چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان: روند انتصابات بخشداران و فرمانداران در گیلان کاملاً قانونی است/ هیچ‌کدام از فرمانداران فعلی گیلان مشمول قانون عدم به‌کارگیری از بازنشستگان نمی‌شوند

همای گیلان، سیدجلال سید محمدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی انتصابات گیلان و شائبه‌های مربوط به آن اظهار کرد: روند انتصابات بخشداران و فرمانداران در گیلان کاملاً قانونی بوده و این روند به‌صورت متداول و هرگاه که احساس شود ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در روند انتصاب فرمانداران و بخشداران گیلانی تاکنون پیش نیامده افزود: اگر روند قانونی در انتصابات رعایت شود یقیناً هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در پاسخ به اینکه برخی از شواهد نشان می‌دهد افراد منتخب در سمت بخشداران از بدنه وزارت کشور نبوده‌اند گفت: انتصاباتی که در حال حاضر در حال انجام گرفتن است روند قانونی خود را طی می‌کند و هیچ مشکلی قانونی در آن‌ها به وجود نیامده است.

سیدمحمدی با اشاره به قانون اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم به‌کارگیری دولت از بازنشستگان در مناصب مدیریتی بیان کرد: هیچ‌کدام از فرمانداران فعلی گیلان مشمول قانون مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم به‌کارگیری از بازنشستگان نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و معاونان ستادی استانداری مشمول قانون عدم به‌کارگیری از بازنشستگان می‌شوند، افزود: قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان در بدنه دولت مربوط به افرادی می‌شود که یک‌بار حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادرشده و این قانون مربوط به فرمانداران و یا مسئولانی که حتی بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌اند ولی حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادر نشده، نمی‌شود.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان همچنین در پاسخ به این سؤال که برخی از فرمانداران گیلان ازجمله فرمانداران شهرستان‌های رودسر و لاهیجان علی‌رغم گذشت چندین ماه قانونی از حکم سرپرستی همچنان با سرپرست اداره می‌شوند درحالی‌که طبق قانون مصوبات اداری و برنامه‌ریزی آن‌ها قابلیت اجرا ندارد بیان کرد: وضعیت این فرمانداران در آینده تعیین تکلیف خواهد شد اما ناگفته نماند که تصمیمات سرپرست فرماندار هم‌تراز با فرماندار بوده و همگی مصوبات شهرستان با امضای سرپرست فرماندار قابلیت اجرا دارند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …