چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان: پرونده جزیره لاهیجان برای همیشه بسته شد / پروژه حاجی آباد برای هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد/ بودجه سال ۹۶ شهرداری لاهیجان بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان

اختصاصی همای گیلان: نشست خبری شهردار لاهیجان پیش از فرا رسیدن نوروز با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

سعید آگشته شهردار لاهیجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۵ سال خاصی برای مجموعه شهرداری لاهیجان بود افزود: ما در سال ۹۴شعاری با عنوان تولید ثروت و ایجاد بسته های سرمایه گذاری جهت حضور سرمایه گذاران در شهر را به عنوان راهبرد اصلی توسعه شهری قرار دادیم و در سال ۹۵ می بایست این موضوعات را عملی کرده و به یک سرانجامی می رساندیم که خوشبختانه این امر میسر شد و امروز سرمایه گذاریدر تمامی زمینه ها در لاهیجان انجام می پذیرد.
وی با بیان اینکه در تخصیص بودجه برای شهرداری ها منابع درآمدی ایی پیش بینی می شود که امکان مدیریت بر آن وجود ندارد اضافه کرد: به طور مثال شهرداری باید درآمدی را از محل ساخت وساز ها پیش بینی کند که متاسفانه به تنهایی آن را مدیریت نمی کند .

تعریف ۱۷ پکیج سرمایه گذاری برای لاهیجان
آگشته خاطر نشان کرد: ساخت و ساز در کشور متاثر از عوامل اقتصادی بسیاری می باشد و امسال چهارمین سال از رکود اقتصادی در حوزه مسکن را طی میکنیم و برای شهرداری هایی که بیش از ۸۰ درصد از درآمدهای عمومیشان وابسته به این بخش است سالهای خوبی نیست ، لذا شهردادی لاهیجان از سال ۹۴ و به جهت جبران این رکود، نگاه خود را به بخش جذب سرمایه گذار متمرکز کرده و برنامه تحقیقاتی و مطالعاتی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس با تعریف ۱۷ پکیج مختلف برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف شهر اجرا کرد.
شهردار لاهیجان بیان نمود: موضوعات مختلفی همچون برند سازی ، استفاده از هویت شهر، توجه به اقلیم و گردشگری در این پکیج های سرمایه گذاری مورد توجه قرا گرفته است.


وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۳ بالغ بر ۳۵میلیارد تومان بود اظهار داشت: در بهمن سال ۹۳ که بنده وارد شهرداری شدم حدود ۲۰ میلیارد تومان جذب گردیده بود و ۱۵ میلیارد تومان باقی ماند که از این مبلغ ۳۵میلیارد تومان بدهی مستند شهرداری بوده که با توجه به عدم پرداخت بدهی به پیمانکاران پرونده های غرامت نیز تشکیل شد که معضلات فراوانی را برای شهرداری ایجاد نمود و تنها در دو پرونده حدود ۲۰ میلیارد تومان می بایست غرامت پرداخت شود.

بودجه بیش از ۱۴۵ میلیارد برای شهرداری لاهیجان
آگشته افزود:  بودجه شهرداری را در سال ۹۵ از ۳۵ میلیارد تومان به ۱۴۴ میلیارد تومان افزایش دادیم که ۱۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به جذب سرمایه گذاری می باشد.
وی بیان داشت: بودجه سال ۹۶ شهرداری ۱۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که همچون سال ۹۵ ، ۱۰۰ میلیارد از آن نیز مربوط حوزه سرمایه گذاری می باشد.
شهردار لاهیجان در خصوص عملکرد شهرداری با اشاره به اینکه در پراکنش و اجرای پروژه ها تلاش کردیم تا عدالت محور عمل کرده و در مناطق مختلف شهر پروژه های مختلفی را اجرا نمائیم اضافه کرد: پل رزمندگان در سال ۹۵ به اتمام رسید و پل فرهنگیان نیز قسمتی از آن آماده گردیده و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت و بخش دیگر آن را نیز تا پیش از انتخابات به اتمام خواهیم رساند، همچنین پروژه های تفریحی در برخی محلات اجرا شد ، پروژه ۸محل ۸بهشت که به منظور احیای بافت قدیمی شهر انجام میشود و از محله مسجد اکبریه شروع شده و به اتمام رسیده که طی سه سال انجام خواهد شد تا بتوانیم این ۸ محل را به محیطی مناسب برای حضور گردشگران تبدیل نمائیم.
وی بیان نمود: وضعیت بد جاده های شمال کشور نیازمند تجدید نظر در استفاده از مصالح موجود در زیر سازی خیابان ها می باشد ، همچنین می توان از بتن فرش به عنوان جایگزینی برای آسفالت استفاده کرد که شهرداری لاهیجان از آن درخیابان مطهری استفاده کرده و با اینکه هزینه آن حدود ۲۰ درصد  بیشتر از آسفالت می باشد اما طول عمر بیشتری  از آسفالت دارد.


آگشته ادامه داد: دو سالی است که استقبال از نوروز در لاهیجان رنگ و بوی خاصی دارد و امسال هم جشنواره نوروزی لاهیجان با اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، جنگ های شادی و همچنین برای اولین بار در کشور آفرود گردشگری به منظور طولانی تر نمودن اقامت مسافرین در شهر برگزار خواهد شد.
شهردار لاهیجان اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح هایی که شهرداری تهیه نموده طرح تیلند به معنی سرزمین چای است که هم مراکز اقامتی و فروشگاه چای و هم باغ چای را شامل می شود که طراحی آن به اتمام رسیده و در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم.

زیپ لاین به زودی شروع به کار می کند
سعید آگشته در خصوص پروژه زیپ لاین بیان نمود : زیپ لاین از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری لاهیجان می باشد و با توجه به اینکه سازمان استاندارد تاکنون استاندارد مشخصی برای زیپ لاین نداشته کمی این پروژه به تاخیر افتاده و به نظر می رسد سازمان استاندارد موافقت خود با ادامه کار این زیپ لاین را اعلام نماید و در نوروز بتوانیم از آن استفاده نمائیم.
وی همچنین در خصوص شایعه پراکنی هایی که در خصوص گیر کردن فردی بر روی زیپ لاین رخ داده بود اضافه کرد: متاسفانه خانومی که در حال استفاده از این زیپ لاین بوده به علت ترس ترمز راه فشار داده و در میانه راه متوقف شد که عده ایی از همان دوربین بدستها این تصاویر را منتشر و حتی اعلام کردند که آن خانوم فوت کرده و پس از آن سازمان استاندارد ورود کرد و مانع از ادامه کار زیپ لاین شد.

پرونده جزیره برای همیشه بسته شد
شهردار لاهیجان در خصوص پرونده جزیره لاهیجان اظهار داشت: جزیره یک موضوع مهم شهرستانی و استانی می باشدکه طی یک اقداماتی منافع مردم در شهر به خطر افتاد و با شکایتی که ما طرح کردیم و با توجه به اینکه مالک جزیره شهرداری می باشد لذا با پرداخت حق سرقفلی این ملک به طور کامل مجددا در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و بنده همین جا به تمام مردم لاهیجان اعلام میکنم موضوع جزیره برای همیشه به اتمام رسیده و امیدواریم در آینده ایی نزدیک خبر بازپس گیری جزیره هم به مردم خواهد برسید و اگر بنده نبودم صلواتی هم برای ما بفرستید.
وی اضافه کرد: باغ میرصفا لاهیجان به صورت مشاء میان شهرداری و شخصی که یک بخشی از آن را در اختیار دارد می باشد که شهرداری لاهیجان نیز برای این بخش برنامه دارد و در آینده اعلام خواهدشد.

لاهیجان اولین شهر هوشمند کشور
آگشته با بیان اینکه ۴ تفاهم نامه در خصوص زمین چمن مصنوعی احداث دستگاه زباله سوز، برج های حاجی آباد وشهر هوشمند امضا شد گفت: چمن مصنوعی در حال انجام می باشد، قرارداد سرمایه گذاری برج های حاجی آباد تفاهم شد، در خصوص شهر هوشمند هم اکنون وای فای استخر لاهیجان فعال شد و به زودی صدور کارتهای شهروندی هم انجام خواهد شد که و خوشحالیم که لاهیجان به زودی به عنوان اولین شهر هوشمند کشور که دارای پکیج می باشد شروع به کار خواهد کرد، همچنین در بخش مربوط به دستگاه زباله سوز نیز به دلیل عدم دریافت تائید صلاحیت شرکت طرف قرارداد در موعد معین این قرارداد لغو شده و در حال تلاش برای عقد قرارداد با شرکت دیگری هستیم.
وی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان شهرداری افزود: تمامی کارکنان قراردادی شهرداری حقوق های خود را دریافت کردند و ۴ ماه اضافه کار عقب مانده دارند در حالی که زمان ورود من ۸ ماه اضافه کار عقب مانده داشتند که اگر شهرداری را با بدهی به بنده تحویل نمی دادند امروز ۴ ماه جلوتر را پرداخت کرده بودیم، کارکنان شرکتی هم طی دو تا سه روز آینده به حقوق خود خواهند رسید.

پروژه حاحی آباد ۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد
شهردار لاهیجان در انتها با اشاره به اینکه پروژه حاجی آباد برای هزار نفر ایجاد شغل خواهد داشت اظهار داشت: پروژه سوستان نیز در حال تکمیل مراحل برای واگذاری به شهرداری می باشد و ما آمادگی اجرای پروژه سوستان را داریم.

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …