چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه نوسازی شهری در لاهیجان برگزار شد

همای گیلان: جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه نوسازی شهری در لاهیجان برگزار شد
چهارمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری به میزبانی شهر لاهیجان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، این جلسه استانی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرماندار، ریاست شورای عالی استان و شورای اسلامی شهر لاهیجان، اعضای شورای اسلامی شهر،  شهرداران رشت و لاهیجان و مدیران شهرداری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه اهمیت ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری بیان شد.
گفتنی است در شهرهایی که سابقه مدنیت بیش از ۳۰سال دارند، بافت فرسوده وجود دارد که می تواند به عنوان مراکزی که در موقع بحران، تنش و بحران در شهر ایجاد می کنند، مورد توجه قرار گیرند.
این ستاد که یکی از سیاست های برنامه چشم انداز دراز مدت است، به ریاست فرماندار و دبیری شهردار متشکل از ۵ کمیته به منظور برنامه ریزی و بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شده است. کمیته های تخصصی و فنی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی، زیر ساختی و میراث فرهنگی، کمیته ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت، کمیته ارتقاء اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات، کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش محله های نا کارآمد شهری، کمیته تأمین منابع مالی، درآمدها و تجهیز منابع، و سایر کمیته ها به تناسب ضرورت می باشند. باید بین دستگاههای خدمات رسان و دستگاههای اجتماعی و امنیتی و حفاظتی تقسیم کار شود. شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است که امروز سلسله مراتب شهری و محله محوری مورد کم توجهی قرار گرفته است. شهرداری لاهیجان طرح بازآفرینی و بازسازی هشت محل، هشت بهشت را آغاز کرده است.
در این جلسه هریک از حاضران به بیان نظرات خود راجع به طرح و اعلام همکاری با ستاد پرداختند و  اهم فعالیتهای ستاد بازآفرینی پایدار شهری اعلام شد.

     

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …