چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره محیط زیست آستانه خبر داد فرود ۶۰۰ قطعه قو در تالاب آستانه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه ‌اشرفیه گفت: تاکنون ۶۰۰ قطعه قو فریادکش و گنگ به تالاب لاگون و مزارع شهرستان مهاجرت کردند.

به گزارش همای گیلان احسان هادی‌‌پور عصر امروز در بازدید از تالاب لاگون این شهر، اظهار کرد: آستانه ‌اشرفیه و بندر کیاشهر یکی از زیستگاه‌های مناسب برای زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان به گیلان، افزود: تاکنون ۶۰۰ قطعه قو فریادکش و گنگ در تالاب و مزارع شهرستان مهاجرت کردند که نشان از اهمیت این منطقه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه ‌اشرفیه گفت: با توجه به خاصیت زیست‌محیطی شهرستان این پرندگان تا اواخر زمستان در این مناطق میهمان طبیعت هستند.

هادی‌پور با اشاره به تحویل دو گونه از پرندگان توسط مردم به محیط‌زیست شهرستان، تصریح کرد: یک جغد تالابی در روستای صفرا بسته در حالی که نوک و بال آن شکسته بود توسط یکی از روستائیان به اداره حفاظت محیط زیست آستانه تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: دو قطعه سنقر تالابی و چنگر نوک سرخ که از گونه‌های حمایت شده هستند توسط مردم به این اداره تحویل داده شد که پس از تیمار برای تکمیل درمان به مرکز نگهداری پرندگان مستقر در اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل می‌شوند.

About

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …

One comment

  1. این همه پرندگان در روز شکار می شوند کسی به کسی نیست حالا این قدر دلسوز شده اند برای یک پرنده