چاپ مطلب چاپ مطلب

خاوری:امسال ۱۸ کیلومترآزادراه سیاهکل به سراوان به بهره برداری میرسد

شعبانعلی خاوری با اشاره به وضعیت اجرای پروژه محور سیاهکل به سراوان اظهار کرد: پروژه سیاهکل‌ ـ سراوان با ۲۳ کیلومتر طول در در دست ساخت است.

t3_56660713910626000543_PhotoA

وی با بیان اینکه عملیات این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده است، تصریح کرد: امسال ۱۸ کیلومتر این بزرگراه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه اکنون پنج کیلومتر آن آماده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان حفظ راه‌های گیلان را از وظایف مهم عنوان کرد و گفت: گیلان دارای ۱۰ هزار و ۷۰۵ کیلومتر مجموع راه، آزادراه، بزرگراه، اصلی، فرعی، روستایی و… است.

وی معادل همسنگ این راه‌ها را برابر با ۱۱ هزار کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: ۵۳ کیلومتر آزادراه، ۸ هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی و… در گیلان وجود دارد.

خاوری، با بیان اینکه تنها ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی استان آسفالته است، تصریح کرد: در بخش روستایی شاخص خوبی در کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه شاخص‌ها را تغییر دهیم باید مصالح، قیر و مواد خام زیرسازی تامین شود و و مردم مشارکت کنند.

این مسئول تاسیسات راه را جزو امور زیربنایی دانست و افزود: سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های گیلان باید منابع داشته باشیم.

وی عمر متوسط ماشین‌آلات سنگین گیلان را پایین‌تر از نرم جهانی عنوان کرد و متذکر شد: در بخش ماشین آلات راهداری حدود ۳۰۰ دستگاه و سیله سنگین فعالیت می‌کنند که متوسط عمر آنها ۲۳.۳ سال است.

خاوری با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی گیلان نیاز به مصالح و معادن کوهی و یا رودخانه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز برداشت در این زمینه سخت است و اگر این رویکرد تداوم یابد پروژه‌ها متوقف می‌شود.

وی از فرمانداران شهرستان‌های گیلان و کسانی که در مرجع صدور مجوز هستند خواست تا برای صدور مجوز برداشت مصالح و معادن کوهی مذکور کمک کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان توقف پروژه‌های عمرانی را موجب تحمیل افزایش هزینه‌های سخت دانست.

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …