چاپ مطلب چاپ مطلب

چرا شورای شهر لاهیجان به خواست مردم توجه نمی کند/محمد حسن نژاد

اختصاصی همای گیلان: یکی از مظاهر دموکراسی حضور مردم در انتخابات و رأی به کاندیدای مورد نظر آنها هست تا بر اساس شعارها و شناخت از وی بتوانند به تغییرات مورد نظر خود دست یابند.

از سوی دیگر مردم هم با هیچ یک از افرادی که رأی آورده اند عهد اخوت برای همیشه نبسته اند و اگر در طول چهار سال وکلای آنان بر خلاف شعارهای خود و وعده های داده شده عمل کنند، مردم هم در انتخابات بعدی جبران مافات کرده و با رأی ندادن به آنها، از تنها اهرم خود در انتخابات استفاده خواهند کرد.

آنچه که این روزها در برخی شهرها در حال اتفاق افتادن هست هم این گونه می باشد که مردم برای تغییرات به پای صندوق رأی رفته اند و نمایندگان خود را برای شورا انتخاب کرده اند ولی در مدت کمتر از یک ماه متوجه شدند که این افراد تمام شعارهای خود برای توجه به نظر و حرف مردم را فراموش کرده و به راه خود می روند و از برخی کانون های قدرت نیز خط می گیرند.

در جریان انتخابات شورای شهر لاهیجان، خواست اکثریت مردم تغییر در چهره شورا و انتخاب شهرداری از جنس مردم بود. اعضای شورا پس از جلسات متعدد به دو گزینه نهایی برای انتخاب شهردار لاهیجان رسیدند که یکی شهردار سابق و محبوب مردم لاهیجان و دیگری رییس اسبق شورای شهر رشت و کاندیدای شکست خورده برای شهردار شدن در رشت بود.

هر چند که مسعود کاظمی در سمت ریاست و عضویت در شورای شهر رشت نتوانست بر مشکلات شهر رشت غلبه کند و حتی توان حل مشکلات عدم پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت را نداشت، بر عکس آن رضا کحالی شهرداری بود که برای مردم و کارکنان شهرداری لاهیجان تنها خاطره خوب و کارنامه موفق از خود به جای گذاشته بود.

اگر کاظمی از سوی برخی صاحب نفوذان و سیاسیون برای شهرداری لاهیجان تعرفه شد و تیمی رسانه ای هم با دریافت ماموریت به فضاسازی برای وی پرداختند، از آن سو کحالی هم با پشتوانه مردمی پای به میدان گذاشت و گروههای مردمی و رسانه های آزاد و مستقل از وی حمایت کردند.

در این جریان تعداد چهار نفر از اعضای شورا برای انتخاب کحالی به اجماع رسیدند و به نظر شهروندان لاهیجان احترام گذاشته و سه نفر نیز تحت فشارهای بیرونی و برخی ملاحظات سبد آرای خود را به کاظمی دادند که در این شرایط برد را باید به حساب مردم نوشت که خواهان بازگشت شهردار موفق خود بودند، اما بروز برخی اتفاقات و لغو جلسه رأی گیری رسمی و از رسمیت افتادن جلسه و بعد از آن هم عدم صدور دستور جلسه انتخاب شهردار باعث نگرانی مردم شد.

اکنون در آستانه جلسه انتخاب شهردار لاهیجان بهتر است فارغ از فشارهای بیرونی چه اعضای شهر و چه برخی مخالفان در اقلیت، با خود بیندیشند که چرا می خواهند برخلاف اکثریت مردم و اعضای موافق نظر مردم رفتار کنند. مردم لاهیجان با شرکت در نظر سنجی ها از حمایت ۸۵ درصدی از بازگشت کحالی سخن گفتند و کاظمی تنها ۶ درصد موافق را با خود همراه کرد.

حال چه مسائلی در پشت صحنه در جریان است که برخی می خواهند به زور کاظمی شهردار لاهیجان بشود،جای تعجب و سوال دارد.

لاهیجان نیاز به آرامش دارد و اعضای شورای شهر هم بهتر است به احترام مردم شهر بار دیگر کحالی را به لاهیجان بازگردانند.مردم و رسانه ها نیز می توانند به عنوان ناظر بر عملکرد شورای شهر و شهردار عمل کنند و با حضور در ساختمان شورا در باغ ملی از نزدیک در جریان عملکرد نمایندگان خود در شورا باشند.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …