چاپ مطلب چاپ مطلب

دلتنگم و با هیچ کسم میل سخن نیست/فاجعه تکراری لو رفتن سوْال های کنکور سراسری /دکتر محمدتقی یونسی رستمی

اختصاصی همای گیلان: بغضی سنگین بر دوش هایم سنگینی می کند ، کاش گاهی از اوقات قدرت شنیدن و دیدن را از دست بدهیم . کاش این همه شاهد تنزل مقام انسانیت نباشیم ،

هفتم وهشتم تیرماه کنکور سراسری برگزار شد ، شایعه فروش سوالات کنکور دارد به خبر قطعی تبدیل می شود ومسؤولان ذیربط هم صُم بکم و،،،،
این موضوع در فضای رقابت داوطلبان ، بسان یک سونامی است ، یک فاجعه است ، فاجعه ای هولناک و دهشت انگیز

فعلا فروش سوْال ها به چهار هزار نفر مطرح است وپیچ وزیر علوم پرازدحام -ان شاالله که این شایعه وخبر غلط باشد – اما
اقای وزیر ! لطفا صبحانه تان را میل بفرمایید ، چای تان سرد نشود

به خدا مسخره است ، به خداوندی خدا مسخره است ، مثلثی سال های سال برای جوانان ما کابوس می افرینند وسپس زیر درخت هلو خوش می گذارنند ، به اعتقادمن ،سه ضلع این خیانت عبارتند از.
: ١.ان آدم های پستی که برای مبلغی پول خیانت در امانت کرده واز جایگاه شان سواستفاده می کنند ، همان ها که در فرایند ازمون قرار داشته وبه سوْال ها دسترسی دارند
٢. والدین و داوطلبان طناز و در پر قو خوابیده ای که عرضه رقابت با بچه های مردم را ندارند و از کثیف ترین و کوتاه ترین روش استفاده می کنند و بر برترین صندلی های بهترین رشته های دانشگاه ها ی معتبر می نشینند ، ای نشیمن هاتان مبتلا بر هر ویروس وغمباد!
٣. مسؤولین و دست اندرکارانى که ما خلق الله فکر می کنیم وظیفه صیانت و مراقبت را بر عهده دارند ، غافل از ان که انان کإرهای مهم تری دارند ونیاز به ارامش ، لطفا هم چنان در ارامش باشید که هیچ اتفاقی نیفتاده است . مهم این است که نور چشمی ها افضل و ا رجح بوده و هستند .

تا کی باید شاهد تکرار مشمئز کننده فروش سوْال و عدم پیگیری این تخلف خانمان برانداز باشیم ، بچه های که از بچه گی و نوجوانی شان زدند ، خودشان را در سرما وگرما ، در روز ها وشب ها ی بی شمار ، در کنج اتاقکی دنج با دنیای از جزوه ، کتاب و تست محبوس کردند ، وبا بی رحمی تمام در یک رقابت نابرابر قرار گرفتند وپیشاپیش بازنده شدند ! باید به این اینده سازان چه جوابی داد ؟ چه کسی را مقصر معرفی کرد ؟
مکرر می نالیم که چرا با فرار مغزها مواجهیم ؟ انها این جا بمانند که چه شود ؟

اقای وزیر ! مسؤولان گرامی ! شما صلاحیت فرصت برابر برای انان فراهم کردید ؟ طَی چندسال اخیر، حتی یک متخلف در این موضوع را به مردم معرفی کرده اید ؟ دنبال لابی های سیاسی و صبحانه های کاری تان با جناح های سیاسی باشید
که لابد مهم تَر است و سرنوشت بچه ها که برای تان اهمیتی ندارد ، چند روز بعد هم شتر دیدی ندیدی !

به خدا شرم آور است که حدود چهار هزار نفر ،فقط به دلیل رانت پدران ویا صفرهای بانکی شان ، قبل از شروع ازمون به اخر خط رسیده ب اشتد با مدال افتخار کذایی!

این درد را چگونه باید فریاد زد تا فقط یک انسان با شرفی بشنود وپیگیری کند
ویا دست کم تصدیق نماید ؟

داوطلبان عزیزو جوانان سخت کوش !
من، مانند بسیاری از والدینی که شاهد تلاش طاقت فرسای تان در طول دوازده سال تحصیل ، بویژه دو سال اخیر بودم ،. از شما عذر می خواهم ، ما والدین را ببخشید که لیاقت نداشته ونداریم که شما را در یک رقابت برابر وارد کنیم !
صادقانه بگویم که لیاقت نداریم حتی حق تان را از حلقوم این نامردمان بیرون بکشیم ،
ما ققط بلد یم طوطی وار به شما بگوییم که در هر شرایط انسان باشید واز مقام ادمیت عدول نکنید. غافل از این که بدانیم شما در حال پرداخت چه تاوان عظیمی هستید .

خدایا مرا و همه این دسته از أولیا را ببخش که نمی توانیم برای جگر گوشه های پر تلاش مان احقاق حق کنیم ، چون زور وزیر وان
مثلث شوم زیاد است وزیاد است
خدایا شکایت مان را بپذیر که ظاهرا این جا ودراین موضوع حسابرسی نیست

به دریا مرو گفتمت زینهار
چو دریا روی تن به طوفان سپار

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …