چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری اولین همایش نماز جمعه در شهرستان املش

اختصاصی همای گیلان:همزمان با بزرگداشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی،اولین همایش نماز جمعه با حضور امام جمعه،فرماندار،روحانیون شهرستان ، بخشداران ،دهیاران و اعضای شوراهای روستا در شهرستان املش برگزار شد.DSC05192

در این مراسم جعفری فرماندار شهرستان املش گفت :در متون دینی ما روایات و احادیث زیادی در خصوص جایگاه نماز بیان شده است که می توان به حدیث ” نماز خیمه عمود دین است ” اشاره نمود.

فرماندار املش اظهار داشت : یکی از علل اهمیت نماز جمعه ، وجوب جمعی بودن آن است. آنچیزی که در نظام اسلامی بیش از پیش بدان تاکید شده همبستگی و اتحاد بین مسلمین است که نماز جمعه این اتحاد و همبستگی را روز افزون می نماید.

وی بیان داشت : ایجاد زمینه مناسب ، رفاه و آرامش برای حضور مردم در نماز جمعه نیاز به زحمات و تلاش بی شائبه ای دارد  که این وظیفه سنگین بردوش ستاد اقامه شهرستان نهاده شده و  نقش محوری امام جمعه شهرستان برنظارت و انسجام بین اعضا این امر را محقق می سازد.

جعفری خطاب به مسئولین شهرستان گفت : ارتباط خود را با امام جمعه محترم، بیش از پیش نمایید که یقینا با ارتباطات موثری که ایشان با مسئولین بالاتر دارند در رفع مشکلات یاری رسان شما خواهد بود.

در این مراسم امام جمعه شهرستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت :اسلام دین جامعی است و برای همه زمانها برنامه دارد. یکی از دستورات اسلام اجتماع سالانه به نام حج است که هر ساله در زمان و مکان شخص برگزار می شود. دستور دیگر اسلام اجتماع هفتگی با حضور در نماز جمعه و دستور دیگر اجتماع روزانه برای نماز یومیه است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در خصوص عظمت نماز جمعه گفت : نماز جمعه یک نماز مخصوص است، نماز جمعه ذکر خاص خداوند است. نمازی که در آن حتی به زندانیان نیز فرصت اقامه داده می شود و به احوال همه مسلمین جهان می پردازد.

وی در ادامه به بیان نکاتی پرداخت و گفت : مسئولین و روحانیون باید در جهت رشد و استقبال بیش از پیش از نماز جمعه برنامه های خاصی داشته باشند- حضور مسئولین در نماز جمعه پررنگتر از همیشه باشد- ارتباط مسئولین بویژه دهیاران و شوراها با امام جمعه و اعضای ستاد اقامه نماز بیشتر باشد-  انتظار حمایت و پشتیبانی مالی و غیرمالی از امام جمعه و ستاد اقامه نماز می رود و همچنین از امام جمعه وظیفه ای جز وظیفه دینی و مذهبی وجود نداشته باشد.

امام جمعه شهرستان  املش در پایان سخنانش از اعضای ستاد اقامه نماز بوِیژه رئیس ستاد که  وظیفه سنگین آماده سازی برای اقامه نماز جمعه را برعهده دارند قدردانی نمود .

لازم به ذکر است در پایان مراسم لوح تقدیری به اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان تقدیم گردید.

 

خبرنگار: فاطمه مشفق

DSC05196DSC05203

About سردبیر ارشد

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …