چاپ مطلب چاپ مطلب

شرکت برق گیلان بر صرفه جویی برق ادارات و سازمان های دولتی تاکید کرد

 

همای گیلان: شرکت توزیع نیروی برق گیلان با صدور اطلاعیه ای با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان، بر لزوم صرفه جویی برق ادارات و سازمان های دولتی تاکید کرد.

 

در این اطلاعیه که عصر سه شنبه نسخه ای از آن برای ایرنا نمابر شده، آمده است: با عنایت به شروع فصل گرم تابستان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مواردی بشرح ذیل را برای کاهش هزینه های برق مصرفی ادارات و دستگاه های دولتی پیشنهاد می کند.

در این اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزوده: در زمان استفاده از تجهیزات سرمایشی به خصوص در فصل تابستان، کارشناسان پیشنهاد می کنند که ترموستات کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم کنید چراکه با این کار، کولرها برای خنک سازی و تأمین دمایی که آسایش انسان ها را تأمین می کند، برق کمتری مصرف می کنند. 

شرکت توزیع نیروی برق گیلان همچنین با بیان این که به ازای هر یک درجه افزایش ترموستات کولر ، هزینه های برق حدود سه درصد کاهش خواهد یافت، تصریح کرده: سعی کنید در هنگام خروج موقت از محل کار در طول روز (در زمان های کوتاه) ترموستات را روی دمای بیش تر از ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اگر خروج طولانی است، حتماً ترموستات را در حالتی قرار دهید که سیستم را کاملاً خاموش کند تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

در ادامه این اطلاعیه افزوده شده: چنانچه تمایل به استفاده از سیستم کنترل خودکار دارید، بهتر است از ترموستات های قابل برنامه ریزی استفاده نمایید زیرا با کمک آن ها قادر خواهید بود دمای هوای محل کار و زندگی خود را کنترل کرده و علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه بیش تر، صرفه جویی قابل تأملی نیز در هزینه های برق به عمل آورید.

شرکت توزیع نیروی برق گیلان بر ضرورت خاموش کردن سیستم های سرمایشی در پایان ساعت اداری تاکید و تصریح کرده: در صورتی که محل کار شما مجهز به سیستم سرمایشی مرکزی است، باید خاموش کردن فن های موجود در اتاق ها به دنبال خاموشی سیستم های متمرکز سرمایش مورد توجه قرار گیرد چراکه دراینصورت فن های اتاق به طور مستمر کار می کنند و مصرف برق حاصل از این اقدام، حتی بیشتر از صرفه جویی ناشی از خاموش کردن سیستم مرکزی می شود.

در ادامه این اطلاعیه خاطر نشان شده: برای لوازم سرمایشی حتما از سایبان مناسب استفاده شود تا از معرض تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری بعمل آید زیرا با این کار انرژی مصرفی کمتر شده و مکان مورد نظر زودتر خنک می شود.

شرکت توزیع نیروی برق گیلان در این اطلاعیه آورده: شایسته است کارکنان ادارات، دستگاه های برقی مانند رایانه ، چاپگر ، اسکنر و سایر وسایل اداری برقی خود را تنها هنگامی که به آن نیاز دارند ، روشن کنند و پس از اتمام ساعت کار ، کلیه لوازم برقی را خاموش کنند .

در این طلاعیه با اشاره به ساعات پیک مصرف آمده: براساس دستورالعمل شرکت توانیر ساعت اوج مصرف ادارات و سازمان های دولتی از ساعت ۱۱ الی ۱۵ می باشد لذا صرفه جویی در این بازه زمانی کاهش بسیار موثر هزینه های برق مصرفی را به همراه دارد.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۵۷ مشترک در استان گیلان از نعمت برق برخوردارند.ک/ایرنا

About

Check Also

گزارش عملکرد تصویری شهرداری رودسر در یک هفته اخیر با پیگیری های مستمر جناب مهندس صفائی شهردار و تلاش پرسنل شهرداری رودسر

گزارش عملکرد تصویری شهرداری رودسر در یک هفته اخیر با پیگیری های مستمر جناب مهندس …