چاپ مطلب چاپ مطلب

بردگان رسانه ای یا رباتهای رسانه ای مسئله این است این روزها با پیشرفت تکنولوژی انبوه رسانه ها برای تغذیه اذهان عمومی فعالند و بسیاری دیگر در راهند… ✍دکتر حجت بقایی

اختصاصی همای خبر/این روزها با پیشرفت تکنولوژی انبوه رسانه ها برای تغذیه اذهان عمومی فعالند و بسیاری دیگر در راهند.

حال با این حجم رسانه و با این سهولت تولید و انتشار اخبار برای خبرنگاران و عموم مردم باید دید عاقبت مدیریت افکار عمومی چه خواهد شد .

با این حجم رباتهای خبری و انسانهای ربات شده و یا بردگان رسانه ای که گاها بی هیچ تفکر و تعقلی راجع به موضوع مطلب ، خبر یا گزارش آن را ادیت کرده و به اسامی مختلف منتشر می کنند و عنوان خبرنگار را یدک می کشند.

انواع خوراک رسانه ای از عمومی ترین مسائل تا خصوصی ترین موضوعات در اختیار عموم مردم قرار دارد ، و انتخاب سوژه ها بسیار سخت است ، چرا که حق انتخاب نداریم . و سوژه ها ناخودآگاه در جلوی دیدگان ما قرار می گیرد
و این ما هستیم که حق انتخاب داریم که سوژه ها را به سلیقه خود انتخاب کنیم ، یا اینکه خودمان را به رسانه ها بسپاریم تا هر سوژه ای که صلاح می دانند برای ذهن ما فراهم نمایند ، در این صورت ما مدیریت ذهنمان را به رسانه ها یا در واقع مدیران رسانه می سپاریم و کم کم تبدیل می شویم به بردگان رسانه ای ، و این بردگان رسانه ای دو گونه اند ، گونه ای که کاملا رباتیک عمل می کنند بی هیچ احساس،تفکر و تعقلی ، اینها رباتهای رسانه ای می شوند و تا اتفاق خارق العاده و تکان دهنده ای برایشان نیفتد در این حالت خواهند ماند و رسانه ها از این مخاطبین سود بسیار می برند.دسته دوم در فرایند تولید و انتشار گاها به آنان احساسی دست می دهد،اینها کمی تفکر دارند ولی قدرت کنترل ندارند ، اینان بردگان رسانه ای هستند .

اغلب بردگان رسانه ای بعدها دچار انواع افسردگیها و دردهای جسمی و روانی می شوند .

این یادداشت را طولانی نمی کنم ، فقط باید یاد بگیریم که مغز و ذهنمان را کنترل کنیم و الا دیگران ذهنهایمان را کنترل خواهند

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …

One comment

  1. در هفته ای که گذشت ، به همت دکتر حجت بقایی و با حمایت کارگاه فیلمنامه نویسی تکاوران ویرا ، فیلمنامه مذهبی ( نذری خاله عذرا ) بازنویسی می شود .

    این فیلمنامه جهت حضور در بازارفیلمنامه بازنویسی می شود .

    به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی فرهنگی ورزشی آراز تکاوران ویرا ، دکتر علیرضا سلمانیان ریاست کارگاه فیلمنامه به خبرنگار روابط عمومی گفت : این فیلمنامه ها با هدف آماده کردن خوراک رسانه ای مناسب جهت رسانه ها تولید می شوند .

    دکتر سلمانیان افزود : علاوه بر بازنویسی برخی فیلمنامه های سابق طرحها و ایده های جدید را نیز در اولویت کاری داریم که در این چند وقت حدود شش طرح و ایده جهت تولید فیلمنامه تصویب شد .

    اسامی فیلمنامه ها پس از تایید کارشناسان کارگاهها اعلام خواهد شد . چون احتمالا اسامی برخی آثار تغییر کند .