چاپ مطلب چاپ مطلب

شرح خدمات و تلاش آتش نشانان شهر باران در پنج ماه نخست سال ۹۷

به گزارش همای گیلان – به نقل از خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در پنج ماهه نخست سال ۹۷ بالغ بر ۲ هزار ۳۲۴ مورد عملیات حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی را بر عهده داشتند.
شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در گفتگو با خبرنگار این تحریریه با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۶ مورد عملیات اطفای آتش سوزی در پنج ماه اول بر عهده آتش نشانان این سازمان بوده است ادامه داد: از این تعداد می توان به ۲۶۰ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۶۴ مورد حریق تجاری، ۵ مورد حریق صنعتی، ۶ مورد حریق انباری، ۱۰ مورد حریق اداری و بیمارستان، ۶۶۲ مورد آتش سوزی علفزار و ضایعات، ۱۳ مورد حریق جنگل، ۶۳ مورد حریق خودرو، ۳۹ مورد آتش سوزی کابل و پست برق و ۱۴ مورد حریق سایر اشاره داشت.
وی ضمن اشاره به اینکه ۵۵ % آتش سوزی های منازل مسکونی بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است به بیمه منازل مسکونی اشاره داشت و ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته از بین ۲۶۰ خانه آتش گرفته تنها ۴۹ خانه یعنی ۱۹ درصد بیمه آتش سوزی داشته اند.
وی در ادامه به ۵۷۵ مورد حادثه و همچنین ۶۱۳ مورد ارایه خدمات ایمنی به رشتوندان اشاره داشت و گفت: از میان حوادث و خدمات ایمنی ۳۸۸ مورد محبوس شدن در آسانسور و گیر افتادن در اماکن، اتاق خواب و … بسیار به چشم می خورد که بیشترین آن ها بعلت خرابی و نقص در قطعات وهمچنین عدم باز بینی و سرویس دوره ای مغزی قفل ها و دستگیره ها بوده که به شهروندان توصیه می شود نسبت به این امر حساسیت بیشتری داشته باشند.

مومنی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ایمنی چندین شاخصه مهم وجود دارد، که اصلی ترین مولفه آن مقوله پیش بینی و پیشگیری است، افزود: دو هزار و۸۱۲ مورد بازدید ایمنی توسط کارشناسان سازمان در این مدت صورت گرفته که شامل صدور و مجوز ایمنی ( پایان کار، طرح ایمنی ساختمان و بررسی علل و انگیزه بروز حریق) می باشد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در پایان به اهمیت سیستم اعلام حریق اشاره کرد و افزود: شهروندان میتوانند از سیستم های اعلام حریق در ساختمان ها و اماکن با کاربری مسکونی، اداری وصنعتی استفاده کنند چرا که در زمان بروز آتش سوزی به افراد ساکن در محل اطلاع داده می شودکه با انجام این کار میزان خسارتهای ناشی از حریق به حداقل رسیده وچه بسا که از تلفات جانی نیز جلوگیری می شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …