چاپ مطلب چاپ مطلب

از کمبود دیده شدن تا ادعای استعفا در صورت اثبات

شائبه خرید شهرداری آستانه اشرفیه از بستگان درجه یک اعضای شورای اسلامی شهر، سانسور رسانه ای، گرفتن عکس یادگاری بر روی پروژه های عمرانی شهرداری و دیدار سرزده عضو شورای اسلامی شهر با معاونت عمرانی استانداری گیلان، از مهمترین محوریت های جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه بود

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در سومین سال از آغاز خود با حواشی همراه بود.

در ابتدای این جلسه حسین دوست جلالی ضمن انتقاد به حضور خانم نرجس محمد دوست در دیدار سرزده با معاونت عمرانی استانداری گیلان و بازدید از پروژه های شهرداری و انتشار این اخبار در فضای مجازی گفت: متاسفانه نمیدانم چرا ماکمبود دیده شدن داریم و دوست داریم دیگران مارا به دفعات در فضای مجازی ببینند. خانم محمد دوست عضو شورای شهر ما جلسه ای را با معاونت عمرانی استانداری گیلان برگزار کردند جهت کسب اعتبارات عمرانی، ایشان لطف کنند گزارشی بدهند که چقدر پول برای آستانه گرفته اند؟ میزان لوله گزاری چقدر بوده و اصلا چرا سایر اعضای شورا ایشون را در این دیدار همراهی نکرده است تا حداقل مبالغ بیشتری را دریافت نمایند؟ آیا ماموریت این خانم فردی بوده است؟ آیا از طرف شهرداری به ایشون ماموریت داده شده است؟ آیا من دوست جلالی میتوانم اقدام به این کار کنم؟ این دیدار در چه راستایی بود؟

دوست جلالی در انتقاد به این موضوع که خانم محمد دوست میفرماید روابط عمومی شورای اسلامی شهر خبرها را به صورت یک طرفه انتشار میدهد افزود: اگه دیدار شما با معاون عمرانی خصوصی بود یک بحث دیگری است اما بازدید شما از حشمت رود را چه توجیهی میاورید؟ گزارش کار به رسانه ها وظیفه شماست یا شهردار و سخنگوی شورا؟ اینگونه باشد هرکدام از اعضای شورا اطلاعاتی رو از شهردار دریافت میکنند و بروی هر پروژه حضور میابند و عکس یادگاری میگیرند، احساس میکنم بعضی ها میخواهند با این کار دیده شوند.

وی افزود: خانم محمددوست با این ادبیات که به خانم ها اجازه حضور در ریاست شورا را نمیدهند در فضای مجازی اطلاع رسانی میکند اما در فاصله کمتر از یک روز از کاندیداشدن در ریاست شورای شهرستان عقب میکشد و میگوید من خودم را در این پست کاندیدا نکردم، حداقل خودشان را کاندیدای این پست میکردند تا ما مدیریت ایشان را در شورای شهرستان میدیدیم چون با همین ادبیات گفتند این فرصت را به من بدهید.

علیرضا تربیعی نیز در ادامه افزود: من این پیشنهاد را به خانم محمد دوست دادم اما ایشان موافقت نکرد و خود را کاندیدا نکرد.

نرجس محمد دوست در جواب حسین دوست جلالی که چرا کاندیداتوری شورای شهرستان را نپذیرفتی گفت: آیا من حق تشخیص ندارم که کاندید بشوم یا نه؟ تشخیص با خودم است.

ابراهیم نجفی در جواب خانم محمد دوست در خصوص پاسخ نامه های ارسالی مهندس نجفی به شهردار افزود: آقای شهردار من منتظر جواب نامه های ارسالی به شما هستم تا پاسخ خانم محمد دوست را بدهیم.

نرجس محمد دوست در خصوص نامه آقای نجفی به شهردار افزود: من فکر میکنم این موضوع درحال لوث شدن است، این نامه در خصوص همان فاکتورها میباشد و من چیز پنهانی از مردم ندارم. آقای شهردار خواهش میکنم، مدتی است جوی ساخته شده علیه من، خیلی از دوستان فکر میکنند چیز عجیب و غریبی را کشف کرده اند که نمونه اش را در جلسه شورای تامین مطرح شد، که انگار چیز عجیب و غریبی از من پیدا کرده اند و یک نامه از معاون عمرانی با خطاب به اقای مهدوی…، خواهش میکنم به طور شفاف من خودم از ریاست شورا درخواست میکنم هم نامه ای که به شما زده شده و هم پاسخ شما به طور مستند داده شود.

یوسف دوست جلالی در ادامه با طرح این سوال که موضوع نامه چیست افزود: خانم محمد دوست مردم میخواهند از زبان خودتان بشنوند که متن این نامه ارسالی مهندس نجفی به شهردار درخصوص چیست؟ آیا از نظر قانونی دچار اشکال است یا نه؟ چون طبق قانون خرید شهرداری از بستگان درجه یک شورا باعث سلب عضویت او از شورا خواهد شد.

اسماعیل تیغ نورد جلالی، ریاست شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در خصوص موضوع نامه گفت: مهندس نجفی نامه ای زده اند در خصوص خرید شهرداری از بستگان درجه یک اعضای شورای اسلامی شهر و ایشان پرسیدند که چرا خرید کرده؟ چقدر خرید کرده؟ و میزان را اعلام کنید.

محمددوست در پاسخ به یوسف دوست جلالی که شما تعیین و تکلیف نمیکنی و من آنچه را که صلاح بدونم میگویم گفت: در خصوص خرید مصالح فروشی ساختمانی که منتسب به خانواده من است مستند بیارورید. خلاف قانون بودن این موضوع، اصلش به شرایطی بستگی دارد و اصل خرید از مصالح ساختمانی درست نیست.

وی در ادامه افزود: آقای شهردار استعلام از مراجع قانونی بگیرید ببینید آیا این موضوع درست است یا نه… مستند از مراجع بگیرید که آیا این موضوع با این شرایط و اندازه مالی درست بوده یا نه… چون عده ای از دوستان فکر می کنند چیز خلاف قانون گرفته اند. اگر این موضوع خلاف باشد بنده خودم از شورا استعفا میدهم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …