چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت: ورود سازمان بازرسی به موضوع پرداخت غرامتها در شهرداری رشت/ رفع مشکل کمبود اتوبوس در محلات عینک و صف سر رشت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت گفت: پرداخت غرامتها در شهرداری رشت به طور هدفمند انجام می شود و انتظار داریم سازمان بازرسی به این مهم ورود کند.

به گزارش همای گیلان – نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت فاطمه شیرزاد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: کمیسیون های تخصصی شورا در حال بررسی مباحث مختلف به منظور رفع مشکلات شهر هستند .
وی با اشاره به نگرانی های پیرامون پروژه های عمرانی شهرداری رشت بیان کرد: در سال ۹۶ پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت به اتمام نرسیده و باید لیست پروژه های اولویت دار بررسی و به صورت تفکیکی به شورا ارائه شود.
شیرزاد با بیان اینکه تمرکز زدایی و تفویض اختیار به شهرداری های مناطق با نظارت اعضای شورا نیز مرتبط است گفت: پروژه بازسازی مسیر خواهر امام رشت بسیار طولانی شده و کنترل پروژه های شهری در آن لحاظ نشده است.
وی افزود: پیمانکاران باید به امور سرعت بیشتری بدهند و متاسفانه منابع پایدار شهرداری رشت با مشکلات متعددی مواجه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری رشت اشاره تصریح کرد: شهرداری رشت مدام با پرداخت غرامت دست به گریبان است و تقاضا داریم دستگاه های نظارتی و قضایی در این باره با شهرداری رشت مساعدت کنند.
وی افزود: پرداخت غرامت ها در شهرداری رشت هدفمند در حال انجام است و انتظار داریم دستگاه بازرسی به این مهم ورود کند .
شیرزاد با اشاره به اینکه شهرداری رشت به لحاظ داشتن نیروی انسانی و تحصیل کرده از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است گفت: شهردار باید برای این افراد شرح وظایف مناسب در نظر بگیرد و متاسفانه بسیاری از پروژه های ساده شهری که با نظارت ساده و معمول برخی از کارمندان شهرداری می تواند رفع مشکل شود به کندی پیش می رود.
وی به توزیع عادلانه پروژه های شهری بر اساس ضوابط بودجه اشاره و گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران در سال ۹۶ پرداخت شده و انتظار داریم لیست این پرداختی ها در اسرع وقت به شورا ارسال شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت به مباحث پیرامون حوزه ترافیک اشاره و تصریح کرد: با تمامی اقداماتی که در این حوزه طی ۶ ماهه اخیر انجام شده متاسفانه در برخی از محلات کم برخوردار از جمله یخسازی، عینک، ، صف سر و… شهروندان با کمبود تردد اتوبوس و مینی بوس های ون مواجه هستند و انتظار دارم رفع این مشکل در اولویت شورا و شهرداری رشت قرار بگیرد.
شیرزاد با اشاره به اینکه تجهیزات آسفالت شهرداری رشت مستهلک هستند گفت: با تامین منابع مالی باید مشکلات این حوزه برطرف و آسفالتهای اجرایی کیفیت پیدا کند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …