چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی خانوادگی در خصوص تغذیه/محمود مقدسی

اختصاصی همای گیلان: سلام امروز می خواستم در خصوص کلیه نتایج تحقیقات خودم در طب سنتی و هم نظر متخصص کلیه را به اطلاع شما برسانم ولی ترجیح دادم وارد خونه ای شوم که دنبال تغذیه سالم هستند تا با رعایت مصرف انواع میوه ها وگوشت هر گز مریض نشوند به گفتگوی زن شوهری گوش کنید که آقا بازنشسته وهمسرش خانه دار است.
مهین بانو:آقا این چه گوشتی هست خریدی ! مگه نگفتم گوشت گوسفند بوی گوسفند را میده نخر؟!
رشید: ولی بانو جان مگر نشنیدی پیامبر اکرم (ص)در کتاب طب النبی فرمود گوشت گاو درد است ولی شیرش دوا وکره اش شفا.
مهین بانو: تو خودت این کتاب را خوندی؟.
رشید : نه! ولی یک محقق طب سنتی که ده سال است در این خصوص تحقیق کرده گفته.
او دوست یکی از دوستانم است الان هم برای تکمیل اطلاعات علمی رفته معدن علم ودانش یعنی قم ؛ تازه برای اینکه بدونیم درست گفته یا نه بریم توی اینترنت به بینیم راست است یا خیر؟
مهین بانو: باشه این هم اینترنت وبرنامه گوگل؛ عجب درسته حرف پیامبر است واطبای علم نوین هم تایید کردند.
رشید: خوب دیگه چه میگی باز هم برم گوشت گاو بگیرم کباب کنیم .
بانو: عجب !یعنی دستی دستی داشیم خودمان را می کشتیم ! درود بر تو مرد ! امروز برات کباب درست می کنم یک کیلو گوشت را با هم بخوریم.
رشید: چه خبر است عیال!
آقای محقق گفته هر نفر حداکثر ۱۵۰ گرم در هر وعده ! نه نیم کیلو گرم چرا؟.
بانو: کجا گفته؟چه نهادی حرفش را تائید کرده؟.
رشید: خانم این محقق نویسنده است وکتابی دارد تحت عنوان سلامتی هدیه ی الهی این کتاب را وزارت ارشاد که دهها نفر که اکثرشان دکتر هستند !تایید کردند در سال ۱۳۹۰ نوشته شد ومنتشر شد امسال هم بروز آوری ومجددا منتشر شد ؛ من این کتاب را از دوستش امانت گرفتم ومطالعه کردم در این کتاب نوشته (گوشت گوسفند هر صفائی؛ گوشت گاو گاه بگاهی وگوشت ماهی ماه به ماهی .یعنی هر وقت خواستیم گوشت گوسفند بخوریم اما گوشت گاو گاهی؛ آن هم برای جوان ترها که جنب جوش بیشتری دارند ومی توانند آنرا بسوزاند ودر رگها رسوب نمی کند که در دراز مدت باعث گرفتگی عروق شود.
بانو: اگر این کتاب قانونی است پس باید در اینتر نت باشد ! الان میرم توی گوگل ومی نویسم کتاب سلامتی هدیه الهی وجستجو (srarch ) می کنم …درست است . عکس پشت جلد ابوعلی سینا ؛ دکتر روازاده؛خدادادی وآخرش باید دوست دوست شما باشد اسمش مقدسی بود ؟
رشید: نمی دانم
مهین بانو: آره نوشته شاگردشان مقدسی.باید بری این کتاب را بخری من می خوام . معمولا این جور کتابها را کتابفروشی شهید کریمی لاهیجان دارند؛ از دوستانت امانت هم نگیر من این کتاب را میخوام.
پس اگر گوشت کمتری مصرف کنیم؛ با این حساب کلی صرفه جویی خواهیم داشت یک کیلو گوشت چند بار استفاده خواهد شد.
رشید:درسته مهین بانو جان از این به بعد ضمن اینکه گوشت گاو نباید خونه بیاریم برای اینکه مشکل گرفتگی عروق نداشته باشیم همین محقق اخیرا متنی را برای دوستانش ارسال کرده از طریق تلگرام ؛ حیف ؛ ما تلگرام نداریم ومعجونی پیشنهاد کرده مخلوطی از لیموترش وسیر که پس از جوشیدن عصاره اش را می گیرند(عبور از صافی و دور ریختن تفاله) وقبل از اینکه کاملا سرد شود یک لیوان کوچک عسل هم به آن اضافه شود ودر داخل یخچال نگهداری ومیل شود.
بانو: چقدر سیر چقدر لیموترش این ها را نگفته؟ما همه این ها را در خونه داریم من می خوام درست کنم ؛ این ها را از دوستت به پرس.
اصلا ما چرا تلگرام نداریم ما که وای فایو داریم هرچه سریعتر برو به کامپیوتر فروشی سر کوچه ؛ اقدام کن وشماره آن آقای محقق را گفتی کجاست؟
رشید: شهر قم؛ بانو جان
بانو : هر جا که هست شماره همراهش را بگیر تا به او پیام بدیم وخودمان را معرفی کنیم تا با او ارتباط تلگرامی داشته باشیم.
رشید: باشه به دوستم زنگ می زنم به بینم شماره اش را به من میده.
مهین بانو: زنگ بزن تازه تو که میگی خیلی اطلاعات پزشکی دارد از طریق تلگرام هر وقت سوالی داشتیم می توانیم جوابش را بگیریم.
رشید: فکر خوبی است پس من میرم دنبال تلگرام وکتاب…
قصه نویس:محمود مقدسی / قم مهر ۱۳۹۷
سلامت وتندرست باشید وهر گز گذرتان به بیمارستان نیفتد

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …