چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان و سیاهکل : امنا کلیه مراسمات ترحیم مذهبی رو تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند / تکذیب دفن فوت شدگان بیماری کرونا در اقاسید محمد

همای گیلان، رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان و سیاهکل گفت : پس از اعلام شیوع بیماری کرونا و جدی بودن مسایل پیشگیرانه به همه هیات امنا مساجد و بقاع اعلام گردید که کلیه مراسمات ترحیم مذهبی رو تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند تا خدایی نکرده انتشار این بیماری باعث آسیب دیدن دیگران نشود .
وی با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی در بقاع و مساجد گفت : به کلیه امنا توصیه شد نسبت به ضدعفونی آبدارخانه ها سرویسهای بهداشتی اهتمام ورزند و همچنین نسبت به زیارت ضریح امام زادگان با رعایت مسائل بهداشتی حائلی ایجاد کنند و ضریح را ضدعفونی نمایند.
اشکوری شایعه آماده سازی قبور در آقاسید محمد را هم تکذیب کرد و بیان داشت : تا این لحظه هیچ تصمیمی جهت ایجاد مکان خاص برای دفن بیماران فوت شده ازبیماری کرونا نبوده است و امیدواریم این بیماری باعث از دست دادن هیچکدام از شهروندان ما نشود که نیاز به قبر داشته باشیم.
حجت السلام میرحسینی اشکوری از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و اظهار داشت : هیات امنا اقا سید محمد به جهت توسعه سرویس بهداشتی و همچنین فضا سازی جهت توسعه این زمین برای کارهای عمرانی عملیاتی رو آغازکرده اند .
رییس اوقاف و امور خیریه لاهیجان ضمن اشاره به اینکه ساخت و مدیریت ارامستانها جزو وظایف شهرداری است گفت : ما از مدتها پیش جهت ایجاد مکان ورزشی درآن زمین دنبال اخذ مجوزهای لازم بوده ایم و نقشه طرح جامع آنجا نیز آماده شده است .
وی در پایان گفت : ما برای ایجاد آرامستان با مسئولان شهرستان چندین بار مکاتبه داشتیم ولی تا امروز تدابیری برای آرامستان عمومی اندیشیده نشده و زمین های آقاسید محمد به هیچ وجه به عنوان قبرستان اسنفاده نخواهد شد .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …