چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری نشست تخصصی انسان و محیط زیست در پژوهشکده آموزش و پرورش گیلان

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان اولین گردهمایی دبیران جغرافیا،زیست و زمین شناسی به منظور سنجش اثربخشی و افزایش ضریب تاثیر گذاری کتاب درسی “انسان و محیط زیست ” با حضور معاونت توسعه و مدیریت محیط زیست گیلان ، معاونت آموزش متوسطه ، مدیران مدارس ، معلمان و کارشناسان در پژوهشکده آموزش پرورش استان گیلان برگزار گردید .

امیر قزل حسینی سرپرست اداره آموزش و پژوهش محیط زیست گفت : این گونه همایش ها در ارتقاء دانش زیست محیطی و مهارت دبیران ضروری است و متعاقب تفاهمنامه امضا شده با آموزش و پرورش این آمادگی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی وجود دارد. اکبری معاونت آموزش متوسطه نیز ضمن اشاره به اهداف این نشست ،مسئله محیط زبست را بسیار مهم و جدی توصیف نمودند و از دبیران خواستند با شناخت هر چه بیشتر محیط زیست گیلان و کشور ، به ارزش و اهمیت حفاظت از طبیعت پی برده و حامی محیط زیست گیلان باشند. کارشناس آموزش زیست محیطی از تیم کارشناسی جایکا هیتوشی واتانابه در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی _ فاز دوم تاریخچه همکاری های تیم کارشناسی جایکا با اداره کل محیط زیست را بیان داشت و ۷ زیر کمیته مدیریت تالاب انزلی را معرفی و به نقش مهم زیر کمیته آموزش در راستای حفاظت از تالاب انزلی اشاره کرد. در ادامه علی اصغر روشنی کارشناس آموزش محیط زیست ، کتابچه لاله تالابی را بعنوان یک محتوای کمک آموزشی مهم جهت حفاظت از تالاب انزلی بعنوان یکی از مناطق زیست محیطی منحصربفرد در عرصه طبیعی استان برای حاصران تشریح نمودند و از دبیران خواستند که دانش و مهارت خود را در خصوص مسایل زیست محیطی ارتقاء دهند .

در پایان نیز در مورد نحوه تدریس درس انسان و محیط زیست با استفاده از کتابچه آموزشی لاله تالابی پرسش و پاسخ و تبادل نظر گردید .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

آیین استقبال از کاروان خادمین آستان قدس رضوی (ع) به‌مناسبت دهه کرامت

آیین استقبال از کاروان خادمین آستان قدس رضوی (ع) به‌مناسبت دهه کرامت   به مناسبت …