چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره محیط زیست رودبار خبر داد محکومیت شکارچی پلنگ در رودبار به دو سال حبس تعزیری

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: شکارچی متخلف یک قلاده پلنگ در ارتفاعات رودبار با رای دادگاه به دو سال حبس تعزیری و منع از اقامت در شهرستان رودبار محکم شد.

علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار، با اشاره به صدور و قطعی شدن رای دادگاه رودبار برای مجازات سنگین شکارچی متخلف یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان، اظهار کرد: از آنجا که بزه شکارچی متخلف از سوی دادگاه محرز و مسلم دانسته شد و با انطباق عملش با ماده ۱۲ قانون شکار و صید و نیز مواد ۲۳ ، ۱۹ و ۲۷ قانون مجازات اسلامی، شعبه ۱۰۱ بدوی دادگاه عمومی دادگستری شهرستان رودبار حکم صادر شد.

وی افزود:شکارچی متخلف ۳۰ ساله، چوپان، باسواد، اهل و ساکن معدن سنگرود شهرستان رودبار فاقد سابقه کیفری بود که رای دادگاه وی را به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی، محکوم و با توجه به نحوه و چگونگی، نوع، زمان و مکان شکار و اینکه پلنگ موصوف از گونه‌های نادر و کمیاب و حفاظت شده بوده نامبرده را به منع از اقامت در شهرستان رودبار و منع از حمل سلاح به مدت دو سال ملزم و محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: این شکارچی ملزم به واریز مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه ضرور و زیان در حق دولت است.

امیری با اشاره به حمایت دستگاه قضایی به خاطر برخورد قاطعانه با متجاوزان به طبیعت و حیات وحش، خاطرنشان کرد: این عمل به متخلفین هشدار می‌دهد که یگان حفاظت محیط زیست گیلان در سراسر استان با همراهی و کمک گروه‌های غیر دولتی مدافع محیط زیست همواره هوشیار و آماده برخورد با متجاوزان و متخلفین عرصه‌های محیط زیست استان است.

About

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …