چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس در گیلان: بازگویی و بازخوانی روزهای دفاع مقدس از نیازهای واقعی جامعه است


سردار رسول جلایی- رییس بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس امروز در جمع خبرنگاران بر لزوم ایجاد رویکردهای جدید در بازخوانی حوادث سالهای دفاع مقدس تاکید داشت.

اختصاصی همای گیلان، وی در جلسه هم اندیشی که با حضور تنی چند از اعضای نهادهای مرتبط با ارزشهای دفاع مقدس ترتیب یافته بود گفت: انتقال تجارب و دستاوردهای دفاع مقدس, لازم به انعکاس و بازخوانی مستمر است و در این میان نهادهای مرتبط و اصحاب رسانه در پیشبرد این مهم وظیفه ای خطیر دارند. که نباید از آن غافل شوند.

سردار جلایی ادامه داد: روزهای دفاع مقدس در جنگ تحمیلی هشت ساله به پایان رسیده اما فرهنگ دفاع و ایثار و شهادت کماکان به راه خود ادامه میدهد و امروزه هم در جبهه های دیگر اعم از درگیریهای رودر رو و جنگ نرم در حال انجام است . وی گفت : راهکارهای متفاوت در هر موضوع , حاصل رویکردهای متفاوت است و باید در این موضوع فرهنگی خاص مدبرانه عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید داشته های دفاع هشت ساله را به منزله سرمایه ای قدرتمند حفظ کرد , لزوم مقابله موثر و خلاقانه با جنگهای نرم بدخواهان نظام اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت:فعالیتهای فرهنگی در جهت پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جایگاهی بسیار ویژه دارد و باید به خلاقانه ترین و موثرترین روشها در این راستا گام برداشت.
سردار جلایی با اشاره به آثار فرهنگی ارزشمند به یادگار مانده با موضوع دفاع مقدس مانند فیلمهای “”از کرخه تا راین” و “چ” و کتابهایی نظیر ” پایی که جا ماند “, ” آن ۲۳نفر ” و … به لزوم ادامه متنوع فعالیتهای فرهنگی با این مضمون مهم پرداخت.
سردار جلایی تاکید کرد همکاری نهادهای ذیربط در امر حفظ ارزشهای دفاع مقدس , در هفته مقدس گامی است که در پاسداشت از ایثارگری رزمندگان, شهدا, آزادگان و پیشکسوتان این عرصه فاخر خواهیم برداشت.
خبرنگار:نسرین عشقی

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

جمع آوری زباله خشک و توزیع تراکت  های آموزشی و  کیسه های چند بار مصرف به شهروندان محله های چالکیاسر ،جاده چمخاله دوازده متری موبندان

جمع آوری زباله خشک و توزیع تراکت  های آموزشی و  کیسه های چند بار مصرف …