چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل مطرح کرد ؛ توجه بیشتر به نقش مساجد در روستاها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل با محوریت ارائه خدمات هر چه بیشتر و افزایش نقش کتابخانه های عمومی به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل برگزار گردید.
همای گیلان، فرماندار سیاهکل در ابتدای این جلسه بر نقش و اهمیت کتاب و مطالعه و اقدامات در دولت تدبیر و امید در افزایش سرانه مطالعه و سرانه فضای کتابخانه های عمومی اشاره و گفت : با توجه به سابقه دینی و تاریخی فرهنگ غنی ایران اسلامی می توانیم از بروز انحرافات و فرهنگ های مخرب غربی جلوگیری کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است خاطر نشان ساخت : در این عصر نوع رفتار و تعاملات در رفتارهای اجتماعی در جوامع مختلف تفاوت دارد و برای ارتقای فرهنگ عمومی و سوق دادن جامعه به سمت تقویت باورهای دینی و فرهنگی باید از تکنولوژی های نوین در افزایش سرانه مطالعه و تقویت بنیان های فرهنگی و دینی استفاده بهینه و اصولی شود .
ایشان به متاثر بودن جوامع غربی از نظریات بزرگان دینی و علمی ایران اشاره و تاکید کرد : در گذشته فرهنگ و نگاه تجدد خواهی در جامعه ایران در حال شکل گرفتن بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکتی بر پایه و اساس دینی با رعایت تمامی جوانب فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت بنیان های دینی جامعه گسترش یافت و امروز نیز فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید با افزایش سطح سواد رسانه ای نسبت به گسترش این فرهنگ غنی ایران و باورهای دینی تلاش و اهتمام داشته باشند.
فرماندار سیاهکل افزود : اگر قرار است در قرن حاضر جامعه ای با فرهنگ غنی و پویا داشته باشیم باید از تکنولوژی های نوین ارتباط جمعی در راستای تقویت مطالعه و افزایش سطح سرانه مطالعه استفاده کنیم و انتظار داریم که اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در بحث کتاب و کتابخوانی و تقویت باورهای دینی و ارتقای فرهنگ عمومی بیش از گذشته اهتمام جدی داشته باشند تا یک فرهنگ غنی شده اسلامی به نسل آینده منتقل شود.
توجه بیشتر به حوزه مهم فرهنگی و ترویج کتابخوانی و ضرورت پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها ، انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ، توجه و بهره گیری بیشتر به نقش مساجد در روستاها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از تاکیدات دیگر فرماندار شهرستان سیاهکل در این جلسه بود.
قابل ذکر است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کریمی امام جمعه شهرستان و خانم کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سخنانی به بیان اهمیت کتاب و گسترش فرهنگ عمومی کتاب و کتابخوانی به بیان مطالب پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …