چاپ مطلب چاپ مطلب

پیام تبریک کاوه_قدسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

پیام تبریک کاوه_قدسی
رئیس ادارهورزشوجوانانشهرستانرشت
به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

?بسم الله الرحمن الرحیم?

۱۷ شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه

امام علی( علیه السلام ) با عمر بن عبدود و شکست

دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش

زورخانه ای نامیده شده است.

❇فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای❇
در تاریخ و تمدن

ایران باستان و آموزه های دینی ما ایرانیان  ریشه دارد ،بنابراین ترویج  فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از ان اشاعه ان در فرهنگ عمومی جامعه و  تسری ان در مراودات و کارهای روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع)همراه است ، وظیفه ملی و  اخلاقی ما به شمار می آید.

پیام روز پهلوانی و زورخانه ای این است که همه انسان ها در تمام عرصه های زندگی، الگویی چون حضرت علی (علیه السلام) داشته باشیم و قهرمانان ما در تمامی رشته های ورزشی باید فرهنگ پهلوانی را در خود نهادینه کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند.

ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای یقینا باعث پیشگیری از مسائلی همچون به هم ریختگی، تزلزل و سردرگمی و از همه مهم تر رعایت عدالت و فروتنی در جامعه خواهد شد و خوشبختانه در عرصه بین المللی و حضور فعال کشور های جهان در این رشته ورزشی، شاهد طی مسیری رو به رشد و با علاقه بسیار مطلوب هستیم.

اینجانب ضمن #کاوه_قدسی گرامی داشتن مقام پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، این روز بسیار مهم را به تمامی ورزشکاران ودوستداران این فرهنگ واین ورزش تبریک عرض میکنم.

 

About نسرین عشقی

Check Also

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم کشور اضافه شد

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم …