چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر مسعود اسلامی، سیره زندگی شهدا را در جامعه امروز عملی کنیم

همای گیلان، دکتر مسعود اسلامی، رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری گیتی آنلاین داشته اند که در ادامه میخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 خودتون رو معرفی کنید و در چند سالگی به جبهه اعزام شدید؟

مسعود اسلامی هستم، بنده سعادت داشتم که در سن ۱۵ سالگی در سال ۶۵ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشم که واقعا برای بنده در آن سن و سال خیلی شیرین بود چرا که به تعبیر امام راحل وارد یک مدرسه عشق شده بودیم.

 در آن سن و سال کم، فضای جنگ و جبهه برای شما عجیب نبود؟

خیر، واقعا با اینکه فضای جنگ و خمپاره بود اما آنقدر که فضای صمیمی بین دوستان حکم فرما بود هیچ فرقی با کوچه های شهرمان نمیکرد البته نکته قابل تامل تر اینجاست که در جبهه، از شهدای بزرگی مثل شهید املاکی و یوسفی که سعادت حضور در کنار آنان را داشتیم فقط درس رزم و جنگ یاد نگرفتیم بلکه درس مردانگی، کمک به محرومین هم واقعا به عینه دیدیم و یادگرفتیم.

 بحث محرومین ومحرومیت زدایی شد، در زمان انقلاب نیز این فعالیت ها انجام می‌شد؟

به نظر بنده سرلوحه همه کاراها خدمت به محرومین است و از بزرگان شنیده ایم که برترین عبادت خدمت به بندگان خدا است. خب در زمان جنگ با اینکه جوانان ما در جبهه ها حضور داشتند اما وقتی به مرخصی می آمدند به دنبال این بودند که بتوانند به مردم خدمت کنند و یاری گر محرومین و فقرا و ناتوانان باشند.

از جمله فعالیت هایی که در آن زمان انجام می دادیم موقع صف های طولانی و طویل نفت بود، با بچه ها جمع میشدیم و از افراد سالمندان و نیازمندان دبه هایشان را میگرفتیم و به جای انان صف می ایستادیم و در خانه شان تحویل میدادیم.

 شما در کنار شهید و شهادت بودید از آنها بگویید؛

به فرموده مقام معظم رهبری، شهدا نیاز به مجالس ترحیم و یادبود ندارند به نظر بنده شهدا نیاز به این دارند. این روش هایی که ما از آنها یاد گرفتیم را امروز در جامعه عملی کنیم. متاسفانه امروز افراد فقط از خاطرات جنگ خودشان میگویند که خودشان چه کاری انجام داده اند و از سیره شهدا چیزی نمیگویند.

از اقدامات بعد از جنگ تحمیلی توضیحاتی را ارائه بفرمایید؛

خب بعد از جنگ ما سعی کردیم همان روحیه انقلابی رو حفظ کنیم و بنده با دکتر بینش رئیس کانون نویسندگان آشنا شدم که حدود ۱۵۰ کتاب در رابطه با شهدا نوشتند و شروع به فعالیت کردیم چرا که از بهترین راه های انتقال سیره زندگی شهدا همین کتاب ها و نوشته ها هستند و تا جایی که در توان ما هستند توانستیم افکار شهدا را با نوشتن و نگارش در جامعه بروز دهیم.

 از فعالیت های پزشکی خودتون بگید که کجا درس خواندید و ادامه دادید؟

خب بنده در سال ۷۴ وارد دانشگاه بقیه الله شدم و در سال ۸۲ فارغ التحصیل شدم. دبیر عالی جانبازان کشور شدم و بعد از دوسال به گیلان برگشتم و همیشه در جایی خدمت کرده ام که بسیج جامعه پزشکی بود و از آن موقع توانستیم به مناطق محروم ورود کنیم و افرادی که واقعا از خدمات پزشکی و دندان پزشکی و.. محروم بودند علاوه بر آموزش های بهداشتی_درمانی، با چندین دکتر متخصص و عمومی خدمات پزشکی نیز انجام میدادیم و با خود دارو هم میبردیم که نیاز به هزینه کرد های اضافه نداشته باشند و اگر نیاز به بیمارستان و بستری داشتند هماهنگی های لازم انجام میشد و با مهر پزشکان ما به صورت رایگان مداوا می شدند.

 مسئولیت ها و فعالیت های خودتون در چند سال گذشته چطور؟

خب بنده در سال ۹۲، مسئول معاونت بهداشت_درمان سپاه قدس گیلان شدم و یک سال بعد رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان کل نیروهای مسلح استان گیلان شدم و خب خدا کمک ما کرد که در زمینه محرومیت زدایی به طور جدی تری ادامه دهیم و از آن موقع ما در اکثر محلات محروم، زندان ها، روستا های محروم، ویزیت رایگان انجام دادیم، که خب به سهم ما این همان راه شهداست، که با این امکاناتی که خداوند به ما توفیق داده بتوانیم دست نیازمندان و محرومان را بگیریم و گوشه ای از مشکلاتشون رو حل کنیم.

بحث محرومیت زدایی در کدام محله ها عملی شده و آمار سال ۹۷ شما چند نفر است؟

خب گروه پزشکی ما حدودا تمام روستا های محروم شهر رشت، خشکبیجار، سنگر و لشت‎ نشا را سرکشی کرده و ویزیت رایگان انجام داده ایم که حدودا در سال ۹۷ قالب بر ۱۲هزار نفر را ویزیت رایگان انجام دادیم که معمولا هفته ای دوبار و در اواخر هفته ای چهار بار این فعالیت رو انجام میدادیم.

 در حوزه درمان چه فعالیت هایی داشتید :

راه اندازی کلینیک تخصصی امام  سجاد(ع) یکی از اقدامات مهم آن مقطع زمان بود که صورت گرفت.همچنین بیش از ۱۲۰۰۰نفر به واسطه همان کلینیک از مزایای ویزیت رایگان با محوریت محرومین و نیازمندان انجام گرفت.

 اهداف آتی شما در زمینه محرویت زدایی به چه صورت خواهد بود:

بحث محرومیت زدایی محوریست که باید مردمی صورت گیرد.همانطور که مقام معظم رهبری در این زمینه نظر داشتند که برای محرومیت زدایی از مردم کمک بخواهید.باید همسویی و هم افزایی با کمک مسئولین بین مردم انجام شود تا بتوانیم بخشی از موضلات اجتماعی جامعه را تا حد امکان برطرف سازیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد