چاپ مطلب چاپ مطلب

در یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح شد؛ مرمت و بازسازی ساختمان ساعت با مشارکت میراث فرهنگی انجام می شود

در یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح شد؛

مرمت و بازسازی ساختمان ساعت با مشارکت میراث فرهنگی انجام می شود

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی رشت، یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت به ریاست فاطمه شیرزاد با دستور بررسی ترمیم و بازسازی ساختمان های تاریخی بافت مرکزی رشت برگزار شد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه ساختمان های بافت مرکزی شهرداری رشت نظیر ساختمان ساعت و ساختمان فرهنگ و هنر فرسوده شده و خطر ریزش آنان را تهدید می کند بیان کرد: بارها بر روی این موضوع تاکید شد و مقرر شد با مشارکت شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی بازسازی و ترمیم ساختمان های بافت مرکزی و تبدیل آن ها به موزه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری رشت، مرمت و بازسازی ساختمان های بافت مرکزی در سال جاری به زودی آغاز می شود.

فاطمه شیرزاد اذعان داشت: افزایش موزه های تاریخی علاوه بر جذب گردشگر و جذابیت شهری می تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن تاریخی شهر رشت در حوزهای مختلف باشد.

About نسرین عشقی

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …