چاپ مطلب چاپ مطلب

کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان رضوانشهر تشکیل شد


جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری: مدیران درخواست های اشتغالزایی مردم را به طور جدی بررسی نمایند

همای گیلان، جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ، به مدیران دستگاه های اجرایی تأکید کرد که خواسته های اشتغالزایی مردم را به طور جدی ساماندهی و مورد بررسی قرار دهند.

مهندس فرزام صفت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رضوانشهر در جمع مدیران کل استانی و شهرستانی گفت: برای دست یابی به اهداف اشتغال فعالیت های یک یا دوساله جوابگو نخواهد بود بلکه باید با بهره مندی از طرح ها و برنامه های نمایندگان مردم و هیئت دولت به این اهداف دست یابیم، بنابراین می توانیم با این راه، بیکاری را مهار کنیم که از توجهات خاص دولت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال می باشد را تبیین کنیم.

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان سهم اشتغال روستایی استان گیلان که اواخر سال گذشته اختصاص یافته است ، تمام تلاش های ما آغاز شد که این سهم اولاً توزیع مکانی درستی را پیدا کند و در همه شهرستان ها براساس نیاز عمرانی آنان و طبق جمعیت موجود و… این اعتبار توزیع شد گر چه با توزیع این اعتبار شاید بخش از مشکلات اشتغال و رفع بیکاری برطرف گردد.

وی گفت: این اعتبار در سطح استان به طور شناور در نظر گرفته شده است، بنابراین هر شهرستانی توانایی جذب کامل اعتبار را داشته باشد موفق خواهد بود در غیر این صورت این اعتبار شناور به سایر شهرستان های ذی شرایط اختصاص خواهد یافت.

فرزام صفت با اشاره به اینکه شهرستان رضوانشهر از ظرفیت بالای اشتغال در زمینه های کشاورزی ،صنعتی ، گردشگری و خدماتی برخوردار است که در حال حاضر مجموعاً در بخش اشتغال روستایی و فراگیر ۲۶ میلیارد تومان به رضوانشهر اختصاص یافته که امید آن می رود با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان این اعتبار را به دو برابر افزایش دهیم بنابراین می طلبد تمام مدیران اجرایی این شهرستان زمینه های مناسب برای جذب این اعتبار را فراهم نمایند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان به بخشی از عملکردها ی دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف اشاره داشت و گفت: در حالی که در سامانه کارا ۱۰۵۰ نفر در بخش روستایی این شهرستان ثبت نام کرده اند ، فقط ۱۵ نفر به بانک معرفی شده اند و همچنین ۳۳۶ طرح زیربنایی اشتغالزایی هنوز توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط بررسی نشده یعنی ۳۳ درصد طرح های اجرایی به کمیته فنی شهرستان ارجاع نگردیده و تا کنون حتی ۷ طرحی که هر کدام بیش از ۲۵۰ میلیون تومان می باشد به کمیته اجرایی استان هم ارجاع شده به علت نقص پرونده و کارشناسی نشده به شهرستان عودت داده شده و به بانک ها نیز معرفی نگردیده اند ، بنابراین می بایست مدیران اجرایی دستگاه های ذی ربط با دقت عمل نسبت به اجرای قوانین اشتغالزایی اقدام جدی نمایند که این معضل در اسرع وقت برطرف گردد.

فرزام صفت تأکید کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان رضوانشهر درخواست ۴۸۱ طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی از طریق مردم رضایت بخش نیست و از این تعداد فقط ۲۴۱ طرح مورد بررسی قرار گرفته که این خود نیز یک معضل است در حالی که می توان با اطلاع رسانی درست و آگاه سازی مردم این را به ۳ برابر متقاضی افزایش داد این نشان می دهد که مدیران دستگاه های ذی ربط نتوانسته اند خواسته های اشتغالزایی مردم شهرستان را ساماندهی کنندکه باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

وی با تأکید به مدیران اظهار داشت: این شهرستان می تواند به اندازه دو برابر اعتبار اختصاصی خود به کارگروه طرح معرفی نماید ما تلاش می کنیم تا حد نهایی امعان نظر نمائیم به طوری که در حال حاضر تفاهم نامه ۳۰۰ میلیارد تومانی بین پست بانک و کارگروه اشتغال استان منعقد شده که می تواند برای طرح های ویژه و زیر بنایی هزینه نمود.

وی در پایان ضمن عرض خسته نباشید و قدردانی از زحمات مدیران اجرایی از آنان خواست که با اجرای صحیح قوانین اشتغال بدون دغدغه مسیر مناسب برای جذب اعتبارات را هموار نمایند.

فرماندار رضوانشهر نیز در ابتدای این نشست گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی های مدون در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با اختصاص وام های کم بهره ۴ تا ۶ درصدی و فراگیر زمینه های اشتغال را برای جوانان جویای کار فراهم می نماید.

عسکر حسنی پور گفت: با توجه به ابلاغیه ای استان ،قبل از این که سهم شهرستان در زمینه تسهیلات اشتغالزایی مشخص بشود جلسات هماهنگی را به صورت هفتگی برگزار نموده ایم تا بتوانیم در راستای دستورالعمل روند اجرایی کار را پیش ببریم.

وی گفت: سهم حوزه شهرستان ما در بخش تسهیلات اشتغال روستایی ۹ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان و در حوزه اشتغال فراگیر ۱۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان می باشد و تمام تلاش ما این بوده که در چارچوب آئین نامه ها این تسهیلات به افراد واجد شرایط پس از بررسی در کمیته شهرستانی پرداخت گردد.

حسنی پور اضافه کرد: هر چند بنا به تأکید استاندار محترم گیلان مبنی بر اختصاص حداقل ۷۰ درصد از اعتبارات روستایی برای طرح های بوم گردی لحاظ گردیده است.

وی افزود: از سهم ۹ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی ۲۶ طرح به مبلغ ۳ میلیاردو ۴۹۰ میلیون تومان به میزان اشتغال ۱۲۸ نفر و در قالب طرح بوم گردی ۲۵ طرح به مبلغ ۵ میلیاردو ۸۵۰ میلیون تومان به میزان ۹۲ نفر اشتغال و در بخش تسهیلات فراگیر ۱۹ طرح به مبلغ ۶ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۴۶ نفر در کمیته فنی شهرستان به تصویب رسانده ایم که از این تعداد ۱۳ طرح به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۳ نفر در بخش تسهیلات روستایی و ۸ طرح به مبلغ ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۶۰ نفر به بانک معرفی شده اند و مابقی طرح های مصوب شده در کمیته فنی و کارگروه شهرستانی در دست بررسی می باشند.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی شامل دبیرخانه کارگروه اشتغال و چند دستگاه اجرای و بانک ها به گزارش عملکرد پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …