو با شما در خصوص تاریخ و شرم، بیهوده است زیرا متاسفانه آنرا نداشته و نمیشناسید.

پیش از بیان اصل و ادامه مطلب، لازم است چند نکته را خطاب به هموطنانتان بگویم.

ما پارسیان، به مهربانی و مهرورزی، عشق و محبت و تعامل، مهمان نوازی و حسن همجواری، مشهور بوده و هستیم. ما نه تنها ستیزه جو نبوده و نخواهیم بود بلکه منادی و مبلغ صلح و آشتی و آرامش و آسایش و امنیت و ثبات برای خود و همه جهانیان هستیم. ما صاحب منشور بی بدیل و فرمان بی نظیر حقوق بشری هستیم که از پادشاه خوشنام، کورش کبیر، به ارث و یادگار مانده است و آنرا سخاوتمندانه به غرب و شرق عالم اهدا کردیم. همان منشور دو هزار و ششصد ساله ای که با تبیین و اجرای اصول اولیه حقوق بشر، نه تنها هیچ مذهب و نژاد و ق

ومیتی را طرد و منع نکرد بلکه با نهادینه ساختن آزادیها، قوم یهود و سایر اقوام اسیر و مصیبت زده را رهایی بخشید. ما صاحب ابیات و اشعاری هستیم که سازمان ملل متحد را مزین به نقش و اثر ماندگار خود کرده است :

“بنی آدم اعضاء یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی “

ما قوم کشی و نسل کشی نکرده ایم ما اراضی و املاک دیگران را غصب نکرده ایم

ما خطرناک نیستیم زیرا هیچگاه در رزومه و سوابق ما اثری از توحش و خشونت مفرط پیدا نمیشود. ما پوستِ سرِ همنوعان خود را نکندیم. ما قوم کشی و نسل کشی نکردیم. ما اراضی و املاک دیگران را غصب نکرده و کسی را از خانه اش بیرون نکردیم. آزار ما به بوفالو های بی گناه نرسید. ما شهرها و کشورها را ویران نساختیم. ما دوستی نداریم که سابقه بت پرستی و شرک و زنده بگور کردن دختران را داشته باشد. همیشه دروازه های دیار ما و درهای خانه ما به روی مهمان و رهگذر و نیازمند، باز بوده است. ما ساکنان سرزمین خوبیها هستیم.

اما با اینکه مورد ظلم حکام شما واقع شدیم، باز شما را دوست داریم و برایتان احترام قائل هستیم زیرا معمولاً حساب مردم از حکومتها و دولتمردانشان جداست ( همانگونه که حساب من از دولتم جداست) . فلذا بدانید که در این روزهای پر التهاب و اضطراب و در حالی که رئیس کشورتان ناشیانه و بیرحمانه بر طبل جنگ و خونریزی و خصومت و کینه ورزی میکوبد، در کنارتان هستیم و ذره ای از محبت و دوستی ما به اندیشمندان، آزادگان، خیرخواهان و زنان و مردان عدالت‌خواه آن دیار کم نشده و نخواهد شد.
ما میدانیم که این روزها در ایالات متحده آمریکا چه میگذرد و به درستی و دقت، کنشها و واکنشهای دولتمردان و شهروندان محترم آمریکایی را پیگیری، رصد و تحلیل میکنیم. من شخصاً دستِ فرد فردِ آمریکاییانِ شرافتمندی را که به مخالفت آگاهانه با سیاستهای نژادپرستانه و مستبدانه حاکمانشان برخاسته و به طرق گوناگون واکنش مطلوب نشان دادند، فارغ از مذهب و نژاد و جنسیت و زبان و اصالت آنها، بوسیده و بدون توجه به استراتژی و سیاست دولتمردان کشور خود، ایشان را به خانه ام ایران، دعوت میکنم. من و دوستان و هموطنانِ هم اندیشم، متواضعانه و صمیمانه، دست پرمهر آن بانوی آمریکایی را که به پرچم کشورم احترام گذاشت و آنرا مزین به طرح قلب نمود، میبوسیم. ما برای کلیساهای مقدسی که به احترام باورهای اکثریت دینی ما، اذان مبارکاسلام عزیز را پخش کردند، احترام شایسته و حرمت متقابل قایل هستیم و از همه مهمتر، ما شجاعانه و صادقانه، به دلیل اَعمالِ ناپسندِ معدود افرادِ تندرو، در هتک حرمت پرچم ملی شما، پوزش میخواهیم اما انتظار و توقع ما این است که به پاس اهداف مشترک و احترام متقابل، با تمسک به راهکارهای مدرن قانونی، مانع رفتار خصمانه و گفتار موهن و محرکِ رئیس جمهور ماجراجویتان بشوید.

آیا بهتر نیست پایبندی به اخلاق و انصاف و شرافت و نوعدوستی، نام نیک باشید
و اما باز خطاب به رئیس جمهور ترامپ :

آیا بهتر نیست به جای ماجراجویی و تنش آفرینی، از فرصت به دست آمده و ریاست اتفاقی خود که به مدد تبلیغات مردم پسند و سیستم الکترال و فاکتورهای دیگری که جای گفتنش نیست حاصل شد، استفاده صحیح و بهینه کرده و با پایبندی به اخلاق و انصاف و شرافت و نوعدوستی، نام نیک خود را بر تارک پردغدغه ی تاریخ باقی بگذارید؟!

شاعر بزرگ شهر من، سعدی شیرازی علیه الرحمه میفرماید :

” نام نیکی گر بماند زآدمی
به کزو ماند سرای زرنگار “

آیا بهتر نیست به جای احیاء خاطرات ننگین بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، کشتار سرخپوستان،تاختن به محیط زیست، استعمار جهانیان، تغییر ظالمانه حکومتهای مردمی، پرورش و تولید و صدور و حمایت از تروریسم و….. در راستای شکوفایی علم و تکنولوژی و ادب و هنر و بسط و گسترش آرامش و آسایش و امنیت و رفاه ساکنان زمینِ رنجور از بدیها، گام بردارید؟!
و اینک در انتهای نامه ام به شما، اصل پیام و مطلبم را بیان میکنم :
جناب دونالد ترامپ، ما ایرانیان به خوبی طعم تلخ استبدادِ کهن و نوین و نیش گزنده استعمار و استثمار و آثار مخرب ستمگری داخلی و خارجی را چشیده، لمس کرده و میشناسیم و البته بهتر از آن، راه مقاومت و مقابله و دفاع را بلدیم. یقین بدانید که اولین خطای شما در تعرُّض و جسارتتان به خاک پاک ایران اهورایی، سررشته و کلاف سردرگم جنگ و انتقام را از دست شما و متحدان کوچک مغز و بداقبال منطقه ای شما خارج خواهد ساخت.

ایرانیان دست در دست یکدیگر خواهند داد

این را بدانید که در زمان احساسِ جدی خطر، همه ایرانیان، چه آنها که با نظام سیاسی موجود موافق هستند و چه کسانی که ، مانند نگارنده این نامه، منتقد وضعیت فعلی میباشند، دست در دست یکدیگر داده و با توکل به خدای بزرگ و قادر، چون کوه استوار و دریای خروشان و رود جاری، مقابلتان خواهند ایستاد زیرا ما فرزندان دماوند و دنا، سبلان و سهند، تفتان و زردکوه، ارس و کارون، خزر و خلیج همیشگی فارس، لوت و کویر، البرز و زاگرس و تربیت شده ی مکتب سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان (ع

) و از تبار رستم و کورش و بابک هستیم.
ما ایرانیان، اعم از شیعه و سنی و مسیحی و یهودی و زرتشتی ( مذاهب رسمی) و صایبی و بهایی و لامذهب و لاییک و…. ( پیروان باورهای غیر رسمی) ، کرد و ترک و عرب و بلوچ و ترکمن و لر و لک و فارس و گیلکی و مازنی و بختیاری و……، اصلاح طلب و اصولگرا و معتدل و تندرو و محافظه کار و…….، فارغ از اختلافات و تعلقات درون خانه ای، در بزنگاه های خطرناک، متحد و یکپارچه خواهیم شد. ما مطمئن هستیم که زمستان سرد و تاریک و خشک ترامپی و پوپولیستی خواهد رفت و روسیاهی به ذغالِ بدهیبتِ استبداد و استکبار خواهد ماند و نهایتاً بهار دلنشین آزادی و آزادگی و برابری و برادری خواهد رسید.

ایرانیان به تازگی تجربه تلخ و گزنده ی انتخاب ناخواسته و ناشایست و پوپولیستی را پشت سر گذاشته اند

آقای ترامپ ؛ ایرانیان به تازگی تجربه تلخ و گزنده ی انتخاب ناخواسته و ناشایست و پوپولیستی را پشت سر گذاشته و با معجزه خودخوانده ی هزاره سوم خداحافظی کرده اند و اینک قدمهای سخت و جانکاه و نفسگیر و البته استوار خود را در جاده اصلاحات و اعتدال و پیشرفت گذاشته اند. لطفاً سرتان را گرم امور داخلی خود کرده و این نصیحت را بپذیرید که مضرّات و زیان های سیاست‌ها و حکومتهای ایدیولوگ محور، کمتر از سیاست‌ها و دولتهای تجارت محور نیست. فلذا بهتر است ترفندهای تجاری و بازرگانی را بر امور سیاسی و دولتی، غالب و قالب نسازید.

و در پایان این را بدانید که ممنوعیت ورود هموطنان من به آمریکا، چیزی از ارزش و اعتبار اصیل آنها نخواهد کاست و تنها نتیجه آن، زوال و تضییعِ افتخار میزبانی شما از ایرانیان فهیم و شریف و فرهیخته درآمریکا خواهد بود.
موفق و هوشیار شوید.
فرشید رفوگران، وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری استان فارس، ایران – شیراز
شانزدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج خورشیدی؟/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …