چاپ مطلب چاپ مطلب

حمیدرسایی:تحریمهای اصلی یعنی بانکی و نفتی همچنان بر روال خودش باقی است

downloadهمای گیلان:نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری به آقای جلیلی هم مجوز داده بودند که از غنی سازی ۲۰% به پایینتر توافق شود؛ اما در قبال چیزی که ارزش داشته باشد.حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چ با اشاره به عملکرد مجلس نسبت به دولت گفت: رسانه ها سعی می کنند القا کنند مجلس در پی تقابل با دولت است؛ در حالی که مجلس روالی دارد و باید با توجه به ساختار خود که پرسشگری و نظارت است و در همه دوره ها هم بوده عمل کند.

اگر چه پرسش در صورتی خوب است که مبتنی بر رفع نیازهای مردم و هشدار نسبت به رفع مشکلات باشد و به سوی معامله گری سوق پیدا نکند و نباید از این ابزار جهت رفع نیازهای منطقه ای استفاده شود.

رسائی که سئوالات مکرر نمایندگان از وزراء دولت یازدهم را منحصر به این دوره ندانست ادامه داد: به جرأت می گویم تعداد سئوالات نمایندگان نه تنها در این دوره نسبت به دولتهای پیشین افزایش پیدا نکرده بلکه روند کاهشی داشته است و مجلس از کمترین ابزارهای نظارتی خود نسبت به دولت استفاده نموده است.

وی همچنین در ارتباط با پرسشهای خود از وزرا گفت: من تا به حال ۱۱ سئوال از وزرا داشته ام که نسبت به ۵ مورد آن با توجه به اصلاحی که از طرف وزرای مربوطه صورت گرفت، انصراف دادم و دو مورد از سئوالات نیز به صحن علنی آمد که وزیر نتوانست نمایندگان را قانع کند. برخی موارد هم در کمیسیون ها مطرح شده و هنوز به صحن نیامده.
رئیس دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر به پرونده هسته ای جمهوری اسلامی اشاره نمود و با انتقاد از روند این پرونده در دوران اصلاحات گفت: براساس آن دوران در سعدآباد، مراکز تحقیقاتی هسته ای ما تعطیل شد. روندی که نتیجه اش مطالبات غیر قانون ی بیشتر غربی ها بود و به دستور رهبری در همان دولت آقای خاتمی پلمپ ها باز شد. پس از آن غربی ها همین موضوع را بهانه کردند و فشارهای خود را بیشتر کردند که این فشارها در دوره دولت نهم و دهم اعمال شد ولی نتیجه سیاست های غلط و عقب نشینی دوره قبل بود.

رسائی تأکید کرد: اگر امروز تیم مذاکره کننده ما چیزی برای معامله دارد نتیجه همان مقاومت هشت ساله است. چنانکه ما در آن زمان قدرت تعداد سانترفیوژهازی محدود داشتیم و امروز ۱۹ هزار سانترفیوژ داریم. آن روز غنی سازی نداشتیم؛ اما حالا دارای تکنولوژی غنی سازی ۲۰% هستیم. این موضوع سطح مذاکرات ما را بالا برده است. اما نقدی که ما هم اکنون نسبت به جریان مذاکرات داریم، ناشی از آن است که این مذاکرات برد ـ برد نیست حتی نتیجه برد – باخت با فاصله کم هم نیست.

آقای روحانی در پیامی که پس از توافق ژنو خطاب به رهبری نوشتند تأکید داشتند که هم غنی سازی حفظ شد و هم ساختار تحریم شکسته شد. اما حقیقت آن است که آنچه در ژنو اتفاق افتاد با آنچه آقای روحانی برای رهبر انقلاب مرقوم کرد مطابقت ندارد. مقایسه آنچه که در این مذاکرات داده شده است، نسبت به آن چیزی که به دست آورده ایم، نشان می دهد که نتیجه برد ـ برد نبوده و حتی به چنین چیزی نزدیک هم نیست.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تحریمهای اصلی یعنی بانکی و نفتی همچنان بر روال خودش باقی است و تحریم های مبتنی بر اتهام نقض حقوق بشر و کمک به تروریستها نیز همچنان ادامه دارد. تنها تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای در حوزه صنعت و حمل ونقل را تعلیق نموده اند.

رسائی مدعی شد: رهبری به آقای جلیلی هم مجوز داده بودند که از غنی سازی ۲۰% به پائینتر توافق شود اما در قبال چیزی که ارزشش را داشته باشد مثل لغو همه تحریم های ظالمانه. مشکل دیگر این است که متأسفانه ما آن چیزی که باید در پایان کار می دادیم را در همین مرحله گام اول داده ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بیان اشکالات برای تضعیف دولت نیست، ادامه داد: فشار از درون، توان دولت را پای میز مذاکره بالا می برد و این مطالبه گری باعث می شود تیم سیاست خارجی دولت در مقابل تفسیرهای آمریکا و غرب در ارتباط با توافق ژنو مقاومت کند.

حمید رسائی در ادامه با تأکید بر وجود نشاط و فضائی شاداب پس از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری گفت: البته اگر هر کس به غیر از آقای روحانی هم رئیس جمهور می شد از آنجا که خون تازه ای در شریان سیاسی مملکت جاری می گشت به وجود آمدن چنین فضائی طبیعی بود. آن چیزی که مهم است چنان که مقام معظم رهبری هم در آخرین فراز پاسخ شان به دکتر روحانی در ارتباط با توافق ژنو تأکید داشتند این که هر دولتی در صورتی موفق می شود که بر توان درون کشور سرمایه گذاری کند که همانا جوانان مهمترین این سرمایه هستند. نکند امید ما برای حل مشکلات کشور توافق با غربی باشد.

رسائی در پایان با اشاره به اینکه مشکل تحریم کنندگان با ما ساختار نظام نیست بلکه اعتقادات مردم ماست تأکید نمود: تقابل ما با غرب ساختاری نیست، فکری است. لذا امید به آنان برای رفع مشکلات داخلی، خیالی خام است./عصرتدبیر

About

Check Also

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرند. مرحله بسیار مهم بعد از اجاره یا خرید با رعایت ملاحظات حقوقی، رعایت نکات مربوط به مرحله تحویل ملک است. تحویل ملک یکی از فرآیند‌های پیچیده در حوزه معاملات املاک است که نیازمند دقت و شناخت از قوانین و مراحل قانونی است. در مرحله تحویل ملک، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین، توجه به تسویه حساب‌های مالی و بررسی بدهی‌های احتمالی و اخذ رسید یا صورتجلسه تحویل ملک نیز ضروری است. نکات ضروری و مهم در مرحله تحویل ملک زمان تحویل ملک، باید مطمئن شوید که تمام شرایط تحویل مطابق با قرارداد است. برای اطمینان از این تطبیق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، توصیه می‌شود افراد، نکات مهم ذیل را در مرحله تحویل ملک بعد از قرارداد اجاره یا بیع مد نظر قرار دهند. بررسی دقیق ملک: بررسی دقیق ملک به این معناست که موارد ذیل به دقت از سوی خریدار یا مستاجر مورد بررسی قرار گیرد: اطمینان از تخلیه کامل ملک توسط مستاجر یا فروشنده و عدم اکتفا به صرف تحویل کلید ملک بررسی وضعیت ظاهری ملک مانند: رنگ، کاشی‌ها، در و پنجره‌ و دیوارها، پکیج، کولر، شوفاژ، گازرومیزی، شیرآلات، و …. بررسی وضعیت فنی ملک نظیر: لوله‌کشی، برق، گاز، و سیستم گرمایش و سرمایش بررسی عملکرد کلید و پریزها، قفل‌ها و درب‌ها در صورت وجود لوازم و تجهیزات خاص، اطمینان از عملکرد و تحویل آنها در صورت وجود مستاجر، بررسی قرارداد اجاره و انتقال تعهدات مستندسازی تحویل ملک: مستندسازی تحویل ملک با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: صورتجلسه کردن تحویل ملک، در دو نسخه با امضای طرفین تنظیم صورتجلسه تحویل ملک با ذکر دقیق وضعیت ملک و هرگونه نقص یا مغایرت با قرارداد درج شماره کنتور‌های آب، برق و گاز در صورتجلسه امضای صورتجلسه توسط خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها دریافت رسید تحویل کلید‌ها و ریموت‌ها بهتر است تحویل ملک با حضور اشخاص دیگری مانند مشاور املاک و یا شخص ثالث انجام شود تا در صورت استنکاف از تحویل، شهودی برای صورتجلسه کردن حضور داشته باشند. تسویه حساب‌های مالی: بررسی وضعیت ملک از لحاظ تسویه حساب‌های مالی از جمل نکات مهم دیگری است که باید در مرحله تحویل ملک به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا موجب ضرر تحویل‌گیرنده نشود. این مورد با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: بررسی تسویه حساب شارژ ساختمان و بدهی‌های احتمالی بررسی تسویه عوارض شهرداری بررسی و تسویه حساب قبوض آب، برق و گاز تحویل مبلغی که خریدار در زمان تحویل متعهد به پرداخت آن شده، صرفا به طرف مقابل و یا وکیل قانونی وی موارد دیگر: موارد دیگری که باید در زمان تحویل مد نظر قرار گیرند عبارتند از: دریافت کلید‌ها و ریموت‌های درب‌های اصلی و پارکینگ بررسی عملکرد دزدگیر و دوربین‌های مداربسته (در صورت وجود) اطمینان از تسویه حساب با مدیر ساختمان در مورد بدهی‌های احتمالی تعویض قفل‌های ملک بلافاصله بعد از تحویل ملک در صورت وجود مستاجر، اطمینان از انتقال قرارداد اجاره به خریداربه این معنا که اگر ملک دارای مستاجر است و در زمان تحویل هنوز قرارداد اجاره به اتمام نرسیده، در صورت توافق طرفین، می‌توان با انتقال قرارداد اجاره به خریدار و انتقال تعهد پرداخت ودیعه مستاجر به وی، ملک را تحویل داد. در نهایت توصیه می‌شود خریدار یا مستاجری که ملک را تحویل می‌گیرد در صورت لزوم، با یک مشاور املاک مجرب و یا یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. رعایت این نکات، به جلوگیری از بروز اختلافات و مشکلات احتمالی در آینده کمک می‌کند و تحویل ملک را به فرآیندی شفاف و مطمئن تبدیل می‌کند.

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از …