چاپ مطلب چاپ مطلب

از علت تا درمان سینوزیت

از علت تا درمان سینوزیت

یک متخصص گوش حلق و بینی گفت: افرادی که عارضه سینوزیت دارند باید مدت طولانی زیر نظر پزشک باشند.

همای گیلان، محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: سینوس‌ها حفره‌های بسته‌ای هستند که یک مجرای کوچک به سوی بینی دارند.

او در ادامه افزود: هوایی که روزانه از آن نفس می‌کشیم، ابتدا توسط بینی قبل از اینکه وارد مجرا‌ها شوند تصفیه و سپس گرم و مرطوب می‌شوند.

پورحاجی بیان کرد: زمانی که مخاط بینی احتقان می‌کنند، هوا دیگری داخل سینوس‌ها وارد نمی‌شود و به همین علت سینوس‌ها محل مناسبی برای رشد عفونت‌های گوناگون و باکتری‌ها به خصوص در فصول سرد سال می‌شود.

او یادآوری کرد: سینوزیت‌ها در ۳ نوع، حاد، مزمن و تحت حاد هستند.

این متخصص گوش درباره سینوزیت حاد گفت: سینوزیت حاد معمولاً در بزرگسالان و جوانان بر اثر آلرژی و عفونت‌ها و در کودکان بر اثر ویروس‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند و علائمی همچون تب، درد و اشک چشم را به همراه دارند.

پورحاجی غلامی اظهار کرد: معمولاً طول درمان سینوزیت حاد از ۳ روز تا ۳ هفته است.

او در ادامه افزود: سینوزیت مزمن معمولاً در افراد مبتلا به آلرژی دیده می‌شود و این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.

حاجی غلامی تصریح کرد: سینوزیت مزمن با علائمی همچون ترشحات و خلط پشت حلق تشخیص داده می‌شود، طول درمان این نوع سینوزیت طولانی و به مدت ۳ ماه و در بعضی موارد بیش از ۳ ماه است و به همین علت باید به مدت طولانی مانند افرادی که بیماری قلبی دارند زیر نظر پزشک باشند.

محمد پورحاجی غلامی در آخر گفت: سینوزیت تحت حاد در افراد کمتری رخ می‌دهد، در این نوع سینوزیت افراد حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت تشخیص او در بیمارستان بستری و در صورت نیاز عمل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …