چاپ مطلب چاپ مطلب

درخواست از مسئولان گیلان ، استدعا از مردم استان؛درخانه بمانید تا سلامت به ما و استان ما بازگردد/کار مشترک : از شجاع الدین طایفه و رضا بژکول

اختصاصی همای گیلان، مبتلا نشدن به کرونا فقط با ماندن در خانه ها و درمان مبتلایان به این ویروس در بیمارستان ها با داشتن تجهیزات کامل با لوازم ضروری و حیاتی میسر می شود.
با این حال پیشنهادات زیر به مسئولان محترم و التماس خاضعانه از مردم ، کمک بزرگی خواهد بود برای کم کردن هزینه های جانی و سلامت مردم استان ما .

۱- بدون فوت وقت تمامی مسیرها به گیلان را مسدود و از رفت و آمد مسافران تحت هر شرایطی (حداقل تا ۱۵ فروردین) جلوگیری نمایند. سخت است اما سلامتی مردم از همه مهمتر است .

۲- لیست همه کمبودها را از همه بیمارستان ها استعلام و توسط نماینده وزارت بهداشت در گیلان فی الفور بهرمرکز اعلام و با پی گیری و دریافت کامل از نیازها مردم را در جریان کم و کاست و یا کم کاری و سئومدیریت ها را مدنظر قرار دهید .

۳- طی بخشنامه ای کلیه مجامع عمومی اعم از ورزشی ها ، رستوران ها ، پارک ها ، قهوه خانه ها و ….تعطیل و تمام مراسم های مذهبی و ملی و…. را در سراسر گیلان تا پایان سال تعطیل نمایید .

۴- از طریق رسانه ها و شبکه ها ساعت خاصی را تعیین و با اعلام قبلی تمام میادین اصلی شهرها ، خیابان ها و مکان های مهم و ضروری را سم پاشی و ویروس زدایی نمایند .

۵- طی یک پیام و یا کمپین استانی توسط کنش گران اجتماعی تمام خانواده های گیلانی از خانواده های خود که به عنوان مهاجر در استان های دیگر زندگی می کنند در خواست کنند تا برای سلامتی دو طرف، استثنا امسال به گیلان مسافرت نکنند .

۶- مردم خوب گیلان ? عید امسال را به دید بازدیدها نروید و در خانه ها خود بمانید و از طریق شبکه های اجتماعی و تلفن های خانگی سال جدید را به همدیگر تبریک و شادباش بگویید .

۷- در هر شهری فرمانداران با استفاده از ویدیو پروژکتور و جلسات از راه دور نسبت به کمبودها و نیازها گفتگو و چنانچه مقدور شد با اعلام یک شماره حساب شهری و یا استانی نیازهای اولیه بیماران را به اطلاع شهروندان برسانند تا کسانی که توانایی دارند کمک نمایند .

۸- دستور فرمائید تا صدا و سیمای گیلان با اعلام قبلی از طریق شبکه های اجتماعی یا استانی ساعت خاصی را به آموزش و پیشگیری اقدام نمایند. ضمنا تمام برنامه های روزمره رسانه طوری طراحی شود که مردم در خانه ها با برنامه های مفرح و فیلم ها دیده نشده دور هم باشند .

۹- مسئولان گیلان درگاهی را تعیین تا نظرات ، پیشنهادات و راه کارهای عملی مردم و کارشناسان گیلانی شنیده ، و با تشکیل تیم تخصصی از راه دور نسبت به نگاه های مردمی اقدامات اساسی صورت گیرید .

۱۰- مسئولان پزشکی و بیمارستانی با تشکیل کمیته ای با عنوان “سفید پوشان خط مقدم ” اطلاعات راه کارهای درست علمی و آموزشی را از طریق رسانه ها برای مردم ارائه نمایند تا از آشفتگی اطلاعات پزشکی در شبکه ها جلوگیری شود .

۱۱ – برای گرامیداشت مقام پرستاران زحمتکش و پزشکان دلاور فوت شده در خط مقدم مبارزه میدانی ، خیابانی ، درمانگاهی ، بیمارستانی و……..هر مکانی که در شان پرستاران و پزشکان تلاشگر استان است نامگذاری تا از مقام شامخ آنان قدردانی صورت گیرد .

۱۲- در اختیار قراردادن وسائل پیشگیری مثل الکل – پنبه- پد الکلی- ماسک- دستکش یکبار مصرف وژل ضدعفونی ازطریق همکاری بین فرمانداری ، شهرداری، شبکه بهداشت ودرمان، اتاق اصناف – اداره بازرگانی به هر طریقی که مصلحت باشد اقدام لازم صورت گیرید.
همچنین خرید دستگاههای ضدعفونی بخشهای بیمارستان و فضای داخل آمبولانس ها و کیت تشخیص همراه با دستگاه PCR برای پردازش نتیجه آزمایشات.

۱۳- کنترل توزیع سوخت در جایگاههای پمپ بنزین وکنترل استفاده از دستگاه توسط کارگران جایگاه و استفاده از کارت عابر بانک بجای ردوبدل کردن پول با اعزام یک اکیپ بهداشتی دونفره بطور گردشی اقدام گردد .

۱۴- محدود کردن کار بانکها فقط برای کارهای ضروری و اجتناب ناپذیر ، و شیفتی کردن ارائه خدمت توسط کارکنان با به حداقل رساندن تعداد نفرات .

امید آنکه مسئولان استان ما با بهترین نیرو ها و بالاترین امکانات بتوانند از تلفات بیشتر در استان ما جلوگیری نمایند.

در پایان مجددا یادآوری می شود که مردم ما با سه راه حل بدون هزینه می توانند سلامت خود را تضمین کنند .

?ماندن در خانه ها تا پایان سال جاری و بیشتر
?حذف رفت و آمدها تا پایان سال جاری و بیشتر
?رعایت نظافت فردی برای سلامتی خانوادگی

?سلامت همه شهروندان گیلانی در سال پر حادثه و گذرا آرزوی قلبی همه ماست .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …