چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد:پایش ۱۶۰۴۶۹ نفر، ۵۳۲۴۶ خودرو و ۹ هواپیما توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی ۲۰ روز گذشته + پایش فرد مشکوک به کرونا در مبادی خروجی گیلان و انتقال آن به مراکز درمانی

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۶۰۴۶۹ نفر در مبادی خروجی گیلان توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از ویروس کرونا قرار گرفتند

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان گیلان از تاریخ ۸ اسفند ماه ۹۸، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای خروجی استان و فرودگاه رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هدف تیم های امداد و نجات را پایش، تب سنجی و هشدار واطلاع رسانی دانست و گفت: نیروی های امدادی و ستادی با حضور در ۷ نقطه مذکور استان طی ۲۰ روز گذشته نسبت به پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی بیش از ۱۶۰۴۶۹ نفر، ۵۳۲۴۶ خودرو و ۹ هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت اقدام کردند، همچنین طی دو روز گذشته یک نفر از سرنشینان خودرو در محل خروجی طرح سلامت در طالب اباد انزلی با دارا بودن علائم مشکوک به کرونا از سوی عوامل امدادی هلال احمر شناسایی و توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

مهدی ولی پور ضمن اشاره به حضور فعالانه جمعیت هلال احمر استان افزود: طی ۲۰ روز گذشته هر روز ۸۴ نفر از نیروهای امدادی و ستادی در مبادی خروجی گیلان حضور فعال داشته اند و به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی بوده اند.

?گندزدایی و ضدعفونی بیش از ۲۰۰ روستا و اماکن پرخطر شهری و روستایی

ولی پور با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی روستاها و اماکن پرخطر شهری و روستایی استان گیلان اظهار کرد: گندزدایی و ضد عفونی کردن سوپر مارکت ها، مساجد، مدارس، خانه های بهداشت، نانوایی ها به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال جمعیت هلال احمر جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در ۱۶ شهرستان و ۲۰۰ روستا و اماکن شهری استان گیلان صورت گرفت.

?تولید روزانه حدود ۷۰۰۰ ماسک در شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان توسط داوطلبان و جوانان این جمعیت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به ظرفیت جوانان و داوطلبان در تولید ماسک اذعان داشت: به همت داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در ۸ شهرستان استان گیلان، حدود ۷ هزار ماسک تولید و بین مراکز درمانی و عموم مردم توزیع می شود.

?تولید گان بیمارستانی توسط هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه برای اولین بار در گیلان

مهدی ولی پور با اشاره به تولید گان بیمارستانی برای اولین بار در گیلان اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ دست “گان بیمارستانی”، بصورت بهداشتی و استریل با همت و تلاش داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه برای نخستین بار در استان طراحی و تولید شد. تولید “گان” در داخل استان می تواند بخشی از نیازهای داخلی جمعیت و مراکز درمانی را تامین نماید.

ولی پور ضمن تقدیر از خیرین و داوطلبان گیلانی تصریح کرد: خیرین گیلانی در تعداد زیادی از شهرستان ها با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، گان، ماسک و دستکش بین بیمارستان ها و ادارات و مردم اقدام کردند.

?مشارکت جمعیت هلال احمر با مجمع خیرین گیلان و بسیج سازندگی استان در راستای تامین و تهیه اقلام معیشتی و بهداشتی جهت توزیع بین افراد کم برخوردار استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به مشارکت این نهاد عام المنفعه با مجمع خیرین گیلان افزود: مشارکت جمعیت هلال احمر گیلان با مجمع خیرین گیلان و بسیج سازندگی استان در تامین و تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی جهت توزیع در اقشار کم برخوردار استان گیلان و توزیع لوازم پزشکی مصرفی شامل ۵ بسته دستکش لاتکس ۱۰۰ عددی، ۱۵۳ عدد ماسک فیلتر دار، ۵۰ عددشیلد و ۵ کارتن الکل ۷۰ درصد تهیه و با همراهی و هماهنگی مجمع خیرین گیلان و جمعیت هلال احمر استان به بیمارستان پورسینا رشت اهداء شد.

?آغاز به کار طرح بازرسی سلامت در ۷ محور خروجی استان و برخی شهرها و فرودگاه رشت

ولی پور از آغاز به کار طرح بازرسی سلامت همزمان با ۱۳ استان کشور در ۷ محور خروجی استان و برخی شهرها و فرودگاه رشت خبر داد و گفت: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، انزلی و فومن با حضور امدادگران و نجاتگران و داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر و کارکنان مرکز بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی ، شبانه روز مستقر و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودروها اقدام خواهند کرد که در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس جهت قرنطینه به مراکز درمانی منتقل می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و آماده باش و حضور ۲۴ ساعته جمعیت هلال احمر ،نیروی انتظامی و مراکز بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، هموطنان از سفر به استان گیلان اکیدا خودداری و به دستورات وابلاغیه های وزارت بهداشت توجه داشته باشند، در صورت عدم توجه و مسافرت به استان و برخی علائم بیماری کرونا در هر یک از مسافرین، سریعا طبق ابلاغیه وزارت بهداشت فرد مورد نظر به مراکز قرنطینه منتقل می گردد.

شایان ذکر است؛ طی حکمی از سوی دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …