چاپ مطلب چاپ مطلب

ما و امام حسین (ع)/جلال میرزااقایی

اختصاصی همای گیلان، اوبرای احیا و ارتقا ی دین و دانشی گام نهاد که حیات طیبه را بقا و نجات را ممکن سازد و ابزاری به جز خون پاک و درک و فهم قدسی در اختیار نداشت.

تاثیر ناله فرا زمینی و آسمانی و سرخ او ,جز به قلم و کتابت میسرنگردد و دور گردون و چر نیلو فری دهر,به حکمت و دانش مسخر شوند و فرمانبرداری کنند و در قصر خلیفهالهی ما,غلامی و دلبری کنند.

کلکم راع و کلکم مسئول ِ فریاد سرخ تاریخی او را تفسیر به تدبیر کنیم ومسئولیت ِ نقادی را با مصونیت ِ نقالی ی خرافی زمینگیرنکنیم واز حسین بتی در تاریخ نسازیم بلکه در راه مستمر سرخ او، بت ها بر اندازیم .

اینک که به مدد تکنولوژی ار تباطات,ایدئولوژی خرافات در ترازوی نقد و نقادی قرار گرفته و شایستگی ها و بایستگی ها ودانایی و توانایی در فلسفه راه اوعیان و بیان شده,پس سزاست نقد ناصحان بشنویم و سلک صالحان بجوییم ودر تبیین مسئولیت نقادی ی منصفانه، به مفهوم واقعی آن بکوشیم وهشدارکه به دام مصونیت نقالی ی خرا فات نیفتیم که استعداد ها در افکار و افراد ضایع و زایل کند .

نقد خرافات را پیشه تا اندیشه ریشه دوانده وجهل و جور و فقر و تباهی و…..رانده شود. با قلم ,نفیر حسینی در صور اسرافیل برای محشر کبری زنیم تا خفتگان بیدار و خواجه گان هشیار که بانگ الرحیل سر رسید و خواب مُلکُ و مَلک بسر رسید وهشدارکه زوزه سیاه طوفان خرافات نفیر کشد تا همه چیز به زیر کشد وعند لیبان خاموش و خماران مدهوش وخیر خواهان بیهوش شوند .

پس با قلم و نقادی، تدبیر کنیم وغول جهل وخرافات را زمینگیر کنیم و عِلم وحِلم را از همگان و ابنا بشر بیاموزیم و با کسی در نیامیزیم که استعداد ها پرپر و فرصت ها به هدر و دیوفقرو خرافات, قصد میدان کند و همه چیز ویران کند و مام وطن را کنام پلنگان و شیران کند.

مداد العلما را حامدی و خون شهدا را حافظی کنیم وبهر آندو برای مام وطن حسینی ونون والقلم را یسطرونی کنیم وعشق و بخشش و برابری راصدا کنیم وندای حسینی را لبیک وباعشق ِ شمیم ِ قلم,فریاد از خاک به افلاک بریم و واعظان را ندا دهیم که در سرا پرده ,خلوت نکنند ودر عصر روشنایی قلم و ارتباطات ,غفلت نکنند وعِرض خود وزحمت ملت نبرند .

ایران را سرای امید کنیم و رخ و چهره همگان به عشق ِ حسینی سپید کنیم ومام وطن ممزوج به دین حنیف کنیم وقرآن محمدی ,چون حافظ ومولانا بلیغ کنیم وعشق همگانی و همراهی را فروزان کنیم وبه فرزانگان و شهریاران پیام دهیم که جملگی حسینی شوید که وقت تنگ است وپگاه جنگ است وباید به لشکر جهل و فقر و تباهی و خرافات زنیم و لانه زنبوران و ستوران و موران وددان رااز صومعه عشاق ,فراری و توسعه را پایداری بخشیم.

خنا سان و کناسان و دلواپسان به سیاق عشق وطن جور نشوند واز بهر خود خواهیها ,خرافات و فقررا حاکم و مام وطن را رنجورکنند .قلم ها را حسینی کنیم و هشدار دهیم که:
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.

جلال میرزااقایی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …