چاپ مطلب چاپ مطلب

گنه کرد دربلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری/چه کسانی بایدبازداشت شوندمدیر و معلم مدرس یا کسانی که امکانات موجود رافراهم نمی کنند؟/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: حقیقتا حادثه فوت دانش آموزان معصوم زاهدان آنقدردردناک بودکه دل پرخون همه مردم ایران اسلامی رابه دردآورد و همه مردم به برکت وجود شبکه های اجتماعی پی به چندوچون قضیه بردند. دیگرشرایط مثل سال۸۵نیست که ۸نفرازدانش اموزان مدرسه “درودزن” طعمه اتش سوزی قرار گرفتند. و تا ۱۵روزکسی خبردارنشد… در این ۱۵روزکافی بودتا مسئولین هزار و یک بهانه پیدا کنند برای فرار از بار مسئولیت ‌و تراشیدن دلیل برای آتش سوزی
.درابتدابا خودگفتم باوجودشبکه های اجتماعی دیگرشاید نیازی به تحلیل امثال بنده نباشد اما گویا چندروزیست قلم داخل جیبم احساس ناراحتی می کند ومن راهم مقصروقوع چنین حادثه هایی می داند… پرسیدم ای قلم می دانی که تنهاهمدمم تویی ومن وتو دوستدارهم هستیم… گناه من دراین بین چیست . گفت :نمی بینی مگراتش سوزی در زاهدان چهارفرزند دلبندایرانی را از ایران گرفت؟! این نوباوگان چشم ازدنیا بستند . دادستان زاهدان عاملان واقعه را شناسایی کرد و مدیر ومعلم مدرسه مقصرشناخته شده وبازداشت شدند. قلم گفت:
من هم شمارا مقصرمی دانم چون دیواری کوتاه تر از شما پیدا نمی کنم .بگذار مردم،همه بدانند اینجا کسی به کسی نیست ومی شود هرکس را به به هر بهانه مقصر و مقصران اصلی را وانهاد . قلم برایم توضیح داد اگر امکانات استانداردسازی گازی فراهم نباشد لابد این گناه مدیرومعلم مدرسه است!!
ایا معلم ومدیر بایستی ازجیب خود امکانات رافراهم کنند؟اگرفضای مدرسه با همان حداقل امکانات همچون بخاری قطره ای یا چراغ نفتی گرم نشودآیا نمی گوینداین بخاری وچراغ برای چه هستند؟
وظیفه مدیرکل تجهیزونوسازی چیست ؟اکرقرارباشدمعلم دستگیرشود پس با مدیرکل وتجهیزونوسازی چه کردند؟
در این میان وظیفه مدیرکل آموزش وپرورش ووزیراین وزارتخانه چیست؟
نقش نمایندگان مجلس درفراهم آوردن امکانات برای مدارس چیست؟
چرا باوجود برخورداری از مقام دوم در دنیا ازذخایر ثابت گاز طبیعی هنوز ۵ درصد از ۸۰۰هزار نفری زاهدان گاز لوله کشی دارند؟!!
اقایان مسئول لطفا بفرماییدسرانه اختصاص یافته برای دانش اموزان مدارس چقدراست؟
تفاوت سرانه دانش آموزی مابادیگرکشورهای توسعه یافته چه مقدارمی باشد؟!
امروزچه کسانی مدارس رانگهداری می کننددولت یا مردم؟
جایگاه معلم درپیشگاه دین ماومسئولین امروز چه تفاوتی دارد.
والبته صدهاسوال دیگرکه دراین مقال نمی‌گنجد به این سوالات باید افزود…
تاوقتی دستوالعمل ازسوی وزارتخانه اموزش وپرورش صادرمی شودکه استفاده ازبخاری نفت سوزممنوع است ودرصورت بروزحادثه مدیرومعلم مقصرشناخته می شونداماهنوزمنطقه فاقدگازکشی می باشد دستورالعمل درچه جایگاهی قراردارد؟ودراین بین مدیران مدارس چه بایدکند؟مگروظیفه مدیرتامین امکانات مدرسه ازجیب شخصی است؟استعفای مدیرمنطقه چه معنایی دارد اگرقرارباشدکسی استعفا دهداین مدیرعامل تحهیزونوسازی واموزش وپرورش است که بایداستعفا دهد. بی شک تصمیمات گرفته شده در این راستا فقط نشانگر پاک کردن صورت مسئله است.
درخبرها آمده است که هلال احمرزاهدان هزینه استانداردشدن وسایل گرمایشی رابرعهده گرفته است و سوال بزرگ اینجاست. که اگرپول بود چرا تا پیش از این ، این کارانجام نشد؟
۲۰الی۳۰درصدوسایل گرمایشی مدارس ماهنوزنفت سوزاست جایگاه دستورالعمل وزارتخانه مبنی براستاندارکردن وسایل گرمایشی دراین گونه مدارس چیست؟
اگربه آتش سوزی مدارس درگذشته ازپیرانشهر،شفت،چهارمحل بختیاری ،شین آباد تا زهدان بنگریم همه وهمه بخاطر نفت سوزبودن بخاری این گونه مدارس بوده است.
پس دراین زمان باتوجه به برکت اطلاعات به روزمردم باید مقصران اصلی بازداشت شده یا استعفا دهند نه معلمی که غیرازخاموش کردن اتش کاردیگری نمی توانست انجام دهد .بسیاری ازقوانین دراموزش وپرورش نیازمنداصلاح هستندکه موجب عدم رعایت عدالت شده است قوانینی همچون برای معلمان خانم فاقد شوهردوسال حق عایله مندی پرداخت می کندبعدعنوان می کند اتخاذچنین تصمیمی محلی ازاشتباه است معلوم است که کسی ازدواج نکرده نبایدحق عائله مندی دریافت کند.
یا کسانی که کناردریا به تدریس مشغولندحق نوارساحلی دریافت می نمایندامامعلمی که فاصله محل تدریس او با شهرصدکیلومتراست باکسی که در خودشهرمی باشدتفاوتی ندارد….

علی علی پور نیاول مدیر مسئول پایگاه خبری همای خبر و هفته نامه های گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …