چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت خبر داد:تجهیز سازمان آتش‌نشانی رشت به نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت با اشاره به عقد قرارداد خرید نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری مابین سازمان آتش‌نشانی و شرکتی در کشور آلمان گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت تا پایان سال به این نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری تجهیز و یقیناً این مهم نقش مؤثری در افزایش خدمات‌دهی سازمان در مقابله با بحران و حوادث ایفا می‌کند.

به گزارش همای گیلان فاطمه شیرزاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تقدیر از عملکرد سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: پرسنل سازمان آتش‌نشانی ارتش دفاعی شهر در زمان بروز حوادث بوده که با شجاعت و پایبندی به شرح وظایف خود برای نجات جان و مال شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت در حال پیگیری و اجرا است افزود: با تأکیدات کمیسیون بهداشت شورا و پیگیری‌های مستمر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اخیراً شش دستگاه خودروی نیمه سنگین به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به ناوگان این سازمان افزوده‌شده و با خرید این تجهیزات دسترسی به معابر تنگ و فرسوده شهر در زمان بروز حوادثی ازجمله آتش‌سوزی و غیره سهولت پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای رشت به رونمایی از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بعد از عید فطر رونمایی از تجهیزات مدرن سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت انجام و امیدوارم شهردار رشت به رفاه این سازمان پرتلاش توجه بیشتری داشته باشد.

شیرزاد با اشاره به افزایش چشمگیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری رشت طی چند سال اخیر در شهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق مختلف شهر مشغول فعالیت بوده و به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های آتش‌نشانی در بلوار دیلمان و خرمشهر این تعداد به ۱۵ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی افزوده می‌شود تصریح کرد: در سفری که در دوران فعالیت شورای چهارم رشت به کشور آلمان انجام شد قراردادی به‌منظور خرید خودروهای نیمه سنگین، نردبان هیدرولیکی و پلتفرم منعقدشده و متعاقب آن خودروهای نیمه سنگین اخیراً به ناوگان سازمان اضافه و تا پایان سال نیز نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری و دیگر تجهیزات به آتش‌نشانان رشت تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت افزود: ساخت نردبان هیدرولیکی و پلتفرم‌ها باید در سه کشور آلمان، ایتالیا و کرواسی انجام‌شده و پس از اتمام مراحل ساخت به ایران ارسال می‌شود.

شیرزاد با اشاره به رضایتمندی کامل شهروندان از عملکرد سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: حضور به‌موقع و اقدامات فداکارانه آتش‌نشانان شهرداری رشت در مقابله با حوادث و بحران‌هایی ازجمله آتش‌سوزی و غیره همواره زبانزد شهروندان بوده و از عملکرد پرسنل این سازمان رضایت کامل دارند.

وی گفت : آتش‌نشانان فداکار رشت بارها در عملیات‌های مختلف با نثار جان خود به دفاع از جان و اموال همنوعان خود پرداخته و حادثه تلخ پلاسکو یکی از نمونه‌های بارز رشادت‌های بی‌منت و صادقانه این افراد است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با تأکید به تجهیز و نوسازی خدمات لجستیکی سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای خرید تجهیزات و نوسازی خدمات لجستیکی آتش‌نشانی شهرداری رشت انجام‌شده و امیدوارم به‌زودی این سازمان به‌منظور ارائه خدمات بیشتر پهپادهای آتش‌نشان تجهیز شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …