چاپ مطلب چاپ مطلب

توسعه و پیشرفت هر کشور مدیون و مرهون مجاهدت ها و تلاشهای معلمان است

اختصاصی همای گیلان:بهرام صفری عصر دیروزدر مراسم تجلیل از معلمان این شهرستان، اظهار کرد: روز معلم محدود به مکان و زمان خاصی نیست بلکه باید جایگاه معلم را ارج بگذاریم و هر روز را روز معلم و هر هفته را هفته معلم بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در این هفته تجدید بیعتی دوباره با امام راحل، آرمان‌های انقلاب و شهدا می‌بندیم، افزود: مطهری یک فقیه مجاهد و در علوم مختلف مانند عرفان، سلوک، عرفان، علوم عقلی و نقلی بسیار متبحر بود.DSC_0125

رئیس اداره آموزش و پرورش رودسر ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت‌های علمی فراوانی در کشور صورت گرفته و این مدیون و مرهون تلاش معلمان است.

وی با اشاره به اینکه بالاتر از قلم و بیان معلم نیست، گفت: معلم با پرورش استعدادها قدرت‌ساز جامعه است.

به گفته صفری، امروز معلمان توانسته‌اند با پرورش استعدادها و نخبگان در جامعه جلوی توطئه‌های استکبار را بگیرند و آن را خنثی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری امام گفت: مخاطبان اصلی این پیام معلمان و فرهنگیان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رودسر، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ کشور برای تنظیم نقشه راه و سند بنیادین تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی نیز در این  مراسم ، اظهار کرد: تجلیل از معلمان در جامعه ما به عنوان یک ارزش و عظمت است.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه معلم در انسان‌سازی افزود: خداوند فطرت را آنگونه که نیاز انسان است خلق کرده اما این فطرت باید شکوفا شود و معلمان شکوفا کننده آن هستند.

امام جمعه رودسر، ارزش یک جامعه را به انسان‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای بتواند نیروهای خوبی تربیت کند می‌تواند در مسایل مختلفی مانند اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارآمد شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر از ابتدای رسالت خود به تربیت و پرورش انسانیت در جامعه پرداخته است، گفت: باید بتوانیم انسان‌ها را خوب به جامعه تحویل دهیم.

دستجردی، معلمان را در موفقیت افراد جامعه مهم دانست و اضافه کرد: تولید و تربیت نیرو در توسعه یک کشور مؤثر است.

وی، منابع پایدار را از شاکله اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هر جامعه‌ای که بتواند به تربیت انسان‌سازی بپردازد قادر خواهد بود به منابع پایدار دست یابد و در ابعاد مختلف به توسعه پایدار برسد.

امام جمعه رودسر ادامه داد: انسان‌سازی بالاتر از مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده و برای انسان‌سازی نیاز به منابعی است تا همه زندگی ما را بسازد.

دستجردی، ذات اقدس الهی را بالاترین قدرت و علم دانست و متذکر شد: انسان‌هایی که در چنین فضایی ساخته می‌شوند عظمت پیدا می‌کنند.

وی، فرهنگ را از اصلی‌ترین عنصر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ تنها آداب و رسوم جامعه نیست بلکه تفکر افراد است که توسط معلمان ساخته می‌شود و می‌تواند توسط آنها ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ما در پایان مراسم مذکور از یک معلم نمونه استانی، ۱۴ معلم نمونه شهرستانی و ۴۱ بازنشسته سال ۹۲ تجلیل شد.

DSC_0133DSC_0140

 

About

Check Also

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد