چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان: مشارکت و همدلی می تواند جامعه را به سمت مطلوب شدن پیش ببرد

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو گفت: مشارکت و همدلی می تواند جامعه را به سمت مطلوب شدن پیش ببرد.
همای گیلان،به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان؛نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طی پیامی سال نو را تبریک گفت. در این پیام آمده است:
آخرین روزهای اسفند است. پایان سالی که کووید ۱۹ یکه تازی می کند . دیگر بحث سال ، ماه ، و روز نیست ، زمین خسته است و آزرده؛ او بهار را منتظر نشسته است تا رخ بنماید. وام می گیرم از شعر کدکنی : “مرغکی با ترنمی بیدار ،می زند نغمه ،نیست معلوم ،آخرین شِکوِه از زمستان است ، یا نخستین ترانه بهار؟ “
کووید ۱۹ تیشه به ریشه روابط انسانی و اجتماعی زده و هوای حوصله ها ابری ست . برای حفظ سلامتی جامعه و پیشگیری از شیوع این بیماری گسترده و خطرناک مراکز آموزشی و هنری تعطیل شده است . این روند به اقتضای سلامت و وضعیت فراگیر این بیماری ادامه دارد . فعالیت صنوف فرهنگی هنری در زمان آغاز بهار همواره نشان پویایی و پیام آور شادی بوده که اکنون خاموش شده است . بی شک تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری مشکلاتی را برای صنف فرهنگ و هنر بوجود آورده اما این قشر ثابت نموده است هیچگاه نگاه در آمدزایی صرف نداشته و در این بحبوبه فراگیری بیماری قطعی ترین راه برای مبازه با ویروس که همانا کاهش اجتماعات ،همکاری و مشارکت را برای حفظ سلامتی خود و جامعه انتخاب کرده است . جا دارد به بهانه نو شدن سال وفر ارسیدن بهار مراتب سپاسگزاری خود را از قشر صبور و اندیشمند فرهنگ و هنراعلام نمایم . امیدوارم بزودی حال کشور مان ایران و استانمان گیلان و شهرمان لاهیجان خوب شود. هر از دست دادنی بدست آوردنی هم خواهد داشت .این روزهای تاریک می گذرد و روزهای روشن و شفاف خواهد رسید وشاهد رویدادهای قشنگ ، خلاق و پویای هنری و فرهنگی خواهیم بود .
برای اینکه چرخه بیماری متوقف شود نیاز به مشارکت ، وجدان و همکار ی است . همدلی و مشارکت می تواند جامعه را به سمت مطلوب شدن پیش ببرد . مشکلات همگانی را نمی توان جزیره ای یا به دلخواه حل نمود. بهترین راه  توقف این ویروس و خارج شدن از این بحران ادامه روندرعایت بهداشت و مراقبت های فردی و جمعی است . از همه فرهنگ دوستان خواستارم تا بهبود وضعیت به قرنطینه خانگی ادامه دهند . در خانه ماندن فرصت مناسب برای مطالعه کتابهای نخوانده ، مرور کتابهای خوانده و هر کار بر زمین مانده که مشغله زندگی اجازه اتمام آنرا نداده است را فراهم کرده است . قرنطینه در خانه و ماندن در کنار ی آنانی که دوستشان داریم و ارتباط با یکدیگر توسط فضای مجازی امن ترین راه مقابله با ویروس خطرناک کرونا و متوقف کردن شیوع این بیماری است . امیدوارم این شبهای تلخ که ” گل از برگ و برگ از باد و باد از ابر میترسد ” تمام شود وسال جدید سال نیک اندیشی باشد . سال پاکی روان ، سال خرد و اندیشه ، سال خوب شدن حال دلها . حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ.

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …