چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر خبر داد: بسترهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی سیل پیش بینی شده است

فرماندار رودسر با اشاره به نقشه های هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد و بارش زا طی روزهای جمعه و شنبه جاری از تمهید مقدمات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی خبر داد.
همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری رودسر، علی وارسته بهدانی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بحران شهرستان رودسر با اشاره به نقشه های هواشناسی در خصوص ورود جبهه هوای سرد و بارش زا طی روزهای جمعه و شنبه اظهارکرد: تمهیدات مقدمات لازم برای مقابله حوادث طبیعی در سطح شهرستان صورت گرفته است.
وی افزود:در این زمینه تمامی دستگاه های خدمات رسان شامل راه و شهرسازی، شهرداری ها ، نیروهای امدادی در آمادگی کامل به سر می برند تا در مواجه با حوادث احتمالی وارد عمل شوند.
فرماندار رودسر بر ضرورت پرهیز از استقرار مسافران در مسل ها و رودخانه ها تاکید و افزود: با توجه به شرایط از مسافران و گردشگران انتظار می رود به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه در مناطق امن حضور داشته باشند.
وی احتمال نقاط درگیر از سیل را متوجه مناطق صیدر محله، شیرمحله، دیودره کلکاسرا، سد پلرود و کاکرود دانست و تصریح کرد: ضروری است دستگاه هایی همچون شهرداری و راه و شهرسازی به استقرار نیروها و تجهیزات و امکانات در این مناطق همت بگمارند تا شاهد کمترین خسارت باشیم.
وارسته بهدانی با یادآوری این مطلب که در سیل ویرانگر روستای کاکرود اشکورات رحیم آباد خسارت زیادی به زیرساخت های این منطقه وارد شد افزود: متاسفانه به رغم اعلام گزارشات تاکنون اقدام موثر و سازنده ای از سوی مدیریت آب منطقه ای گیلان در زمینه لایروبی و دیواره سازی منطقه خسارت دیده صورت نگرفته است.
به گفته وی در صورت وقوع سیل طی روزهای جمعه و شنبه هر گونه خسارت مضاعف تر به زیرساخت های این منطقه به ویژه در حوزه آب وجود دارد و شرایط را پیچیده تر خواهد کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون …