چاپ مطلب چاپ مطلب

تشریح طرح مناطق پنج گانه استانداری های کشور

همای گیلان:منطقه ۱ شامل استان های تهران، قزوین، گلستان، مازندران، سمنان، البزر و قم، منطقه ۲ اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد، منطقه ۳ آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان، منطقه ۴ کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان و منطقه ۵ خراسان رضوی جنونی و شمالی کرمان و یزد و سیستان و بلوچستان است.

 IMAGE635390601933052500

جواد ناصریان طرح مناطق پنج گانه استانداری های کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ معاون وزیر کشور،با اشاره به تقسیمات ۵ گانه وزارت کشور برای بررسی موضوعات و مشکلات استان ها، گفت: به منظور هم افزایی و تبادل تجربیات برای ارائه برنامه توسعه ای مناطق، هم اندیشی در خصوص مسائل منطقه ای، ایجاد وحدت رویه ، ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست های عمومی دولت و همچنین ایجاد تعامل و هماهنگی در ستاد وزارت کشور، استانداری ها را به ۵ منطقه تقسیم کرده ایم.
جواد ناصریان ، با اشاره به طرح منطقه ای کردن کشور توسط وزارت کشور، گفت: نباید از این تصمیم وزارت کشور تلقی اشتباه شود که ما قصد ورود به تقسیمات کشوری نداریم؛ چراکه تقسیمات کشوری مصوب مجلس است و قانون خود را دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور، با بیان اینکه در حدود اختیارت وزارت کشور نیست که کشور را به ۵ منطقه تبدیل کند، ادامه داد: اگر بنا به تقسیم بندی جدید باشد نیاز به قانون دارد و ما ورود به بحث تقسیمات کشوری نداریم ؛ بلکه وزارت کشور قصد دارد نشست های مشترک میان استانداری های همجوار در مورد موضوعات مشترک برگزار کند.
وی با بیان اینکه وزارت کشور دو کارگروه منطقه ای و کاگروههای تخصصی دارد گفت: خیلی از موضوعات استانها در یک حوزه خاص مشترک است مانند بحث آب؛ لذا به منظور هم افزایی و تبادل تجربیات برای ارائه برنامه توسعه ای مناطق، هم اندیشی در خصوص مسائل منطقه ای، ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین، مقررات ، ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست های عمومی دولت و همچنین ایجاد تعامل و هماهنگی در ستاد وزارت کشور، استانداری ها را به ۵ منطقه تقسیم کرده ایم.
ناصریان با اشاره به چگونگی تقسیم بندی استانهای کشور به ۵ منطقه ، گفت: استانهای همجوار که فاصله طولانی با یکدیگر نداشته باشند و موضوعات مشترک داشته باشند نشست های آنان به صورت مشترک برگزار خواهد شد.
وی افزود: منطقه ۱ شامل استان های تهران، قزوین، گلستان، مازندران، سمنان، البزر و قم، منطقه ۲ اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد، منطقه ۳ آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان، منطقه ۴ کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان و منطقه ۵ خراسان رضوی جنونی و شمالی کرمان و یزد و سیستان و بلوچستان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور، همچنین با اشاره به کارویژه کارگروههای تخصصی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در این کارگروههای تخصصی ۵ گروه تولید، سرمایه گذاری، برنامه ریزی ، کارگروه امور مرز و کارگروه منطقه ای داریم که جلسات آن با حضور استانداران برگزار می شود.

 

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …