چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه اشرفیه : اگر رسانه ها اعتماد سازی را انجام ندهند فرجام آن به بی اعتمادی خواهد انجامید + تصاویر

فرماندار آستانه اشرفیه در جمع اصحاب رسانه و مدیران مسئول پایگاه های خبری شرق گیلان گفت:  خبرنگاری رکن چهارم دموکراسی است و نقش مهمی در سالم سازی ادارات و نهاها دارند

همای گیلان: به نقل جلال شرق ،  مهندس رحیم حیدری با بیان اینکه روز خبرنگار ، فقط وابسته به یک روز نیست بلکه هر روز ما ، روز خبرنگار است اظهار کرد : برای تکریم و بزرگداشت آنانی است که کارهای ارزشمند خبر رسانی  را انجام می دهند روزی را مختص به خبرنگاران نامیدند که با نام شهید صارمی آمیخته شده است.

وی با بیان اینکه عناصر قدرت در جامعه جهانی ثروت ، تکنولوژی و رسانه است اظهار کرد : خبر و فضایی که از لحاظ رسانه ای بر جامعه جهانی  ایجاد می کنند یکی از ارکان قدرت های جهانی است

حیدری خاطر نشان کرد : وقتی یک رکن تاثیر گذار در جامعه جهانی خبر رسانی است این مسئله نشان دهنده اهمیت این موضوع است و میزان نفوذ خبررا در جوامع جهانی نشان می دهد.

وی با اذعان بر اینکه خبر یک رکن اصلی از سبد برخورداری مردم است ونیاز به اثبات نداریم افزود:  کارگر، بازاری، کشاورز ، پزشک و… هرکدام با توجه به مشاغل خود یک بخشی از زندگی  آنها  را  خبر تشکیل می دهد .

حیدری با اشاره به انتشار اخبار نادرست در جامعه گفت:  اگر ظرف خبرگیرنده در جامعه از اخبار درست پر نشود بازار شایعات داغ می شود و ممکن است خبر گیرنده دچار اخبار نا درست  بشود و ظرفی که پرخواهد شد محتوای آن اخبار کاذب خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: موضوعی که ذکر آن ضروری است اعتماد عمومی است که  بسیار حیاتی و ارزشمند است و این اعتماد به حاکمیت ، نهادها ، اصحاب جراید و سایر موضوعات باید وجود داشته باشد

فرماندارآستانه اشرفیه  با اشاره به انتخابات دوسال اخیر پرداخت و با توجه به موفقیت دو آزمون بسیار مهم ملت ایران در عرصه انتخابات گفت: با اعتمادی که مردم  به مجموعه خدمتگذاران خود دراجرای  انتخابات شهرستان داشتند بعد از برگزاری انتخابات ، در روز بعد هیچ مسئله ای  از انتخابات که دارای حاشیه باشد مطرح نبود و مردم و کاندیداها از نحوه برگزاری و نتایج آن را قبول کردند.

حیدری ادامه داد: یک زمانی اصحاب رسانه و جراید مواجب بگیر هستند و برای گروه خاصی مطالب می نویسند لذا آن اعتماد عمومی مردم نسبت به این چنین رسانه ای از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه همه ما به خبر نیاز داریم و اکنون بیشتر از خبر به تفسیر خبر نیاز داریم  اظهار کرد :  در تفسیر خبر باید از افراد داخل کشور که درد کشور  را دارند استفاده کرد زیرا این گروه از برخورداری نظام بهره مند و عدم نظام متضرر می شوند.

حیدری تاکید کرد :  اگر در تفسیر خبر از  افراد دلسوز نظام و ملت استفاده نکنیم و از افرادی با مقاصد خاصی تفسیر خبر را بشنویم آن تفاسیر  در ذهن ما ملکه می شود و امکان اشتباه ما وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر رسانه ها اعتماد سازی را انجام ندهند فرجام آن به بی اعتمادی خواهد انجامید و این عمل اعتماد گروه و رسانه ها را  از بین خواهد برد.

فرماندار آستانه اشرفیه تاکید کرد: رسانه ها  از وقایع و حوادث برای همگرایی بین اقشار مختلف مردم می توانند استفاده کنند و واز واگرایی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس، حادثه پلاسکو ، خارج شدن قطار از ریل به نقش رسانه ها درهمگرایی و حل مشکل آسیب دیدگان پرداخت و گفت:  در چنین رخدادهایی اگر   تلا ش رسانه برای مقصر نشان دادن آدمها باشد باعث خواهد شد  که تمام تلا شها یی که انجام میگیرد  آسیب برسانیم و بجای رفع آسیب ها و مشکل، در صدد مقصر باشیم واز انتشاراین نوع خبر ،  هیچ گونه  سودی نخواهیم برد .

وی در ادامه با بیان این که رسانه ها بعد از حوادث  آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند و مردم علی اقاعده تمکین می کنند افزود: رسانه های دلسوز کار مدیریت این گونه حوادث را در جامعه بر عهده دارند و نقش آنها بسیار سازنده است.

فرماندار آستانه اشرفیه با اذعان به این که خیلی از کانال های رسانه ای در حد یک لولو هستند و در همان اندازه نیز خواهند ماند و ماندگاری ندارد تصریح کرد: بعضی از سایت ها و پایگاه های خبری به دلیل اعتمادی که ایجاد کردند  باعث می شود که  هر روز به ان رجوع کنید و تفسیر و تجلیل آن را ببینید

وی با اشاره به این مطلب که اگر اطلاعات و اخبار درست نباشد ماندگاری ندارد اظهار کرد: اگر خبر، ازیک خط فکری درست نشئت گرفته باشد  و حب و بغض باعث نشود که از مسیر درست خود خارج شود  برای جامعه بسیار سودمند خواهد بود

حیدری خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید تسلط به امور روز باشند و با توجه به تکنولوژی روز؛ نحوه نفوذ در جوامع مختلف را شناسایی  کنند و بر اساس اطلاعات درست، سوالات و پاسخ های احتمالی را مطرح کنند.

وی به ظرفیت بسیار خوب رسانه های در شهرستان آستانه اشرفیه پرداخت و گفت: حقیقتا  من ندیدم رسانه ها شهرستان  و برای اینکه مخاطبین خود را افزایش دهد بیایند مطلبی درج کند تا مخاطبانش زیاد شودو این نشان از درایت رسانه های این شهرستان است.

حیدری ادامه داد: ارزیابی که از رسانه های شهرستان داریم این است که حل موضوعات شهر برای آنان مهم است و برای خوش آمد گویی یک مسئولی خبری را درج یا انتشار نمی دهند بلکه ابتدا به مسئولش منتقل می کنند تا به آن نتایج خبری خود دست یابند.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه اگر مسئولی پاسخی برای جواب خبرنگاران نداشته باشند آن موضوع برای تنویر افکار عمومی نشر می یابد و این حق رسانه هاست که واقعیات و مشکلات جامعه را بازگو تا برطرف گردد.

وی با اذعان به برخورداری مسئولین از ظرفیت رسانه ای شهرستان خاطر نشان کرد: رسانه ها حتی برای موضوعات ریز و درشت را  برای مسئولین وقت می گذارند و هزینه  و همفکری می کنند و الحمدالله  خودشان را به عنوان مسئول قلمداد می کنند و در واقع مسئول هم هستند .

حیدری خبرنگاری را رکن چهارم دموکراسی نامید که نقش مهمی در سالم سازی ادارات و نهاها دارند تا مراکز قدرت به فساد تبدیل نشود و نقش رسانه های شهرستان را در این جهت بسیار خوب توصیف کرد.

در پایان فرماندار آستانه اشرفیه از تلاش های خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.

با کانال همای خبر همراه شوید

 

 

About عطیه نصرتی

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …