چاپ مطلب چاپ مطلب

استانداری گیلان هیچ مدیری را انتخاب نمی‌کند

همای گیلان:محمد احمدی‌پور ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به توانمندی استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: دهه گذشته دچار مشکلاتی در کشور و گیلان شدیم.

1

*کاهش بیکاری در گیلان

وی گیلان را استان پنجم بیکار کشور عنوان کرد و افزود: ماه گذشته رتبه بیکاری استان به رتبه دهم کشور ارتقا پیدا کرده و این موضوع نشان‌دهنده کاهش بیکاری در گیلان است.

احمدی‌پور از روند روبه رشد توسعه در گیلان خبر داد و بیان کرد: زمستان سال گذشته طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، گیلان رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تاکید براینکه دغدغه تمام مدیران باید اشتغال و توسعه کار باشد، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته شاهد نرخ بالای تورم، کاهش سرمایه‌گذاری و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه بودیم.

وی به افزایش بیکاری و تورم در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: پایان سال ۹۱ نرخ تورم به ۳۶ درصد در کشور رسید.

احمدی‌پور دریا، جنگل و نقاط گردشگری را از مواهب طبیعی گیلان خواند و تصریح کرد: محیط طبیعی استان قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارد و مدیران باید در برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از افزایش سن ازدواج به ۲۷ سال خبر داد و یادآور شد: موضوع مذکور هشداری برای جامعه است.

وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارای مجموعه بزرگی دانست و اظهار کرد: استفاده از امکانات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در استان خواسته مدیران و مردم گیلان است.

احمدی‌پور با بیان اینکه تنها کاسپین دارو از شرکت‌های بزرگ کشور در گیلان فعال است، تصریح کرد: سهم سرمایه‌گذاری در گیلان باید بیشتر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان ورود بخش خصوصی در جبران عقب‌ماندگی‌ها را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: ورود شرکت‌های نیمه خصوصی برای توسعه استان تاثیرگذار است.

*اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روش سنتی خارج شود

وی خواستار خروج اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از روش سنتی شد و گفت: اداره مذکور نباید تنها منحصر به ثبت‌نام بیکاران باشد.

احمدی‌پور بر چابکی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تاکید کرد و یادآور شد: اشتغال موجود باید حفظ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی باید بهره‌برداری شود.

وی به استقبال بانک‌ها در برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و افزود: بانک‌ها آماده همکاری برای خارج شدن از دوره رکود هستند.

*استانداری هیچ مدیری را انتخاب نمی‌کند

احمدی‌پور با اشاره به تعامل وزراتخانه‌ها برای انتخاب مدیران با استانداران، تصریح کرد: استانداری هیچ مدیری را انتخاب نمی‌کند و هر وزارتخانه‌ شرایطی برای انتخاب مدیران دارد.

این مسئول بر تداوم سیاست‌های دولت تدبیر و امید توسط مدیران تاکید کرد و گفت: فعالیت مدیران خارج از مصالح مردم و سیاست‌های دولت تدبیر و امید پذیرفته نمی‌شود.

*تعاونی‌های گیلان تقویت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه با اطلاع از مشکلات در این حوزه مسئولیت را پذیرفتم، گفت: شاهد نیروهای ارزشمندی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هستیم.

محمود ایزددوست تقویت تعاونی‌ها را در راس فعالیت‌های خود دانست و بیان کرد: توجه ویژه به تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و حفظ اشتغال موجود از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است./لاهیجان

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …