چاپ مطلب چاپ مطلب

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان:لازمه پیشگیری اولیه، ارائه آموزش های لازم در سطوح مختلف است

همای گیلان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان فومن به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: لازمه ی پیشگیری اولیه از اعتیاد، ارائه آموزش صحیح به گروه هدف است و در این راستا دستگاه های متولی امور فرهنگی پیشگیری و آموزشی باید به علوم روز دنیا مجهز باشند‌.

محمد حسین شاه کوئی واکسینه کردن نوجوانان و جوانان با ارائه آموزش های اولیه پیشگیری را از اهداف بلند مدت دستگاه ها عنوان و اضافه کرد: توانمندسازی والدین نیز در کنار آموزش به نوجوانان و جوانان از جمله اقدامات ارزشمند دستگاههای دولتی، تشکلها و سمن های مردم نهاد و غیر دولتی می باشد.

وی از اعتیاد بعنوان زلزله ی خاموش یاد کرد و اظهار داشت:قطعا یکی از علل افزایش طلاق در جامعه اعتیاد همسر می باشد و برابر آمارهای ارایه شده اعتیاد بسترساز بسیاری از جرایم از قبیل سرقت ، قتل ،کودک آزاری و همسر آزاری است.

شاه کوئی خاطرنشان کرد:پدران و مادران باید حداقل روزی ۳۰ دقیقه با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بگذارند.

وی شناخت دوستان فرزندان را عامل مهمی در پیشگیری از آسیب و اعتیاد فرزندان دانست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان همچنین مراقبت از خود و خانواده را بهترین نوع پیشگیری دانست و گفت:مراقبت جز با دریافت آموزش و مهارت های لازم نتیجه بخش نخواهد بود و باید به فرزندان خود مهارت نه گفتن را بیاموزیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …