چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار شلمان گفت: شهر ایده ال با حضور و حمایت شهروندان آن ساخته میشود

اختصاصی همای گیلان، نشست پرسش و پاسخ اهالی منطقه بالامحله شلمان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، در مسجد صاحب الزمان بالامحله شلمان برگزار شد.
در این نشست صمیمی سوالات مختلفی همچون اسفالت معابر ،روشنایی، جمع اوری زباله؛ صدور سند شهری،لایروبی رودخانه؛جمع اوری ابهای سطحی ؛زمین ورزشی و مشکلات شخصی اهالی بالامحله مطرح و مهندس شاد شهردار شلمان پاسخگوی تک تک سوالات شهروندان شد.
ناصر احمدی شاد شهردار شلمان درخصوص لایروبی رودخانه شلمانرود گفت:لایروبی رودخانه از جمله مواردی بوده که سالها مورد توجه قرار نگرفته و ازمهمترین برنامه های من بوده است.فاز اول این پروژه با همت اعضای شورا به اتمام و بزودی فاز دوم ان آغاز خواهد شد.
جمع اوری ۱۸ تن زباله در روز در شلمان
شهردار شلمان به بحث جمع اوری زباله اشاره کرد و گفت : روزانه ۱۸ تن زباله در شهر شلمان توسط شهروندان تولید می شود که سرانه ان برای هر فرد ۳ کیلو ۵۰۰ گرم می باشد که این آمار نسبت به سرانه کشوری سه برابر است.

وی افزود: متاسفانه بحث مدیریت پسماند توسط شهروندان انجام نمی شود و غالبا زباله های تر و خشک مانند پلاستیک ، کاغذ و شیشه به صورت کلی به مرکز دفن و ساماندهی زباله شهرستان لنگرود انتقال داده می شود. از شهروندان انتظار میرود در راستای کاهش حجم زباله ما را یاری رسانند.
شاد بیان داشت: در ۷ ماهه اخیر هیچ زباله ای در شهر شلمان به صورت موقت هم دپو نشده و توسط واحد امور خدمات شهری شهرداری به صورت مستمر و روزانه جمع آوری و به مرکز دفن و ساماندهی زباله شهرستان لنگرود انتقال داده می شود. این در حالی است که ۸۵ درصد از شهروندان مالیات زباله که سالانه ۱۶ هزار تومان است،پرداخت نمی کنند.

۲۴هزار مترمربع اسفالت در یکسال گذشته
شهردار شلمان ضمن اشاره به این نکته که “در یکسال گذشته ۲۴ هزار متر مربع در شهر شلمان آسفالت شده است” گفت: و به زودی اسفالت کوچه های منتهی به خیابان امام ، خیابان شهید نواب صفوی(منطقه ی خالجیر) و خیابان شهید شیخ الاسلامی(بالامحله) انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت :علیرغم اینکه از ابتدای سال تا به امروز هیچ بودجه ای توسط شهرداری دریافت نشده؛ طرح گردشگری پارک ملت(استخر طبیعی بالامحله) توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر شلمان در حال پیگیری و اجرا است.
شاد به ایجاد شایعه فروش خاک حاصل از لایروبی رودخانه اشاره کرد:با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و عدم حمایت کافی دولت از شهرداری ها، یقینا هر مبلغی که از فروش خاک رودخانه حاصل میگردد برای هزینه عملیات اجرایی همچون اسفالت ؛لوله گذاری جهت ابهای سطحی و … در سطح شهر هزینه میگردد.

شهردار شلمان در ادامه به افتتاح مرکز مدیریت اسحله و مهمات شرق گیلان با وجود ۳۰ هزار پرونده اسلحه شکاری شهرستان های شرق استان گیلان با پیگیری مستمر اعضای شورای اسلامی شهر شلمان خبر داد.

شاد افزود: تعیین پیمانکار جهت ساخت پل دسترسی به زمین چمن مصنوعی در مدت تعیین شده؛ گرفتن حواله خرید ماشین اتش نشانی، روشنایی خیابان امام خامنه ای و تعویض تیربرق های قدیمی و فرسوده، پیگیری جهت دردیافت امتیاز ۱۵ دستگاه تاکسی درون شهری، را از برنامه های در دست پیگیری شهرداری و اعضای شورای شهر شلمان عنوان نمود.
وی تصریح کرد:یقینا شهر ایده ال با حضور و حمایت شهروندان ان بدست می اید.تمام تلاش مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر شلمان ؛با بضافت محدود شهرداری؛ رفع مشکلات شهروندان و ایجاد شهری زیباست. امیدواریم در این راستا شهروندان با پرداخت عوارض سالیانه شهرداری ما را در پیشبرد اهداف فرهنگی؛عمرانی شهر یاری رسانند.


خبرنگار:فاطمه مشفق

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …