چاپ مطلب چاپ مطلب

اولین کارگاه آموزشی گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی با تکیه‌ بر توسعه پایدار در سیاهکل برگزار شد

اولین کارگاه_آموزشی_گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی با تکیه‌بر توسعه پایدار در سالن مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل برگزار شد.

همای گیلان، بهمن عباسی معاون فرماندار سیاهکل ضمن تشکر از شرکت گردشگری هفت‌سپهر برای برگزاری این کارگاه آموزشی، با ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه برگزاری کارگروه بوم گردی و اهمیت گردشگری در سطح این شهرستان، بر اهمیت نقش آموزش در توسعه پایدار تأکید کرد.

⚜️مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل نیز به سؤالاتی همچون «بوم گردی چیست» و «چگونه می‌توان از این طریق و با ورود گردشگر اقتصاد روستاییان را رونق داد» پاسخ داد.

محمد باقری افزود: آموزش افراد جامعه محلی لازمه کار بوم گردی است و اگر این آموزش‌ها نباشد، اجرای کار گردشگری با مشکل روبرو خواهد شد و نتیجه‌ای منفی را در بر خواهد داشت.

⚜️سیده مهسا مطهر مربی بین‌المللی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی ‌کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور و مشاوره گردشگری؛ به تعریف گردشگری تجربه‌گرا با تکیه‌بر ظرفیت‌های روستایی پرداخت و بر حفظ فرهنگ بومی مبتنی بر مهمان‌نوازی صنعتی تأکید کرد.

⚜️رضا علی اصل مدرس اکو توریسم و پرنده‌نگری و بازرس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور اظهار کرد: سیاهکل بهشتی بی‌نظیر در کل کشور می‌باشد و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.
وی با تأکید بر توسعه پایدار و لزوم حفاظت از منطقه به لحاظ زیست‌محیطی و فرهنگی، به ظرفیت بالای منطقه جهت اجرای توسعه گردشگری حیات‌وحش wildlife tourism اشاره کرد.

⚜️حمید خلیلی پناه کارشناس ارشد برنامه‌ریزی توریسم، مشاور گردشگری و مدیرعامل شرکت مشاوره گردشگری هفت‌سپهر گفت: با حمایت و کمک علاقه‌مندان به عرصه گردشگری، اقتصاد منطقه را با حفاظت از ارزش‌های طبیعی منطقه رونق خواهیم داد.
وی افزود: از همه روستاییان و شهرنشینان گیلان می‌کنم با حضور خانواده‌های خودشان در کلاس‌های آموزشی؛ به رونق اقتصاد خانوار از طریق توسعه پایدار گردشگری بپردازند.

⚜️علی شادلو عضو کمیته آموزش گردشگری کشور و مدرس و مشاور گردشگری که به دلیل سفر پژوهشی به کشورهای حوزه قفقاز امکان برگزاری کارگاه به‌صورت حضوری برای وی وجود نداشت؛ با ارسال فیلم آموزشی برای این همایش؛ به مقایسه گردشگری روستایی و اشکال توسعه آن در سفر پژوهشی خود و به‌خصوص گیلان پرداخت.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …