چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح نهالستان شرکت گاز استان گیلان در لاهیجان

اختصاصی همای گیلان: مراسم کاشت ۶۵۰ اصله نهال به  یاد ۶۵۰ شهید والامقام شهرستان لاهیجان به همت اداره گاز لاهیجان و با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

احمدی فرماندار لاهیجان در این مراسم گفت:سطح جنگل استان در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش داشته و امروز کاشت نهال در استان در راستای  توصیات مقام معطم رهبری و در جهت احیای منابع طبیعی است و اگر سطح جنگل باز هم کاهش یابد انتظاراتی که از جنگل داریم برآورده نخواهد شد.
وی اظهار داشت:تعدادی پروژه از دولت قبل به ما رسید و ما نیز مصمم هستیم که آن ها را به اتمام برسانیم.
فرماندار لاهیجان افزود پروژه پل غیر همسطح میدان گیل از سال ۹۴ آغاز شده بود و متاسفانه پیشرفتی هم نداشت که با پیگیری بنده در سطح استان و نماینده محترم در سطح وزرات خانه مجددا شروع به کار شد و امیدواریم به سرانجام برسد.

نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  در این مراسم با اشاره به اینکه کاشت نهال به خصوص نهال میوه نزد خدا دارای پاداش می باشد افزود: یکی از مشکلات موجود در گیلان کاشت درختان کاج در شهرهای استان که این درخت بومی منطقه نبوده و مضراتی هم در پی خواهد داشت.

وی رشد دیر هنگام، عدم استفاده صنعتی از چوب آن و تولید مقدار کم اکسیژن را از جمله مشکلات این درختان عنوان کرد.
نیکفر اضافه کرد: به جای استفاده از درخت کاج میتوان از درخت نارنج که محصول مفیدی هم دارد استفاده کرد تا مردم نیز بتوانند در فضای عمومی هم به این میوه دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.
 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: کاشت این نهال ها امروز در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای شهرستان لاهیجان است و باید همه بدانیم که امنیت امروز را مدیون جان فشانی های تمام شهدای انقلاب،جنگ تحمیلی و نیروهای امنیتی و نظامی و مدافعانمردم هستیم.
ذبیح الله نیکفر بیان داشت:با تمام انتقاداتی که علیه ما بوده است،  پل میدان گیل مجددا شروع به کار کرد  و نباید پروژه ها را به نام خود زد و خود را مالک آن بدانیم ، تمام خدمتی که میکنیم برای مردم است و مردم می دانند که چه کسی به آن ها خدمت کرده است و بنده از تمامی کسانی که در خصوص اجرای پروژه میدان گیل اقدامی انجام داده اند تشکر می کنم.

 ظهیری مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان نیز در ادامه این مراسم گفت: ما تصمیم گرفتیم تا زمین این نهالستان را به عنوان عام المنفعه در اختیار مردم قرار دهیم و بر همین اساس امروز شاهد افتتاح این نهالستان و گرامیداشت شهدای بزرگ  شهر لاهیجان هستیم.
مدیرعامل گاز گیلان بیان داشت: از همه مردم تقاضا دارم تا در جهت حفظ و نگهداری جنگل ها و منابع طبیعی بکوشند تا بتوان در آینده شاهد طبیعتی سرسبز و جنگل های انبوه برای نسل های آینده باشیم.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی و جنگل ها از برکات الهی هستند و اضافه کرد : جنگل ها هدیه ای هستند که خداوند برای ادامه حیات به انسان ها اهدا نموده است.

توکلی معاون سازمان منابع طبیعی استان گیلان در این مراسم بیان داشت:امسال هفته منابع طبیعی با شعار همیار طبیعت باشیم آغاز شد و امروز با کاشت ۶۵۰ اصله نهال یادو خاطره شهدای گرانقدر شهرستان لاهیجان زنده نگه داشته می شود.

وی افزود:در هفته منابع طبیعی در جهت توسعه گونه های بومی ۱۵۵هزار اصله نهال را در کلیه شهرستان ها توزیع کردیم و ۹۰۰ اصله قلمه صنوبر میان اشخاص و مردم توزیع خواهد شد ، همچنین حدود ۲۰هزار اصله نهال نیز برای ترویج کاشت نهال میان دانش آموزان توزیع شده است./باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …