چاپ مطلب چاپ مطلب

اخذ مجوز انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان

اختصاصی همای گیلان، ( در مورخ ۱۵ اسفند ۹۶ مجوز انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان صادر شد. هدف از تشکیل انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان، شناسایی، معرفی، ثبت و حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی گیلان، آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه ، کمک به مراجع مسئول و هشدار به تخریب کنندگان آنهاست.
نگرانی از میان رفتن تدریجی هویت فرهنگی و طبیعی کشور وعلی الخصوص استان گیلان از دلایل تاسیس این انجمن است. ایجاد این انجمن به همت دکتر بیژن عباسی دانشیار دانشگاه تهران و معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهور در طی جلساتی با علاقمندان و پژوهشگران حوزه گیلانشناسی، میراث فرهنگی و طبیعی و باستانشناسی در شهرهای رشت، لاهیجان و لنگرود مورد بررسی قرارگرفت و اساسنامه آن تنظیم شد. سرانجام صدور مجوز تاسیس این انجمن به لطف خدا و کمک استانداری گیلان با هدف شناسایی و حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان درمورخ ۱۵ اسفند ۹۶ انجام پذیرفت.

از اعضای هیات موسس این انجمن: دکتر ولی جهانی، دکتر علی امیری، محمد بندری، مهندس سجودی، سرکار خانم دکتر رئوف، مهندس شیارگر و سجاد سمیعی می توان نام برد.
درپایان از کلیه عزیزان فعال در حوزه میراث فرهنگی و طبیعی مساعدت می طلبیم, نحوه ی ارتباط و همکاری با این انجمن به صورت رسمی, متعاقبا اعلام خواهد شد.)
باتشکر
محمدعباسی فعال رسانه

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …