چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرسابق آموزش وپرورش شهرستان سیاهکل به سمت رئیس نمایندگی میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری این شهرستان منصوب شد

اختصاصی همای گیلان:در این جلسه  که علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان به همراه معاونین خودو حیدری فرماندار شهرستان سیاهکل حضور داشتندفرماندار سیاهکل گفت:امروز گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور داردواین امر میسر نمی شود مگر اینکه زیر ساختهای آن فراهم شود.

SAM_1084

حیدری افزود:میراث فرهنگی سند افتخاری برای هر کشور به حساب می آیدمثل منشور کورش کبیر که ما به لوح شهروندی آن افتخار می کنیم.

وی سپس تاسیس یک موزه در شهرستان سیاهکل را موردتاکید قرار دادکه آثار ثبت وضبط شده از حفاریهای غیر قانونی در آن نگهداری شودتا در معرض دید عموم قرار گرفته وبر جاذبه های گردشگری شهرستان بیفزاید که به همین منظور تشکیل ستاد توسعه گردشگری الزامی است.

در ادامه رئیس سابق نمایندگی میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان گفت:در سال ۹۱ اینجانب مسئول پیگیری این کار شدم .حدود ۷ ماه به تنهایی وپس از آن با یک نیرو به کار ادامه دادم ودر سال ۹۲ نیز مسئول نمایندگی این شهرستان شدم .

اصلانی افزود: سیاهکل از جمله شهرستانهایی است که از لحاظ میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری بسیار حائز اهمیت است وبا ۵۵ اثربه ثبت رسیده رتبه ی ششم  رادر شهرستان استان گیلان دارست. البته تعداد آثار شناسایی شده هنوز مشخص نیست.

 وی خاطر نشان کرد:این شهرستان دارای سه منطقه گردشگری،یک رستوران ویک مهمان پذیر می باشد که از لحاظ اقامت ضعیف ترین شهرستان استان است وتاکنون ۶۰۰هنرمند در این شهرستان شناسایی شده  که ۷۰ هنرمند بیمه شده اند وتعدادی وام دریافت کرده اند و در سال ۹۲ ،تعداد ۵۶ نفر وامسال ۱۸ نفربه بانک معرفی شده اند.

 در ادامه شهردار دیلمان طی سخنانی ضمن بیان وجه تسمیه دیلمان گفت: دیلمان از قدمت بسیار بالایی برخوردار است مهر استوانه ای پیدا شده که در موزه لنینگراد است قدمت پنچ هزار ساله را برای ما آشکار می کند.

فرخی اضافه کرد :این شهرداری پس از تحویل گرفتن حمام تاریخی دیلمان از میراث فرهنگی،کارهای خوبی برای آن انجام داده وتبدیل به موزه شده است فاز اول آن ۴۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده است .

وی خاطرنشان کرد:مجتمع لاریخانی که قبلا با مشکل آب ،برق وبه سرقت رفتن سیم های برق مواجه بود  از وقتی که به شهرداری تحویل داده شده ۸ تا۱۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است و مردم از این  مجتمع استفاده می کننددر حالیکه هیچ درآمدی برای شهرداری حاصل نمی شود.

شهردار دیلمان یادآور شد:بحث دیگر،مشکل استعلام شهروندان دیلمان است با توجه به اینکه منطقه میراثی است هر پروانه ای باید از میراث استعلام شودلذا طی مسافت تا سیاهکل برای مردم ،هزینه براست.

SAM_1088 SAM_1082 SAM_1087 SAM_1086 SAM_1075 SAM_1076 SAM_1074 SAM_1073

About

Check Also

فریبرز مرادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان شد

فریبرز مرادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان شد

۱۵ comments

  1. سلام -برجناب آقای مهرداد حسینی وهمه دوستدارانش مبارک

  2. آقای مهرداد حسینی برای هر پستی لیاقت دارند درود بر ندیمی بزرگ ونیروشناس

  3. واقعا مهرداد حسینی در آموزش و پرورش چه کارهای مثبتی انجام داده؟جزغلام حلقه به گوش آقای…مسؤل دفتر نماینده اسبق کاردیگری داشت؟

    • درود بیکران بر مدیر کاردان ،لایق و شجاع سیاهکل حاج مهرداد عزیز یک سال دیگر میراث فرهنگی را ببینید چی میشه

  4. آقای مدیر سایت آقای حسینی عاشق و بنده پست است براش فرقی نمی کند اصولگرا باشد یا اصلاح طلب ؟خودش ادعای بزرگی دارد ولی عملکردش متناقض و این یعنی خراب شدن مهندس ندیمی

  5. یک نفر به من بگوید باد کدام سمت در حال وزیدن است یعنی ما نیز به آن سمت حرکت کنیم.آخه برای گرفتن یک پست چند بار این شاخه و او شاخه باید کرد هر چند از حسینی بعید نبودولی در آخر های دوره نمایندگی آقای ندیمی خداشاهد است به سمت دیگر خواهد رفت.

    • آقای فرهنگی تو مثل اینکه از تهران اومدی همه میگن آقای مهرداد حسینی برای آقای قاسمی کار کرده پس خیانت وجا گذاشتن چه معنی داره اصلا مگه کسی رییس میشه باید با کسی باشه در انتخابات چرا حاج ابوذر ندیمی را خراب میکنی

  6. از اهالي تازه آباد جنگاه

    انتصاب شایسته وبجای حاج آقا مهرداد حسینی فرزند برومند منطقه تازه آباد جنگاه مبارک باشد برای همه مردم

  7. از صمیم قلب برای برادر عزیزم حاج مهرداد حسینی این مدیر شایسته و قوی آرزوی موفقیت دارم

  8. ]آزموده را آزمودن خطاست .این کار صفر عطایی است چونکه حسینی قبلا مزدشو داده بود دوتا از بچه هاشو تو آموزش و پرورش استخدام کرد

  9. قرآن کریم‌، در حالات تهمت زنندگان در قیامت می‌فرماید:
    “یَوْم‌َ تَشْهَدُ عَلَیْهِم‌ْ أَلْسِنَتُهُم‌ْ وَ أَیْدِیهِم‌ْ وَ أَرْجُلُهُم بِمَا کَانُواْ یَعْمَلُون‌;(نور،۲۴)
    در آن روز که زبان‌ها، دست‌ها و پاهایشان بر ضدّ آن‌ها به اعمالی که مرتکب می‌شدند، گواهی می‌دهد.”

  10. یکی از گناهانی که عامل می‌‌شود انسان دیگر در گناهان دریده شود، تهمت است. تهمت ایمان را از بین می‌‌برد. وقتی ایمان از بین رفت دیگر هر چه معجزه هم بیاوری، باورش نمی‌‌شود. بعضی از کسانی که در محضر نبی ّمکرّم(صلی الله علیه وآله) بودند، شق ّالقمر پیامبر عظیم الشّأن(صلی الله علیه وآله) را دیدند، امّا آن‌‌قدر غرق گناه و نفاق خود بودند که آنچه را دیدند، انکار کردند؛ چون وقتی ایمان آب شد، دیگر تمام است. تهمت ایمان را آب می‌‌کند و از بین می‌‌برد.

    تهمت، تبعات و پیامدهایی دارد. یکی این است که اعتماد بین انسان‌‌ها را از بین می‌‌برد و جامعه، جامعه‌‌ ناامنی می‌شود. وجود مقدّس حضرت صادق القول والفعل ،امام جعفر صادق(صلی الله علیه وآله) می‌‌فرمایند:«مَنِ اتَّهَمَ أَخَاهُ فِی دِینِهِ فَلَا حُرْمَهَ بَیْنَهُمَا»[کافی،ج۷،ص ۱۹] آن کسی که به برادر دینی خودش تهمت بزند، دیگر حرمتی بین آن دو باقی نمی‌‌ماند.

    ذیل این حدیث شریف عرفای عظیم الشّأن بیان کرده‌‌اند: وقتی تهمت در جامعه‌‌ای به وجود آمد، طبیعی است حرمت از بین می‌‌رود و دیگر اعتماد در جامعه نیست. هیچ کس به کسی اعتماد ندارد و دیگر کسی نمی‌‌تواند، کسی را به عنوان رازدار خودش انتخاب کند.

    • آقای روزه دار آنروزهایی که حسینی جان شما در اداره اولدروم بلدوروم راه می انداخت و جز دوستان صمیمیش به بقیه بی احترامی میکرد کجابودی و الا ن به یاد این احادیث افتاده ای مگر آن روزها این احادیث رانخوانده بودند آقای حسینی

    • از این آیه ها واحادیث برای آقای حسینی بخوانید چون شما که نمیدانید چقدر به ما توهین وبی احترامی شد توسط حسینی و دوستانش لطفا از قران واحادیث به نفع خودتان استفاده نفرمایید شان نزول قرآن بسیار بیشتر از حسینی وامثالهم هست