چاپ مطلب چاپ مطلب

ترجمه آنچه احمدی نژاد نگفت…. / علی دادخواه، تحلیل گر سیاسی وصنفی

اختصاصی همای گیلان: این اولین بار نیست که رییس دولت مهروزی و عدالت حاشیه ساز می شود، هر چند با گذشت ۴ سال از پایان دوره ریاست جمهوری پرمناقشه وی ،بسیاری از خاطرات مربوط به مواضع او از اذهان پاک گردیده ،ولی سفر تازه او به اهواز وسخنانی که بر زبان راند موجب شد که مجددا خاطره این مواضع در اذهان تکرار شود.

اینکه تنور انتخابات خیلی زودتر از انچه تصور می شد، داغ گردیده است ، و البته با توجه به سخنرانی احمدی نژاد گرو‌کشی های سیاسی پشت پردع زیادی را می توان حدس زد که هدف ان مستمر کردن حضور احمدی نژاد در صحنه سیاسی کشور است.بخصوص رحیم مشایی بتازگی عنوان کرد: «هیچ دلیلی برای رد صلاحیت بقایی وجود ندارد. اگر بقایی ردصلاحیت شود دوقطبی خطرناکی شکل خواهد گرفت. من تمام قد پای کار بقایی آمده ام. » و‌این در معنای غیرتوتالیتری ان یعنی « اگر احمدی نژاد نباشد ( بقایی همان احمدی نژاد است) و‌رد صلاحیت شود ،وضعیت را خطرناک می کنیم.» این یک تهدید جدی می تواند باشد یا فرار رو به جلو.ولی رهبری نیز سخنرانی عیدانه خود در حرم امام رضا ( ع) به همین موضوع تهدیدها وفشارها اشاره کرده که در ۴ انتخابات ریاست جمهوری هم اصولگرایان وهم اصلاح طلبان به ایشان فشار اورده اند که نتیجه انتخابات را باطل اعلام نمایند.


خب! اگر این تهدیدها را بسط دهیم ،می توانیم میان این گونه فشارها و تهدیدهای تیم احمدی نژاد نیز اشتراک بگیریم و به گزینه تازه ای برسیم که در سخنرانی احمدی نژاد برجسته بود:
تهدید مقام معظم رهبری ، و فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت بقایی و پذیرفتن حضور سیاسی وی.

در حقیقت در فضای پسا ایت اله، دیگر دوقطبی هاشمی _ رفسنجانی از کار افتاده و احمدی نژاد اولا می خواهد نقش اپوزیسیونی ایت اله هاشمی را ایفا و دوما دو قطبی جدیدی را مابین خود و رهبری ایجاد نماید.

هدف جنبش های توتالیتر،سازمان دادن توده هاست ( ودر این کار موفق نیز هستند) نه سازمان دادن طبقات، و احمدی نژاد اتفاقا در این سخنرانی به این روش دست می یازد ،و این مهتر از انست که توجه شود روی سخنان با چه کسی است؟

او‌ در اهواز چنین می گوید:

«این چه سلطنتی است در وجود بعضی پیدا شده. ۹۷درصد ملت یک چیز را می‌خواهند می‌گوید نه چیز بدی‌ست و اقتصاد را خراب کرده. ۸۰میلیون نمی‌فهمند تو می‌فهمی؟»

خب ! من هر چه فکر کردم به نتیجه ای غیر این نرسیدم که او سعی دارد جمهوریت نظام‌ وتوده های مردم را مقابل رهبری قرار دهد.»

جالب است که یکی از حضار داخل مسجد هم خوب فهمیده‌ومی گوید:« رهبریه ،رهبریه…» مردم هم برای احمدی نژاد کف و‌سوت می زنند.

شما برای اینکه رفرنس این سخنان را خوب متوجه شوید به سخنان معروف رهبری در درس خارج فقه در مهرماه سال ۹۵ دقت کنید:

« خب ! بله یک نفری یک اقایی امده پیش من ،منهم بقول معروف ملاحظه صلاح حال خود اون شخص و صلاح حال کشور به ایشون گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید .نگفتیم هم شرکت نکنید،گفتیم صلاح نمی دونیم ما شما رو که شرکت کنید.خوب ! یک چیز عادی است ،انسان بایستی ان چیزی را که می بینه و می فهمه و فکر می کنه که به نفع برادر مومنش باید به او بگه‌ دیگه، ما هم اوضاع کشور رو خب غالبا بیشتر از اغلب افراد اشنا هستیم با اوضاع کشور.ادمها هم بخصوص ادمهایی که صدها جلسه با ما نشستن و برخواستن بیشتر و‌بهتر از دیگران می شناسیم .با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور ،به یک اقایی انسان توصیه می کنه که اقا اگه شما تو این مقوله وارد شدید ،این دو قطبی تو کشور ایجاد می شه.دو قطبی تو کشور مضر به حال کشور ،من صلاح نمی دونم شما وارد بشید.بله ! این چیز خیلی مهمی که نیست‌،یک چیز خیلی طبیعی است‌،ساده است .بله ! ما این توصیه را به یکی از اقایان به یکی از برادران کردیم.خوب حالا این مایه ی اختلاف بشود بین برداران مومن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلند گو نگفته؟ خب! حالا این هم پشت بلندگو» (سخنان رهبری ؛ دوشنبه ۵ مهرماه ۱۳۹۵ ؛ خبرگزاری مهر شناسه خبر۳۷۷۹۱۱۱)

خب ! حالا شما قضاوت کنید روی سخن احمدی نژاد با چه کسی است؟ و از چه چیزی ناراحت است.البته این اولین باری نیست که اینطور صحبت می کند.
احمدی نژاد در اردیبهشت ماه ۹۲ و پیش از ایام انتخابات ریاست جمهوری ،در اهواز چنین می گوید:

«برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار قیم و صاحب ملت هستند» و‌می افزاید: «برای ایجاد یک حماسه باشکوه باید سلایق مختلف سیاسی حضور داشته باشند و به مردم اعتماد کرد و نتیجه حضور باشکوه مردم در این حماسه شکستن کمردشمن خواهد بود. این حماسه سیاسی شرایط را برای حماسه اقتصادی نیز فراهم می‌کند و باید به سمتی برویم که دشمنان از مایوس کردن ملت ایران ناامید شوند.»
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برخی اقدامات دولت در راستای توزیع ثروت در بدنه اجتماع از جمله طرح بنگاههای زود بازده اقتصادی، سهام عدالت و هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه داد:

«البته شیاطین، خودخواهان و انحصارطلبان نمی‌خواهند کار دست ملت باشد. نه در عرصه اقتصادی نه در سیاست، می‌خواهند امور در دست خودشان باشد و با برقراری عدالت و توزیع آن مخالف می‌کند و جوسازی می‌کند.»

شبیه این حرفها را ولی با ادبیات تندتر اخیرا در اهواز دوباره تکرار می کند.این نشان از اضطراب عمیقی دارد که او از اینده دارد؟

انچه مسلم است احمدی نژاد اخرین تیر خود را در کمان گذاشته و‌پرتاب کرده است و‌لی اینکه این تیر بتواند او را نجات دهد یا نه ؟ سخن دیگریست و‌این همان‌چیزیست که‌احمدی نژاد نمی تواند بگوید♦️

علی دادخواه
تحلیل گر سیاسی وصنفی
با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …