چاپ مطلب چاپ مطلب

توسط رئیس جمهوری در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی صورت گرفت؛ کاشت یک نهال بلوط در محوطه ایستگاه راه‌آهن رشت

رئیس جمهور همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، یک نهال بلوط در محوطه ایستگاه راه‌آهن رشت کاشت.

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛رئیس جمهور در این مراسم با تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهارداشت: مسأله درخت، مراتع، حفظ منابع آبی و محیط زیست بسیار برای زندگی بشر اهمیت دارد.

دکتر روحانی با قدردانی از همه آنهایی که برای سرسبزی ایران، تلاش می‌کنند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه گام‌های بسیار مهمی را برداشته است. توسعه جنگل ها و درختکاری، مهار گرد و غبار از طریق نهالکاری، کنترل شن‌های روان و آبخیزداری و بکارگیری سامانه‌های نوین آبیاری از جمله امور مهمی هستند که امروز پیگیری می شود. امروز برای ما هم کشاورزی و هم محیط زیست دو اصل بسیار مهم است که می‌تواند برای زندگی، سلامت و توسعه کشورمان نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا کند.

رئیس جمهور از همه گروه‌ها، سازمان های مردم نهاد ، مردم، کشاورزان و همه علاقمندان محیط زیست، خواست در عرصه درختکاری همه تلاش خود را بکار گیرند. وزارت راه و بویژه راه آهن ضروری است بخشی از زمین های اطراف این ایستگاه راه آهن را درختکاری کنند و اساسا باید درختکاری در مسیر جاده ها با قوت ادامه یابد و  ضروری است خیابان بی‌درخت نداشته باشیم.

دکتر روحانی افزود: در ایجاد خیابان‌ها و اتوبان‌های جدید هر جایی که امکان‌پذیر است، مسأله درختکاری را فراموش نکنیم، این توصیه پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) است و ان‌شاء‌الله به این توصیه بسیار پربرکت همه ما عامل باشیم و عمل کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …