چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان خبرداد جلب اعتماد بخش‌خصوصی به سرمایه‌گذاری در گیلان

 همای گیلان:محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره تشکل‌های فنی ومهندسی گیلان، با بیان اینکه با روی کارآمدن معاونت جدید عمرانی استانداری ، فضای جدیدی  در بخش عمرانی گیلان به وجود آمده است، اظهارکرد: خیلی از نگرانی‌ها و نقاط کوری که در حوزه‌ عمرانی استان وجود دارد با استفاده از ظرفیت‌ها که با حضور تشکل‌های فنی ومهندسی شکل می‌گیرد،  مرتفع می‌شود.13921029230804871946793

وی با تأکید براینکه استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش‌های عمرانی برای توسعه استان لازم است، افزود: شش تشکل فنی ومهندسی که در جلسه حاضرند، نماینده ۲۲هزار نفراز افرادی هستند که در بخش‌های مختلف اجرایی، طراحی ‌و مشاوره فعالیت می‌کنند.

استاندارگیلان با اشاره به اینکه استان ، جزو استان‌های آخر کشور در زمینه اشتغال است، گفت: این موضوع قابل قبول نیست و اعث شرمندگی ما است.

نجفی با بیان اینکه استان گیلان دارای پیشینه نخبگی است، تصریح کرد:عدم استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های گردشگری و خدمات،‌صنعت و تجارت که تشکل‌های فنی و مهندسی یکی از این فرصت‌ها را به وجود می‌آورند، باعث عقب افتادن استان در بخش‌های مختلف است.

وی به عدم حضور افراد زیادی در بخش خصوصی در جلسات استانداری اشاره کرد وافزود: در این جلسات افراد بسیاری که برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود، حاضر نیستند و بدون حضورشان برای آنان تصمیم می‌گیریم.

استاندرگیلان با اشاره به مطلبی که خط قرمز بودن سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به انتقاد می‌گرفت، گفت: اگر بنده گفته‌ام سرمایه‌گذار خط قرمز ما است با توجه به حل مشکلات استان به ویژه بیکاری، که توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حل می‌شود، این مطلب را عنوان کردم.

نجفی با درخواست از تشکل‌های فنی و مهندسی برای دوری از اندیشه‌های صنفی، اظهارکرد: به مراجع فنی و اجرایی استان نزدیک شوید و علاقه‌مندیم که یار و همراه مسئولان باشید.

وی به جمع‌بندی دولت برای واگذاری پروژه‌هایی با کمتر از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد وافزود: اعتبارات عمرانی به پروژه‌های بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافته است.

استاندارگیلان به لزوم جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری تنها پول نیست بلکه اندیشه، تخصص و کارآفرینی است./تسنیم

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …