مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و به رغم عدم نیاز، با اتخاذ تمهیداتی، توانستیم امسال ۲۶۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت را جذب کنیم.
همای گیلان: به گزارش ایسنا، مهدی حاجتی در جلسه ستادی، اظهار کرد: با اطلاع رسانی درست از فعالیت های آموزش و پرورش و تبیین آن برای مردم، می توانیم سبب تقویت نظام آموزشی شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به جذب ۶۵۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت در دو سال اخیر، افزود: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و به رغم عدم نیاز، با اتخاذ تمهیداتی از جمله تبدیل کلاس های شش پایه به سه پایه، توانستیم امسال ۲۶۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت را جذب کنیم.
حاجتی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش گفت: اولویت جذب نیروها در آموزش و پرورش با مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات است و امیدواریم با توجه به بازنشستگی نیروها در سال های آینده، بتوانیم باقیمانده این افراد را جذب کنیم.
وی تعامل با سازمان ها را یکی از خصیصه های مدیران آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در این راستا با حفظ شأن و استقلال آموزش و پرورش ضروری است از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کمبودهای مالی گفت: امیدواریم با حضور تیم جدید در وزارت آموزش و پرورش و به ویژه در معاونت پشتیبانی شاهد گشایش هایی در تأمین اعتبار باشیم.
حاجتی در بخش سهمیه ابلاغی سوادآموزی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان و استمرار فرآیند کلاس های آموزشی برای نوسوادان در دوره های تکمیلی، عامل مهمی در جذب بیشتر و کاهش بی سوادی در استان است.
وی با نفی تنبیه بدنی در مدارس گفت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است و با افراد خاطی در این زمینه بر اساس مر قانون برخورد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خطاب به روسای ادارات مناطق گفت: باید در دوران مسئولیت به فکر حل مشکلات آموزشی و تربیتی باشید و فرهنگ قناعت، اخلاق مداری، برنامه ریزی و قانون مندی را در دانش آموزان نهادینه کنید.
حاجتی افزود: از مصادیق زندگی ایرانی، اسلامی این است که قوانین و آموزه های اسلامی از گفتار به رفتار دانش آموزان تبدیل شود و این از وظایف اصلی مدیران آموزش و پرورش است.
وی در پایان با اشاره به درپیش بودن فصل سرما گفت:در هنگام بارش برف باید با تدبیر و اطلاع رسانی سریع و درست بتوانیم مردم را از وضعیت مدارس آگاه کنیم و مدیران مناطق باید علاوه بر همکاری نزدیک با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نسبت به تجهیز سامانه های گرمایشی مدارس اهتمام جدی داشته باشند.